הסאגה של פרנסואה

אחרי כמעט עשור של קריירה משגשגת בתעשיית הפורנו ההומוסקסואלית, פרנסואה סאגאט תולה את החוטיני ופורש מהעסק. כשהוא ביקר בתל אביב תפסנו אותו לשיחה

פרנסואה סאגאט. צילום: זיו שדה
פרנסואה סאגאט. צילום: זיו שדה
1 בספטמבר 2013

עם יותר מ־40 סרטים בכיכובו וקרקפת מקועקעת שהפכה לסימן ההיכר שלו, פרנסואה סאגאט הפך בעשור האחרון לאחד מהשמות החמים בתעשיית הפורנו ההומוסקסואלית. את יום הולדתו ה־34 – מספר מאיים עבור העוסקים בתעשייה – הוא חגג דווקא בישראל, בליין המסיבות החדש רום סרוויס.

סאגאט, שנולד במחוז קוניאק בצרפת, הגיע לפריז בגיל 18, עם חלום על קריירה בתחום האופנה. הוא למד במשך שנתיים ואף נכנס לעבוד בכמה מבתי האופנה המובילים, אך עד מהרה מצא את עצמו בארצות הברית – עירום – לצד 16 גברים מגודלים ושעירים, על רקע ארמון מרופד בשטיחים פרסיים ורקדניות בטן. זה היה הסט של "ערבסק", סרט הפורנו הראשון בו השתתף, שנמשך לאורך שש שעות שלא הותירו מקום לדמיון. לאורך השנים זכה סאגאט להצלחה גם מחוץ לעולמות הפורנו, בתפקידים בסרטים כמו "המסור 6" וכשכיכב בקמפיין של מעצב האופנה ברנהרד וילהלם.

מה אתה זוכר מצילומי סרט הפורנו הראשון שלך?

"שהיו שם יותר מדי אנשים ושהייתי ממש לחוץ. מהר מאוד גיליתי שאני לא כזה ביישן כמו שחשבתי. התנתקתי לגמרי מהמחשבות ואמרתי לעצמי: זה עכשיו או לעולם לא – אז לך על זה".

המראה הייחודי שלך עוזר לך לבלוט בתוך תעשייה עמוסת גברים. מה הסיפור מאחורי הקעקועים?

"בגיל 19 קעקעתי על הגב סהר וכוכב, סמל שנחשפתי אליו לראשונה בתצוגת אופנה של אלכסנדר מקווין ובדיעבד התברר לי שמזכיר את הדגל של תורכיה. אני מבין שהוא מבלבל ושלא מעט אנשים חושבים שאני ערבי. למען הסר ספק – אני לא לבנוני ולא מוסלמי. נולדתי בצרפת, גדלתי במשפחה קתולית והשורשים שלי הם בכלל מצ'כוסלובקיה. מה שיש לי על הראש הוא פחות קעקוע ויותר תספורת. התחלתי לאבד את השיער כבר בגיל 20 וניסיתי למצוא דרך יצירתית לטשטש את זה".

מה הסצנה הכי מופרעת שלקחת בה חלק?

"השתתפתי בסצנה של פיסט כפול. כבר בזמן שעשיתי את זה שאלתי את עצמי: 'מה לעזאזל אתה עושה, זה לא אתה'. זה היה ממש קיצוני עבורי. אני מעדיף סקס מסורתי, אחד על אחד".

בחודש מאי פרסמת בערוץ היוטיוב שלך הודעת פרישה רשמית מהפורנו. נמאס לך?

"הרגשתי שעשיתי כבר יותר מדי סרטים ושהגיע הזמן לפרוש. לא רציתי לראות את עצמי מתבגר בעירום, אבל זה לא אומר שלא אמשיך להתפשט גם בעתיד".

איך אתה מצפה להשתלב בעבודה נורמלית אחרי שנים בתעשיית הפורנו?

"כנראה שלעולם כבר לא אהיה נורמלי. אנשים תמיד יקשרו את הזהות שלי לפורנו. זה בסדר, אני לא מתחרט על שום דבר, אבל הייתי שמח אם היחס היה מעט שונה".

קשה להתנתק מהתחום?

"מאוד, בעיקר כי התדמית שרודפת אותך שלילית. אנשים חושבים שאתה טוב רק בסקס ולא בשום דבר אחר, מה שלפעמים מעציב אותי מאוד. גם כשאני משתף בפייסבוק קליפ מוזיקלי, אנשים תמיד מקשרים את זה לסקס. האמת היא שאני כבר ממש עייף מזה".

מה היית ממליץ למי שרוצה להפוך לכוכב פורנו?

"לבקש הרבה כסף ולא להסכים לכל מה שיבקשו ממך לעשות. זה כבר מזמן לא עסק משתלם כלכלית ונראה לי שבימינו זה פשוט כבר לא שווה את זה".