ממלכת הטופו: סופרמרקט טבעוני ראשון נפתח בעיר

עם 100 מ"ר של מוצרים שאינם מן החי בלב שוק הכרמל, מביאה רשת "הגל הירוק" את הבשורה לצרכנים הטבעונים – וחוסכת את החיפוש המעצבן במדפי המרכולים מבלי לקרוע לנו את הארנק

הסופרמרקט הטבעוני "הגל הירוק" (צילום: ליגרף עיצובים)
הסופרמרקט הטבעוני "הגל הירוק" (צילום: ליגרף עיצובים)

טבעונים נהנים יותר: סופרמרקט טבעוני ראשון של רשת "הגל הירוק" נפתח היום (שני) בתל אביב. הסניף החדש, הממוקם בשוק הכרמל, ימכור מוצרים טבעוניים בלבד בכפוף לתו מיוחד שיינתן למוצר לאחר בדיקת מרכיביו. הרשת החדשה תנסה לסייע לטבעונים שמתלוננים על כך שהתזונה שלהם יקרה במיוחד בעיר, ומבטיחים למכור את המוצרים במחירים הוגנים. לצד מוצרים מיובאים, יימכרו מוצרים גם במותג פרטי של הרשת שיציע בין היתר גלידות, מאפים ומוצרי טופו.

לדברי יזמי החברה, אילון זקצר ורפאל אברהם, "הקונספט הייחודי יעניק שקט נפשי לצרכן הטבעוני וכן חוויה קולינרית שתפתח בפניו עולמות חדשים. המיזם ינגיש את הבשורה הטבעונית בתל אביב ובהמשך גם לערים נוספות ברחבי הארץ". הם ציינו גם כי "אנו מאמינים שה'גל הירוק' יהפוך למוסד קמעונאי וקולינרי, שמשלב תחת קורת גג אחת חווית צריכה אחרת של חומרי גלם טבעוניים איכותיים במחירים הוגנים".

יהיה גם עוף צלוי טבעוני? מדפי "הגל הירוק" (צילום: ליגרף עיצובים)
יהיה גם עוף צלוי טבעוני? מדפי "הגל הירוק" (צילום: ליגרף עיצובים)

אורח החיים הטבעוני תופס תאוצה בישראל, ופי ההערכות ישנם בין 300-500 אלף טבעונים בארץ, המהווים עד 7% מכלל הצרכנים. בשנים האחרונות נפתחו בעיר עוד ועוד מסעדות טבעוניות, ויצרניות המזון החלו להתאים את מוצריהן לצרכנים הטבעונים. ברקע התפתחות השוק הטבעוני, מבקשים ב"גל הירוק" להנגיש את השימוש בחומרי גלם שאינם מן החי – ולפרסם עבור הלקוחות גם תפריטים למנות טבעוניות וטכניקות בישול.

"ההבנה הקולינארית העמוקה שלנו והיכולת להוציא מקסימום טעם מהבישול, מועברת לצרכן תוך דגשים על שימוש נכון בכל מוצר, שילוב נכון של כל מוצר עם מוצרים אחרים, התאמת המוצר הנכון לשימוש ולצרכים של הלקוח", נמסר. "לפני הכנסת כל מוצר מתבצע תהליך טעימה הכולל גם שימוש במוצר בבישול, על מנת לוודא את טיבו ולהכין הנחיות בישול מבוססות ניסיון ולא תיאורטיות".