העולם שייך לשפים הצעירים

תחרות השף הצעיר של סן פלגרינו, המגלה את השפים החדשים והמסעירים ביותר בעולם, חוזרת. ההרשמה בעיצומה!

תחרות השף הצעיר
תחרות השף הצעיר
16 בפברואר 2016

שייקספיר אמר שהעולם הוא במה וכולנו שחקנים. כיום נדמה שהעולם הוא מסעדה וכולנו פודיז. אוכל הוא מדורת השבט החדשה. שפים הם כוכבי הרוק של התקופה, וכולנו רוצים להיות כוכבים לרגע כשאנחנו מעלים את המנה האחרונה שאכלנו לאינסטגרם. האוכל שאנחנו אוכלים מרתק אותנו, מכעיס אותנו ומסעיר אותנו.

בכל יום צץ טרנד קולינרי חדש, ובכל יומיים אנחנו שומעים על חומר גלם חדש שהתגלה בקצה השני של העולם ועושה את דרכו לתפריטים של מסעדות מישלן, וגם לסל הקניות שלנו. סן פלגרינו הוא המותג המזוהה ביותר עם הזירה הקולינרית השוקקת הזאת.

המותג האייקוני, המגיע מן האלפים האיטלקים ומתאפיין בגיזוז טבעי עדין, נחשב למי שמסייע לחך ליהנות מטעמים מורכבים ועשירים של מנות גורמה, יינות וקפה. בהתאם לכך, הוא מביא עמו מסורת איטלקית עשירה של כבוד ואהבה לאוכל, לצד חדשנות גסטרונומית. רשימת 50 המסעדות הטובות בעולם של סן פלגרינו, המתפרסמת מדי שנה באביב, כבר הפכה לקובעת הלכה בתחום הגורמה העולמי.

סן פלגרינו לוקחים ברצינות את המוטו המלווה אותם שנים Practice the art of fine food. כדי להבין עד כמה, די להציץ בפעילות התוכן השוטפת שלהם באתר הנושא את השם Fine Dinning Lovers – אחד מאתרי האוכל והמסעדנות המובילים בעולם המציע תוכן איכותי ומשמעותי.

לצד זיהוי וסימון המוסדות המשפיעים והנחשקים של עולם הגורמה, ובמקביל לשרטוט המגמות במפה הקולינרית הגלובלית, סן פלגרינו נחושים גם לגלות ולטפח את הכישרונות הקולינריים הבינלאומיים החדשים המבטיחים ביותר. השפים הצעירים שעתידים לכבוש את העולם.

זוהי תחרות השף הצעיר הבינלאומית של סן פלגרינו – זירה מבעבעת באמצעותה משלים סן פלגרינו את תשוקתו ומחויבותו להובלת תרבות השפים העולמית ולזיהוי וביסוס דור העתיד של התחום.

התחרות, שמיטיבה לשקף מגמות חדשות בגסטרונומיה (הידעתם שהמנה הזוכה ב-2015, של שף מארק מוירארטי מאירלנד, היתה צמחונית?), וכבר סימנה בעבר כוכבים ישראליים, חוזרת גם השנה כדי לתור אחר השף הצעיר המדהים ביותר בעולם נכון ל-2016 ולגלות את הקולות החדשים והמסקרנים של עולם הקולינריה. שפים צעירים מתחת לגיל 30, בעלי מחשבה רעננה ויצירתית, שיהפכו למובילי הטרנדים הקולינריים החדשים.

בין השפים הישראליים שנחשפו לעולם בתחרות השף הצעיר, מככבים השף אוראל קמחי ממסעדת "פופינה" (המקום השני בתחרות הבינלאומית 2011), השף דיוויד פרנקל ממסעדת "פרונטו" (חביב הקהל לשנת 2012), השף חביב משה מ"על המים" (חביב הקהל לשנת 2013), השף אחמד סלמה ממסעדת "לה רג'אנס" (בחירת העיתונאים 2014) ורבים נוספים. התחרות הציבה אותם על מרכז הבמה הקולינרית וסימנה אותם כדור החדש ופורץ הדרך של עולם המסעדנות הישראלית.

סן פלגרינו, שגריר ותיק של התרבות הקולינרית, הצליח לגייס לתחרות השף הצעיר את השפים הגדולים ביותר בעולם. החל מהשף וילי דופרסן הניו יורקי, ממובילי המטבח המולקולרי בארה"ב, ועד השף מסימו בוטורה האיטלקי, שמסעדתו מעוטרת בשלושה כוכבי מישלן – שפים בכירים ונערצים אשר פורסים את חסותם על התחרות, ומלווים אותה כמנטורים ושופטים.

יצירתיות וחדשנות, טיפול מקצועי בחומרי גלם, בחירה מוצלחת של מרכיבים, פרזנטציה עוצרת נשימה ותרגום של חזון אישי למנה חד פעמית – אלה הם העוצמות שהשופטים מבקשים למצוא אצל המתמודדים, ואלה גם התכונות שהשפים המנטורים עוזרים למתמודדים לשייף ולהביא לצלחת.

שף מאיר אדוני. ישפוט בחצי הגמר האזורי של תחרות השף הצעיר וישמש כמנטור של הזוכה הים תיכוני בשלב הגמר. צילום: דן פרץ
שף מאיר אדוני. ישפוט בחצי הגמר האזורי של תחרות השף הצעיר וישמש כמנטור של הזוכה הים תיכוני בשלב הגמר. צילום: דן פרץ

איך בוחרים את הזוכה הראוי מתוך אלפי המועמדים הניגשים לתחרות? בשלב ראשון העולם מחולק ל-20 אזורים. לאחר סינון ראשוני שייערך על ידי מיטב השפים של ALMA, ממוסדות הבישול המוערכים בעולם, המועמדים המובילים מכל מדינה יעלו לחצי גמר האזורי, שם הם יגישו את המנות שלהם לחבר שופטים בינלאומי. בתום חצי הגמר, ייבחרו 20 המועמדים הראשיים שיעלו לגמר התחרות, שם יזכו המתמודדים לחשיפה בינלאומית והכרות אינטימית עם השפים הגדולים בעולם.

ישראל תארח השנה את חצי הגמר של אזור הים התיכון, שמלבד ישראל כולל גם את טורקיה, יוון, מלטה וקפריסין. הנציג הישראלי בצוות השיפוט הבינלאומי יהיה השף מאיר אדוני ("כתית", "מזללה"), שכבר בגיל צעיר קנה לעצמו שם כוירטואוז המערבב חדש וישן ובורא את המטבח מחדש. אדוני גם ישמש כמנטור של המתמודד המקומי הזוכה, ילווה אותו לגמר הגדול שייערך באיטליה באוקטובר ויעזור לו לדייק וללטש את המנה שלו ולהביא אותה לדרגת שלמות.

שפים וסו-שפים מתחת לגיל 30, עם ניסיון מצטבר של שנה לפחות במסעדה, יכולים להגיש את המועמדות שלהם עד ה-31 במרץ, באתר התחרות.

נכתב בשיתוף עם סן פלגרינו