חנויות האוכל הסודיות של תל אביב

כל בשלן וחובב מזון מחפש תמיד את אותו מוצר נכסף, חומר הגלם המצוין והאוירה המיוחדת. אספנו בשבילכם את החנויות שטומנות בחובן את הסודות הקולינריים של תל אביב

חנות הטבע נרולי
חנות הטבע נרולי

גוג'י ברי טרי במיצוצייה

בריאותני כל העולם התאחדו וטוסו לקינג ג'ורג', למיצוצייה של איציק ניר שמוכר בבוטקה שלו גוג'י ברי טריים. לטובת מי שלא מכיר – מדובר בגרגירים שנראים כמו אוכמנייה ורודה ונחשבים למזון־על המכיל המון ויטמין סי וידוע כמשפר בריאות ומונע מחלות. בעוד שברחבי העיר ניתן לקנות גוג'י ברי מיובשים בחנויות טבע, במיצוצייה אפשר לקנות 50 גרם גוג'י טרי ב־10ש"ח או 100 גרם ב־18 ש"ח. מי שרוצה את הבריאות אבל לא בא לו על הטעם שיבקש מאיציק להוסיף לו קצת מהדבר הזה בשייקים הבריאים שהוא מכין.

קינג ג'ורג' 74

 דוכן מיצי ירקות בשוק הכרמל

בניגוד לדוכני מיץ טרנדיים שמעוצבים כמו קיוסק ברזילאי או מתהדרים במיתוג מתוקתק, הדוכן של תקווה בשוק הכרמל חסר תפאורה ומתמקד בתכונות הבריאות של מיצי ירקות ופירות. תקווה ,שכבר רגילה לתור של יוגיסטים, מתעמלי פילאטיס או אנשים שפשוט רוצים לקבל את מנת הבריאות היומית שלהם, יודעת לספר על תכונות של סלרי לעומת פפאיה, בעוד היא מוסיפה ג'ינג'ר איפה שרק אפשר ולא משחררת עד שלא זילפתם שמן זית על הכל. בקיץ היא מכינה שייק פפאיה מצנן, ובשאר עונות השנה סוחטת לכוס אחת קישואים, מלפפונים, גזרים וסלקים טריים מהדוכנים השכנים בשוק.

הכרמל פינת הרמב"ם, שוק הכרמל

 הדוכן של ניסים

אם אתם בקרייב לעלי גת טריים או לקני סוכר, אם בא לכם לכבוש זיתים ירוקים בעצמכם, או סתם בא לכם לאונן על חומרי גלם מוזרים וסקסיים – הדוכן של ניסים הוא המקום להגשמת חלומות גחמניים. בכל עונה ניסים מלקט את הפריטים השווים והאקזוטיים ביותר: עכשיו למשל תמצאו אצלו דלועים ברזילאיות, דלועים ערמונים, כמה סוגים של פלפלים חריפים ושום ישראלי סגול שיוחלף בקרוב בשום ירוק. ברגע שמגיעה עונת הליים, ההדרים המשובחים האלה ימצאו מקומם אצלו על הדוכן. העובדה שהוא נמצא בירכתי שוק הכרמל רק מקלה על ההגעה אליו.

הדוכן של ניסים, יום טוב 22 פינת ישכון. פתוח ראשון־חמישי 8:00־16:00 שישי 8:00־14:00

 משפחת חיפאווי מיפו

דוריס חיפאווי היא בת למשפחה יפואית העוסקת בקפה מאז שנת 1888. חיפאווי עורכת בבית המשפחה בעג'מי – ממש בקו הראשון על החוף – אירועים שבהם היא מגישה ספלוני קפה עם בקלאווה ומספרת על שכונת עג'מי. לפעמים, אם מבקשים יפה, היא עורכת גם ארוחות בוקר יפואיות של חומוס־פול־ביצה, לבנה, פיתות עם זעתר, ירקות וכמובן קפה עם הל. מוזיקה ערבית וכלי הגשה מסורתיים הם חלק מהמשחק. אספו 14 מחבריכם הטובים ביותר והזמינו אותם לבוקר יפואי חורפי (25 ש"ח לקפה ובקלוואה, ארוחות בוקר בהתאם לסיכום מראש).

להזמנות 6830853־03 

 מיניכל העיר

ברחוב טשרניחובסקי 29, בתחתית המדרגות שעולות לכיכר ביאליק, ניצבת מכולת צנועה – וסוד בצדה. לצד מוצרי יסוד שתמצאו בכל מכולת שכונתית, המקום מציע – ליודעי ח"ן בלבד – גם סנדוויץ' אחד ומיוחד. נשמה ולב הוא התרגום העברי לשמה של גבינת המוצרלה הגיאורגית – שמעבר לים עונה לשם סולוגוני. במיניכל העיר טוענים שהם היחידים בתל אביב שמכינים סנדוויצ'ים עם הגבינה, הנעשית במיוחד עבורם. כל שאתם צריכים לעשות זה להגיע בשקט לקופה – שמאחוריה נמצא תמיד האב סלומון או אחד מבניו – וללחוש עם הרבה כבוד "נשמה ולב". הם כבר ידעו מה לעשות.

טשרניחובסקי 29