המכולת ההודית בנווה שאנן היא האוכל הכי הודי שאתם לא מכירים

חושבים שאתם מכירים את הדבר האמיתי? עוד לא טעמתם את הנקמה של העם ההודי בכל הישראלים שדופקים ג'חנון בקאסול

סמוסה. צילום: אנטולי מיכאלו
סמוסה. צילום: אנטולי מיכאלו
17 בנובמבר 2016

לא מעט מטבחים עשו עלייה מוצלחת לעיר בשנים האחרונות. מתאילנד, דרך מקסיקו ועד הטרנד האחרון – הודו. הבעיה היא, לפעמים, שמדובר במטבח סופר זול ששולח כוח חלוץ בעיקר בדמות מסעדות. וואלה, מה לעשות, יהיו תמיד יקרות יותר מבישול ביתי. די אירוני בהתחשב בעובדה שמדובר אולי במטבח הזול בעולם (מבחינת חומרי הגלם). מלבד זאת, מדובר במטבח שהוא גן עדן לצמחונים ולרגישים לגלוטן, כך שדי ברור שאם אתם בעניין, שווה לנסות ולהכין חלק מהקלאסיקות בבית, או לפחות לקנות אותן בזול.

אתם יודעים איפה זול, נכון? בדיוק. בנווה שאנן. המכולת ההודית של שאיל, בחור הודי שגר בארץ כבר שש שנים ופתח את המכולת לפני כשנתיים, אולי נמצאת ליד נקודות מפורסמות בשכונה כמו החנות Dragon, הירקנייה האסייתית ומוכרי האופניים ש"נפלו מהאחורה של המשאית", אבל היא נחבאת אל הכלים: בלי שלט, בלי עדר פודיז שנשבע בשמה – רק מדפים מלאים בקטניות, תבלינים ומאכלים ביתיים.

מה קונים? עדשים מכל הסוגים. קמחים של חומוס, אורז, דוחן ותפוחי אדמה, תבליני בסיס לקארי, צ'אטני ופלפלים מוחמצים, ובעיקר מאכלים הודיים שראו סיר טיגון אחד או שניים בחייהם. במחיר של חמישה ש"ח ליחידה אפשר גם לקנות עוגיות קוקוס וחמאה או כדורי ענקי של אורז תפוח במי סוכר וגם מנה של גולאב ג'אמון מתוך קערה ענקית. בגזרת המלוח יש סמוסות קלאסיות (תפוחי אדמה ואפונה) או כאלו עם מילוי עדשים טחון ומדהים. אה, ויש גם משהו שנראה כמו סמוסה אבל מדובר בעצם בפלפל חריף ענקי וטרי שמטוגן בבלילה ומוגש כנראה כנקמה של העם ההודי על שנים של תיירים ישראלים שצעקו עליהם "ליסטן ליסטן יו גיב מי צ'ילום אנד ביג ג'חנון". לא בתפריט: ג'חנון.

המכולת ההודית, הגדוד העברי 38 תל אביב, שעות פתיחה: אם אתם מחפשים שעות מדויקות לא הבנתם את הודו