המנות המשתלמות ביותר בתל אביב: מעדניות

מעדניית אמיגה, מעדניית בכר, מזרח מערב ועוד. המעדניות הכי איכותיות וזולות בתל אביב

מעדניית בכר. צילום: אורן זיו
מעדניית בכר. צילום: אורן זיו
19 בפברואר 2014

מעדניית בכר

המשפחה שהקימה את פינת הגבינות והסלטים המתפקדת גם כחנות המפעל של מחלבות גד (וכמעט גם כמו גלריה של ציורי עיזות של קדישמן בשוק) – פתחה מעדנייה איטלקית בכרמלית. יש לציין שבמעדנייה החדשה הזאת גבולות ארץ המגף מעולם לא נראו רחבים יותר- תמצאו פה קופסאות פלסטיק עם עמבה על הדלפק ומקרר תצוגה גדול עם סלטי חומוס ודומיהם. אבל אם תסתובבו עם הגב למקררי התצוגה תגלו מדפי עץ עמוסים במבחר מוצרים איטלקיים במחירים סבירים: שתי פסטות של דה צ'קו ב־15 ש"ח, צנצנות הכבושים המשובחים של פונטי שבעלי המקום מבטיחים שהם נמוכים בכ־20 אחוז מהמחיר הנקוב במקומות אחרים בעיר, בקבוקוני רוטב עגבניות שרי של אגרומונטה שאתם פשוט רוצים לטעום ושלל שמני זית. מקרר תצוגה נוסף בעומק החנות שופע נקניקים של הנדל'ס – מפעל בשרים ישראלי קטן המציע נקניק בסגנון איטלקי מעושן, קורנביף, רוסטביף ועוד (6.5־10.5 ש"ח ל־100 גר') וגם דגים מלוחים.

על הדלפק יש תצוגה של קערות ענק עם ארטישוקים כבושים הנמכרים לפי משקל, זיתים מיוון ויינות מצרפת ומאיטליה. למרות המיקום בקצה השוק מול הכרמלית, המקום מעוצב ומושקע וחוויית הקנייה מאוד שקטה, מנומסת ושלווה. המחירים, שכרגע מסתמנים כנמוכים, לא נובעים מכך שבעל הבית השתגע. להפך, העיסוק בגורמה מייצר שפיות ברוכה.

הכרמל 13, ראשון־חמישי 8:30־19:00, שישי 7:00־17:00

מזרח מערב

בלב שוק הכרמל נמצאת החנות מזרח ומערב, המייבאת לארץ חומרי גלם לבישול אסייתי. זה המקום למצוא פטריות שיטאקי או פורצ'יני מיובשות בשקלים אחדים, מגוון אצות במחירי עלות ושפע סוגי אטריות מכל דגן אפשרי (אורז, כוסמין, חיטה ועוד). מלבד זאת אפשר למצוא כאן מוצרים בסיסיים בעלות נמוכה במיוחד, למשל פחיות חלב קוקוס או חמאת בוטנים בחמישה ש"ח ליחידה.

הכרמל 17, 5222495־03

מעדניית יום טוב

הייחודיות הגדולה של המעדנייה הזאת היא בשפע המוצרים הנדירים שהיא מייבאת מרחבי העולם ומוכרת אותם גם בקמעונות במחירים שפויים. בלי מיתוג ואריזות מתנה נוצרות, אפשר כאן למצוא דגים מעושנים, חמוצים, ריבות תוצרת בית, נקניקים וממרחים בלי פערי תיווך מהמשווק יצירות לצרכן, כלומר לבשלן.

לוינסקי 43, 6813730־03

דווקא גורמה

חנות הגבינות העצומה בשוק הכרמל מציעה מבחר גבינות הנמכרות באריזות או על המשקל ממחלבות מקומיות או מיובאות מחו"ל. על חריצי הפרמזן, גבינות הקאש הגרוזיניות, גבינות הגאודה והסחורה המיובאות עומד צוות של אנשי מקצוע ששוקל, מייעץ ומעניק טעימות. המחירים כאן נמוכים לעומת שאר מעדניות הבוטיק בעיר, והאפשרות לקנות על המשקל מאפשרת לעשות קניות משתלמות. מעבר לזה, אם מגיעים לקראת סוף יום המסחר אפשר ליהנות מירידת מחירים.

הכרמל 34

מעדניית אמיגה

במרכז שוק התקווה – שהוא בפני עצמו אחד המקומות הכי משתלמים לעשות בו קניות בשל סחורה נהדרת ומחירים נמוכים ביחס לשוקי העיר האחרים – נמצאת מעדניית אמיגה שמציעה מעדנים שמוציאים את העיניים ומגרים את החך: דגים מיובשים או משומרים, איקרה נפלאה, חמוצים וזיתים מזנים מיוחד ומקררי גבינות שבהם אפשר למצוא גבינת המאירי. שווה להתרחק ממרכז העיר כדי להגיע לסיבוב קניות ולחזור עם שלל רב בלי נקיפות מצפון.

נוריאל 8, 6883689־03

המקום של ורדה

ורדה ואריה התחילו את הביזנס שלהם בדוכן קטן וטעים בשוק הכרמל. מדי בוקר הם היו פורסים על לוח העץ את מרכולתם, והקליינטים היו מעמיסים את הסחורה לתוך עגלת השוק, כשהנועזים ביניהם היו פשוט צועדים לדוכן הלחם הסמוך, מארגנים לעצמם לחמנייה טרייה מקמח לבן פשוט ומביאים לאריה בשביל שיערום עליה מטעמים. לפני כחמש שנים הם העתיקו את ההתרחשות הזאת ללב רחוב אבן גבירול, ושמרו על הוייב ועל המחירים הזולים של השוק. תמצאו שם סלמון מעושן, לקרדה ושלל דגים מלוחים לצד גבינות וסלטים שורדה בעצמה רוקחת מדי בוקר. ובשורה התחתונה: כל אחד צריך מעדנייה כזאת מתחת לבית.

המקום של ורדה, אבן גבירול 158, 5178915־03