נא לשבת: המועמדים לבתי הקפה הטובים במרכז תל אביב

אין תל אביבי שלא פותח את הבוקר בקפה השכונתי. הרווח כפול, ממש כמו אספרסו: הם כבר מכירים את ההזמנה שלך, ואתה הרווחת בית שאפשר לפגוש בו חברים, לעבוד וגם לנשום כשצריך. חברי מערכת Time Out שתו כמויות אדירות של קפאין כדי להבין מי הם באמת בתי הקפה הטובים במרכז תל אביב

סטירטס קינג ג'ורג'. צילום: אנטולי מיכאלו
סטירטס קינג ג'ורג'. צילום: אנטולי מיכאלו

תל אביב עמוסה בבתי קפה שעובדים סביב השעון, וזה הזמן לעשות להם כבוד ולהבין איפה נמצאים בתי הקפה השכונתיים הכי טובים. מתוך אינספור בתי קפה בתל אביב רבתי ביקרנו בעשרות ולגמנו כמויות קפאין שיעירו מתים כדי לאתר את הטובים ביותר לפי הקריטריונים הבאים: שירות, חיבור לקהילה (רמת האינטימיות והקרבה בין העובדים ללקוחות ובין הלקוחות עצמם; עד כמה בית הקפה מחובר ל־DNA של השכונה והפך חלק אינטגרלי ממנה), איכות הקפה, תפריט האוכל והמאפים והשירותים הנלווים (גישה לאינטרנט אלחוטי, מבחר העיתונים והמגזינים), אווירה ועיצוב. רק בתי קפה עצמאיים, שאינם חלק מרשת גדולה – ובעליהם נמצאים לרוב בעסק ומנהלים אותו – הועמדו לבחירה.

למועמדים באזורים אחרים בתל אביב:
המועמדים לבתי הקפה הטובים במזרח תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בדרום תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים מעבר לירקון בתל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים ביפו
המועמדים לבתי הקפה הטובים בלב תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בצפון תל אביב

מסריק

בית הקפה ששוכן בכיכר בעלת אותו השם הוא זיקוק מושלם של נוסחת "הקפה השכונתי התל אביבי": ארוחות בוקר, סלטים וכריכים, חלל מזמין לעבודה וללימודים ושולחנות עץ חיצוניים לבילוי סופ"ש עם חברים.

מסריק

מגש גבינות בקפה מסריק. צילום: זיו ממון
מגש גבינות בקפה מסריק. צילום: זיו ממון

תוצרת הארץ

הקפה של מישל גרסיה נמצא בשטח עוד משנות השמונים ויש לו מועדון לקוחות מחויב ונאמן, שהתמכר לתערובת קפה הבית המיוחדת והטרייה. השמועה מספרת כי שיר מתוך אלבום שירי הילדים של ארקדי דוכין, לקוח קבוע, נכתב בהשראת המקום.

תוצרת הארץ

גרציאני

הקפה־מעדנייה של יניב וחגית גרציאני מפגיש מאפים מצוינים וגבינות של משק עפאים עם חמוצים, רטבים וממרחים בעבודת יד. כל חומר גלם שנכנס לכריכים אפשר לשלוף מהמדף ולקחת הביתה.

גרציאני קינג ג'ורג'

אצל גרציאני. צילום: ויזואל דיגיטל
אצל גרציאני. צילום: ויזואל דיגיטל

נחת

פינה שקטה ומעוצבת היטב, שמביאה לכיכר דיזנגוף המונמכת את האלגנטיות שתמיד חסרה לה. שלל תערובות הקפה, הנטחנות במקום, ניתנות להכנה בשיטות מיוחדות ויש גם מאפים, כריכונים וקינוחים.

נחת

בית הקפה נחת. תמונה: יח"צ
בית הקפה נחת. תמונה: יח"צ

דה סטריטס

מקדש המלפטפים והסטודנטים שיתאים גם לפגישות חברתיות ועסקיות או סתם לצהריים. התפריט רחב ומגוון לאוכלי בשר, לטבעונים ולמי שרק באו לנשנש. שניים מתוך שלושת הסניפים פתוחים 24/7.

סניף קינג ג'ורג'

דה סטריטס. צילום: אנטולי מיכאלו
דה סטריטס. צילום: אנטולי מיכאלו

תולעת ספרים

שתי חנויות ספרים ובהן בית קפה קטן, אינטימי וסימפטי. הסניף המקורי בכיכר פעיל כבר מ־1985 ולחדש יש ותק של שבע שנים. בתפריט – כריכים וטוסטים, סלטים, תבשילים והרבה אפשרויות לטבעונים.

סניף מזא"ה

תולעת ספרים, לא רק ספרים. צילום: יח"צ
תולעת ספרים, לא רק ספרים. צילום: יח"צ

באצ'ו

פינה שקטה המסתתרת פסע וחצי מהסנטר. האווירה הפמיליארית והרגועה ממשיך למשוך למקום כותבים, אקדמאים ואנשי רוח שהופכים את הקפה לחלל עבודה או לסלון, אבל גם לקוחות מזדמנים שחשקו בקפה ופיצה.

באצ'ו

קפה באצ'ו, קטן וקסום. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה באצ'ו, קטן וקסום. צילום: אנטולי מיכאלו

מרסנד

מוסד תל אביבי שגם אחרי יותר מיובל עדיין בשיא כוחו. עיצוב וינטג' אורגינלי, קהל המורכב מהיפסטרים צעירים והסבתות שלהם וקינוחים אוסטרו־הונגריים שלא נס ליחם.

מרסנד

קפה מרסנד. צילום: יח"צ
קפה מרסנד. צילום: יח"צ

ליזלוטה

העסק המשותף של האחיות רוני פרגמן ומאיה כהן, שקרוי על שם סבתן המנוחה. המאפים והלחם נאפים במקום ומנות כמו פנקייקים הולנדיים וקוראסון עם ביצה עלומה וסלמון משלימים את האווירה האירופאית.

ליזלוטה

קפה ליזלוטה. צילום: טל סיוון ציפורין
קפה ליזלוטה. צילום: טל סיוון ציפורין

אנסטסיה

בית קפה טבעוני־בריא למיטיבי לכת. רו פוד, מזונות על, מאצ'ה, קייל או גוג'י ברי – אף מילת באזז בריאותית לא נשארה מחוץ לתפריט, שמוכיח שארוחה בריאה לא חייבת להיות סלט.

אנסטסיה

אנסטסיה. צילום: עופר רביבו
אנסטסיה. צילום: עופר רביבו

זומר

מאפייה ובית קפה לחובבי הבצקים. תנור האבן מנפק שלל לחמי מחמצת, פוקאצ'ות ומאפים אישיים, כמו גם עוגות ועוגיות, לקחת הביתה או לאכול במקום עם כוס קפה איטלקי טוב.

זומר

זומר. צילום: יולי גורודינסקי
זומר. צילום: יולי גורודינסקי

בייקרי

המאפייה מבית R2M מציעה ממרכולתה המפתה בסמוך למסעדות הרשת וכן בסניפים עצמאיים. מאפי בוקר, לחמים, כריכים ופטיסרי שינצחו בנוק אאוט את הדיאטה, לצד כריכים, סלטים ומנות צהריים המשתנות מסניף לסניף.

בייקרי דיזנגוף

בייקרי. צילום: שרית גופן
בייקרי. צילום: שרית גופן

 

* מתחם הקפה, שבמרכזו בחירת בתי הקפה השכונתיים הטובים ביותר בתל אביב, הוא חלק משיתוף פעולה מסחרי בין Time Out לבין קפה עלית. התכנים בו נבחרו, נכתבו ונערכו באופן עצמאי ובלתי תלוי על ידי מערכת המגזין, ולקפה עלית לא הייתה מעורבות בהם.