זה הסוד שלי

שרון כהן על ראובן הירקן, מתי ברודו על חנות טבע בנווה צדק, יובל בן נריה על חנות תבלינים הודית ועוד שפים ומסעדנים מספרים על הסוד הקולינרי שלהם

איתן ואנונו, החלוצים 3

יש בשוק לוינסקי חור בקיר, שם יש אדם שרוקח בעצמו סירופים טבעיים ומגיש אותם עם גזוז – לוונדר, גרניום, מי ורדים, שזיפים ודברים מדהימים אחרים. יש לו גם מכונת קפה של פעם והוא עושה את הקפה הכי טוב שיש. קוראים לו בני ולמקום שלו בכלל אין שם. קל לפספס אותו, אז תיזהרו.

שוק לוינסקי (בין מעדניית יום טוב לרחבת בית הקפה של טוני ואסתר)

 שרון כהן, שילה

ירקן בשם ראובן שנמצא בגלילות מאחורי הסינמה סיטי. הוא ירקן מדהים שמגיעים אליו רק יודעי דבר. יש לו שם קישואים שהוא מוכר יחד עם הפרחים שלהם, עלי תרד שהוא קוטף באותו רגע מהשדה שלו ואחלה סחורה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר.

ראובן הירקן, גלילות, מאחורי הסינמה סיטי

 יובל בן נריה, טאיזו

פפריקה, חנות התבלינים ההודית ברמלה. שם אנחנו קונים את רוב התבלינים ההודיים שלנו ודברים כמו מאש צהוב, מאש לבן וגם אורז הודי שטוח. יש להם שם גם חטיפים הודים, קמח חומוס, תמרהינדי ומלא תערובות תבלינים.

פפריקה, במרכז השוק ברמלה

 איגור דודלזון, באשר גבינות דיזנגוף

שוקולד קרדינל באבן גבירול הוא סוד ומופת למקצוענות. אלי טראוב משקיע בכל מוצר שלו המון זמן והמון מחשבה. הוא עושה הכל בידיים, ואני אוהב אצלו כמעט את כל מה שהוא עושה ובמיוחד את השוקולד מרציפן או את האינגליש טופי המדהים שאפשר להתמכר אליו. כל מוצר שלו קרוב לשלמות מבחינת הטעמים. זה די נדיר לפגוש היום כזאת מקצוענות אצל יצרנים. ואלי הוא לא סוחר אלא אמן.

קרדינל – שוקולד גורמה, אבן גבירול 60

 בן מחרובסקי, מול ים, פיר 23

הסוד שלי הוא יניב, יצרן שמן זית ובעל המותג אנשי הזית. אמנם יש לו חנות קטנה בשוק הנמל, אבל לא מספיק מכירים אותו. לאנשי הזית יש ארבעה סוגי שמנים ברמה גבוהה מאוד, הם מגדלים את הזיתים שלהם באזור מישור החוף, ויניב הוא פלאח דור שני – הוא מתמחה בזה, אוהב את זה ומבין בזה.

אנשי הזית, שוק נמל תל אביב

 מתי ברודו, ברסארי, קופי בר, רוטשילד 12, דליקטסן, הוטל מונטיפיורי

אני עושה את צעדיי לכיוון הטבעונות וגיליתי שחנות הטבע נרולי בשבזי סימפטית ויש בה את כל הדברים שאני צריך. היא חנות קטנה אבל גדושה, יש בה הרבה אידיאולוגיה ומאוד נחמד שם. אני משתמש הרבה במוצרים מהמדף האסייתי, ולי לפחות זה נראה שם ממש בריא.

נרולי, שבזי 23 נווה צדק