נא לשבת: המועמדים לבתי הקפה הטובים בצפון תל אביב

אין תל אביבי שלא פותח את הבוקר בקפה השכונתי. הרווח כפול, ממש כמו אספרסו: הם כבר מכירים את ההזמנה שלך, ואתה הרווחת בית שאפשר לפגוש בו חברים, לעבוד וגם לנשום כשצריך. חברי מערכת Time Out שתו כמויות אדירות של קפאין כדי להבין מי הם בתי הקפה הטובים בצפון תל אביב

נפגש בקפה? תמונה: יח"צ
נפגש בקפה? תמונה: יח"צ

תל אביב עמוסה בבתי קפה שעובדים סביב השעון, וזה הזמן לעשות להם כבוד ולהבין איפה נמצאים בתי הקפה השכונתיים הכי טובים. מתוך אינספור בתי קפה בתל אביב רבתי ביקרנו בעשרות ולגמנו כמויות קפאין שיעירו מתים כדי לאתר את הטובים ביותר לפי הקריטריונים הבאים: שירות, חיבור לקהילה (רמת האינטימיות והקרבה בין העובדים ללקוחות ובין הלקוחות עצמם; עד כמה בית הקפה מחובר ל־DNA של השכונה והפך חלק אינטגרלי ממנה), איכות הקפה, תפריט האוכל והמאפים והשירותים הנלווים (גישה לאינטרנט אלחוטי, מבחר העיתונים והמגזינים), אווירה ועיצוב. רק בתי קפה עצמאיים, שאינם חלק מרשת גדולה – ובעליהם נמצאים לרוב בעסק ומנהלים אותו – הועמדו לבחירה.

למועמדים באזורים אחרים בתל אביב:
המועמדים לבתי הקפה הטובים במזרח תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים מעבר לירקון בתל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים במרכז תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בדרום תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בלב תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים ביפו

זוריק

קפה שכונתי הפועל כבר 13 שנה בכיכר מילאנו. האטרקציה המרכזית היא מגוון ארוחות הבוקר, מאופציות בריאות כמו דייסת בוקר או חביתת חומוס, למושחתות כמו קרואסון קממבר ופנקייק עם טופי וקרם מסקרפונה.

זוריק

קסטל

קיוסק הכרטיסים הפך לקפה קטן וחמוד. במקום מספרי שולחנות משתמשים בפסלוני אוסקר עם שמות של כוכבי קולנוע, ובתפריט תמצאו סלטים, סנדוויצ'ים, מיצים הנסחטים במקום ומאפים טובים.

קפה קסטל

קפה קסטל. צילום: יולי גורודינסקי
קפה קסטל. צילום: יולי גורודינסקי

זוהו

לשבת צעד וחצי מבן יהודה ולחלום שאתם בברוקלין, עם ציורי קיר צבעוניים, בייגלס, פנקייקים עם בננה, צ'ופרים לצמחונים וטבעונים ושירות דו לשוני.

זוהו

מילקשייק בקפה זוהו. צילום: אנטולי מיכאלו
מילקשייק בקפה זוהו. צילום: אנטולי מיכאלו

קפה אלקלעי

קפה עם שיק פריזאי, הפועל כבר יותר מעשרים שנה במתחם בזל. שלל תערובות קפה קלוי במקום, חליטות תה מיוחדות, מנות אלגנטיות ועוגות. להשלמת האווירה האירופאית ניתן להזמין שתייה מחנות היין הסמוכה, השייכת לאותם בעלים, שירי קצב.

קפה אלקלעי 

קפה אלקלעי. צילום: אנטולי מיכאלו.
קפה אלקלעי. צילום: אנטולי מיכאלו.

בוקה

בית קפה עם אווירה משוחררת ורגועה. במקום תפריט מודפס וסטרילי יש לוח עם ציור גיר גדול, ובמקום תפריט סטנדרטי יש מנות כמו "סביח מפורק" או "ארגז ירקות". בדלפק מחכים גם מיצים סחוטים ומאפי בוקר.

קפה בוקה

בייקרי

תושבי הצפון הישן עדיין מתרגשים מפתיחת הסניף של רשת המאפיות מבית R2M בכיכר המדינה. שלל הבצקים, הלחמים והקינוחים האהובים של הרשת לצד מוצרים בלעדיים לסניף זה.

בייקרי כיכר המדינה

הבייקרי. צילום: אנטולי מיכאלו
הבייקרי. צילום: אנטולי מיכאלו

ג'ונו

בית קפה קטן הפועל בצמוד לבר היין באותו שם בכיכר מילאנו. כיאה לרוח האיטלקית של המקום, לארוחת בוקר אוכלים כאן פריטטות, ביצים עלומות או ברוסקטת בוקר, לצהריים פיצות מיוחדות, פסטות, ריזוטו וסנדוויצ'ים.

ג'ונו

לחם ושות'

כצפוי, במאפייה ובית הקפה הזה גולת הכותרת היא הבצק. לחמים ומאפים לרוב, מפוקאצ'ות עם תוספות כיפיות דרך בגטים ובריוש ועד קוראסונים מתוקים.

לחם ושות'

לחם ושות'. צילום: אנטולי מיכאלו
לחם ושות'. צילום: אנטולי מיכאלו

ג'אבה קפה

מקום המעוצב בהשראה פאסיפית, שמתחיל את יומו כקפה ומסיים כרסטו־בר. שייקים בריאים, ארוחות בוקר, בריזה מהים ומנות צהריים עם טאץ' אסייאתי.

ג'אבה

נולה

פינוק אמריקאי מתקתק וממכר. מומלץ לסגירת פינה של אחר צהריים, עם כריך ביסקיט קטן וקינוח מעניין, או לארוחת צהריים חסרת בושה.

נולה

בייגל סלמון בנולה בייקרי. צילום: שרית גופן
בייגל סלמון בנולה בייקרי. צילום: שרית גופן

לולו קפה

בית קפה ופטיסרי שצבר לו קהל לקוחות גדול בזכות השירות, האווירה הביתית והקינוחים המפנקים. התפריט המחודש מציע ארוחות בוקר גדולות ועשירות ומנות צהריים שכמו נשלפו מביסטרו אירופאי.

לולו קפה

* מתחם הקפה, שבמרכזו בחירת בתי הקפה השכונתיים הטובים ביותר בתל אביב, הוא חלק משיתוף פעולה מסחרי בין Time Out לבין קפה עלית. התכנים בו נבחרו, נכתבו ונערכו באופן עצמאי ובלתי תלוי על ידי מערכת המגזין, ולקפה עלית לא הייתה מעורבות בהם.