המקומות עם האלכוהול הכי זול בתל אביב

הכירו את הברים והמסעדות שיגישו לכם את האלכוהול הכי זול בתל אביב. אם לא תקרעו את הכיס, תשלמו בהנגאובר

מוזס. צילום: אורכיד קולינס
מוזס. צילום: אורכיד קולינס
19 בפברואר 2014

אגאדיר

הרשת שתמיד ידעה שהתוספת המוצלחת ביותר להמבורגר היא אלכוהול החליטה שיאיר לפיד או לא – אצלם יוכלו לשתות בלי לחשוש מחורים בארנק. בין המשקאות המוזלים תוכלו למצוא כוסית ערק, סמירנוף וג'וני ווקר אדום ב־11 ש"ח, גלנפידיך 12 וקמפרי ב־21 ש"ח, ופטרון קפה והנסי V.S.O.P ב־41 ש"ח בלבד.

רשת אגאדיר

אגאדיר. צילום: רן בירן
אגאדיר. צילום: רן בירן

מוזס

החתול המחייך של מוזס חבר למועדון החתול והכלב ויחד השיקו את הלייט נייט המדליק – Moses Wild Night. בכל לילה, החל מהשעה 23:00, האורות יעומעמו, קוקטיילים ישוקשקו וברקע יתנגנו פלייליסטים של הרזידנטים המובילים של המועדון. בנוסף לקוקטיילים משובחים ב־24 ש"ח, לצ'ייסרים ב־16 ש"ח ולשליש גולדסטאר ב־18 ש"ח, תפריט הלייט יציע מנות ראשונות וקינוחים במחירים מוזלים ושורה חדשה בתפריט – ארוחת "החתול והכלב" הסופר מושחתת שכוללת דאבל צ'יז בורגר עם בייקון/חזה אווז + תוספת ב־59 ש"ח. הארוחה מגיעה גם במשלוח.

רשת מוזס

מוזס. צילום: אורכיד קולינס
מוזס. צילום: אורכיד קולינס

דרינק פוינט

הקונספט שעומד מאחורי הדרינק פוינט הוא לאפשר לבליינים להתחיל את המסיבה באחת מתחנות השתייה של הרשת שמציעות אלכוהול זול ואווירה צוהלת, ולהגיע למועדון כשזורמת בהם כמות מספקת של אלכוהול כדי לחסוך את המרשרשים שיגבו מהם על כל משקה. וודקה ומשקה אנרגיה עולים 27 ש"ח, כוס קאווה או בקבוק טובורג עולים 17 ש"ח ולאחרונה הושק גם תפריט באקטים חדש באווירה תאילנדית. "הקהל שלנו הוא קהל צעיר שיוצא לברים ושותה", אומר עומר כפרי, מבעלי הרשת. "אנחנו מאפשרים לו למרות השינוי במיסוי ועליית המחירים, להמשיך בהרגלי הבילוי שלו, במקום המשלב את המחירים הזולים של חנות אלכוהול עם החוויה המלאה של בר תוסס ושמח".

בן יהודה, אלנבי, נחלת בנימין, אבן גבירול, כל יום 20:00־4:00

דרינק פוינט. צילום: שי סוויסה
דרינק פוינט. צילום: שי סוויסה

בר שם טוב

ההפי האוור של השם טוב הוא סוג של סוד כמוס בין תושבי שכונת מסריק אז אנחנו מתנצלים מראש על החשיפה – אבל אלו החיים חברים. בעלי השם טוב יודעים היטב שאין כמו להשתכר מוקדם והם מציעים אופציה לעשות את זה בזול כשהם חותכים את המחיר של כל התפריט ב־50 אחוז במהלך השבוע בין השעות 18:00־20:00. אז על כמה זול מדובר? חצי ליטר בירה ב־15 ש"ח, כוסית גלנמורנג'י ב־30 ש"ח וקרפצ'יו סינטה ב־19 ש"ח.

מסריק 14, ראשון־חמישי 18:00־4:00, שישי 21:00־5:00, שבת 20:00־4:00

המזג

שנתיים עברו מאז שהמזג שבר את השוק עם תפריט ה"שינויים בהרגלי השתייה" שמציע ארבעה מסלולים של אלכוהול ללא תחתית, ולפי התור המשתרך בכניסה בכל יום ברור לנו שלשתיינים שבינינו לעולם לא יימאס מהקונספט הזה. השיטה פשוטה מאין כמוה – הבליין בוחר מסלול שתייה, מקבל צמיד בצבע המסלול וכל מה שעליו לעשות זה להרים את היד בכל פעם שהוא זקוק לריפיל. מחיר המסלולים נע בין 65־79 ש"ח ובמהלך חודש פברואר נוסף גם מסלול המזג האולימפי שמציע את כל המשקאות בבר ללא הגבלה ב־99 ש"ח כך שאם הרעל האהוב עליכם הוא הנסי זה ייצא לכם משתלם בצורה שערורייתית.

המזג

המזג
המזג

מנזר

המוסד הוותיק הצליח להפיק תועלת משיטת המיסוי החדשה של האלכוהול שאמנם ייקרה באכזריות את מחירי הערק אולם הביאה גם לצמצום הפרשי המחיר בין מותגי האלכוהול היוקרתיים והאיכותיים לבין המוצרים הזולים. במנזר הצליחו לגרום לכך שזה ייראה יותר כמו יישור קו מאשר צמצום הפער. באמצעות הסכמים מיוחדים עם יבואני האלכוהול הם הצליחו לסמן מוצרי פרימיום מסוימים ולהוריד משמעותית את מחירם. ליאור הרגיל, מבעלי המנזר, מספר כי לא רואים עדיין הוזלה משמעותית של כל החברות אולם בכל זאת ישנו היצע של מספר מוצרים איכותיים שהם יכולים להציע בזול ללקוחותיהם. "למרבה הצער החברות הגדולות לא נכנסו למשחק של הורדת המחירים", אומר הרגיל, "אבל יש למשל כל מיני סוגים של ברבנים איכותיים מאוד שעלו בין 50־60 ש"ח למנה והיום הם מתקרבים למחירים שהתל אביבי הממוצע משלם בבר על ג'יימסון. אני חושב שיש בזה משהו טיפה עצוב והיפוקריטי כי ללא ספק השילוב של מיסוי הבירה ושינוי המיסוי באלכוהול יצר תופעה שהיא הפוכה לטרנדים העולמיים. אם שתיין ממוצע יושב בבר ורואה שרום שמיושן 12 שנים ב־27 ש"ח וחצי ליטר בירה עולים אותו מחיר אין לו שום תמריץ לבחור בבירה, וזה דווקא כשבשאר העולם הניסיון הוא לעודד צריכה של המשקאות האלכוהוליים פחות".

המנזר

טוסקה

הקונספט של טוסקה הוא ייחודי כי מבינים שם שאלכוהול, בדיוק כמו אוכל, הוא משהו שמלווה אותנו סביב השעון וכך צריכה להיות גם ההפי האוור. מהפתיחה ועד 24:00 כל משקה אלכוהולי וכל מנה מתומחרים לפי השעה. מי שמגיע ב־17:00 ישתה את הבושמילס שלו ב-17 ש"ח ואלו שיגיעו ב־22:00 ישתו אותו ב־20 ש"ח. מה שיפה זה שגם בשעת השיא (24:00) כוסית תעלה לנו רק 24 ש"ח. במחירים כאלה מובטח לנו שכשנצא מהטוסקה אין שום סיכוי שנצליח לקרוא בשעון מה השעה.

טוסקה

6 במאי

האח הקטן של בר ה־5 במאי המוכר, ששוכן בשוק מחנה יהודה, התמקם בכיכר דיזנגוף בקיץ האחרון. ה־6 במאי הוא בר מסעדה שמציע ארוחות עסקיות משתלמות בשעות היום ותפריט ערב של מנות קטנות וזולות שמשתלבות מצוין עם הבירה. שווה במיוחד לנסות את מנת הדגל: המבורגר קטן בלחמנייה רכה עם איולי, רוקט ואמנטל (19 ש"ח), שמגיע עכשיו גם בגרסה הכפולה עם שתי קציצות קטנות ושמנמנות (29 ש"ח).

בן עמי 13, כיכר דיזנגוף, ראשון 18:00־1:00, שני־חמישי ושבת 11:30־1:00, שישי 8:30־1:00

6 במאי
6 במאי

האחים

כשמסעדת האחים נפתחה היא הציעה תפריט אלכוהול במחיר סיטונאי בערבי שני וחמישי. מה שהתחיל כגימיק שיווקי תפס את קהל הלקוחות בצורה מדהימה והפך לסימן ההיכר של המקום, ועם הזמן תפריט האלכוהול הפך לסיטונאי בכל ימות השבוע לאורך כל שעות היום. מנת ערק באחים עולה 15.80 ש"ח, בקבוק קברנה סוביניון של יקב תבור 67.20 ש"ח ושליש טובורג 15.30 ש"ח. כששאלנו את האחים למה הם החליטו לא להרוויח כסף על מכירת אלכוהול, קיבלנו תשובה הגיונית למדי: "אנחנו כמסעדה מייצרים באופן עצמאי את כל מה שאוכלים אצלנו, בדיוק כמו מפעל", אומר יותם דוקטור, מבעלי האחים, "אבל את האלכוהול אני בסך הכל מעביר מהספק אל הלקוח. בסופו של דבר המטרה שלנו כמסעדנים היא לדאוג שהלקוחות שלנו ייהנו, וכשטוב להם טוב לנו, כי ככה זה – כשאתה נותן אתה מקבל חזרה".

אבן גבירול 12, כל יום 12:00־אחרון הלקוחות

מטבח לילה

שכרות של יום א' נדרשת להיות אלגנטית ובוגרת יותר מזו של סוף השבוע, ובניגוד למחילות האפלות שאנחנו מסתובבים בהן בשישי, את תחילת השבוע דווקא מתאים לנו לחגוג במקום אסתטי עם אוכל טוב ויין משובח. במטבח לילה מציעים בכל יום ראשון בערב כוס יין קברנה או שרדונה הבית בחמישה ש"ח. גלעד היימן, אחד הבעלים, הסביר לנו שגם הם סובלים משביזות יום א' ושכאשר חיפשו דרך לפתוח את השבוע בצורה כיפית הם החליטו שהטוב ביותר שאפשר לעשות הוא לתת ליין לזרום כמו מים מבלי להתחשבן יותר מדי. אנחנו בעד.

לילינבלום 43, ראשון־שלישי ושבת 20:00־1:00, רביעי 20:00־2:00, חמישי־שישי 19:00־3:00

מטבח לילה. צילום: תומר שוחט
מטבח לילה. צילום: תומר שוחט

נחמה וחצי

נחמה הוא המקום שאליו אנחנו הולכים כדי לעבוד אבל איכשהו התפוקה שם לא גבוהה במיוחד וייתכן שיש לזה קשר לתפריט האלכוהול הזול מדי שלהם. בראש התפריט מתנוססת השורה "אלכוהול בזול, כל היום, כל השבוע, כל התפריט" ובאמת קשה להתווכח עם קמפרי וג'יימסון שעולים 19 ש"ח, טקילה גולד ב־22 ש"ח ושליש גולדסטאר ב־13 ש"ח.

נחמה וחצי

קפה קאימק

בית הקפה הצמחוני שהצטרף לרשימת הסיבות שבגללן אנחנו כל כך אוהבים את שוק לוינסקי מציע בירה בזול במשך כל שעות היום. מזמן לא קרה שישבנו בבר ושילמנו 15 ש"ח על שליש בירה או 19 ש"ח על חצי. גם תפריט האוכל הטרי והמגוון יוצא משתלם ביותר עם תבשיל אורז ושעועית ב־19 ש"ח, מרק שעועית ב־25 ש"ח ותקרת מחיר של 40 ש"ח גם למנות הגדולות יותר.

לוינסקי 49, ראשון־חמישי 7:30־1:00, שישי 7:30־כניסת השבת, מוצ"ש־1:00