זה קוק? זה ריטלין? לא, זה אלכוהול

הכירו את הפלכוהול, אלכוהול בצורת אבקה שעשוי לשנות את הדרך שבה אנחנו דופקים את הראש

פלכוהול
פלכוהול
15 במאי 2014

בעידן שבו מפותחים מדי יום גדג'טים אזוטריים המתיימרים לענות על צרכים שלא ידענו שהיו לנו, מעטות הפעמים שבהן יוצא לנו לשמוע על פיתוח של מוצר פשוט, אפילו מתבקש, שלא ברור איך אף אחד לא חשב עליו קודם. כזה בדיוק הוא ה־Palcohol, מוצר המבוסס על פטנט חדשני: אלכוהול בצורת אבקה.

המוצר, שפותח באריזונה על ידי חברת ליפסמארק, אושר לאחרונה על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי וישווק לצרכנים בארצות הברית כבר בסתיו הקרוב בטעמים שונים שיהפכו כל כוס מים מהברז להאנגאובר בפוטנציה. "לפלכוהול יש יתרונות רבים גם ברמת הצרכן הבודד וגם עבור בתי עסק", מסביר מארק פיליפס, האיש שעומד מאחורי הפטנט. "המוצר יקל על מטיילים ותרמילאים שלא רוצים להיסחב עם בקבוקים כבדים, והוא יהיה פרקטי גם עבור חברות תעופה או בתי מלון שיוכלו לחסוך בהוצאות הייבוא או במשקל על המטוס".

הקרחניסטים שביניכם ודאי העלו כבר על הדעת את האפשרות להסניף את האבקה, מה שעשוי להביא להשתכרות זריזה. אנשי החברה רמזו על כך בעבר והזכירו גם את האפשרות להבריח את האבקה ולהשתמש בה במקומות שבהם גובים סכומים גבוהים עבור משקאות חריפים, כמו מועדונים או מקומות שאסור להכניס אליהן נוזל אלכוהולי.

כעת טוענים בחברה שהדברים נאמרו בהומור, ושהאבקה בכלל אינה פרקטית להברחה ("האריזה גדולה מדי") או להסנפה ("נדרשת שעה שלמה כדי להסניף מנת אלכוהול אחת"). פניית הפרסה נובעת בין היתר מקריאתו של הסנטור צ'אק שומר למינהל המזון לאסור את מכירת האבקה, שמבקריה בתקשורת האמריקאית מזהירים כי תהפוך את האלכוהול לנגיש יותר לנערים ותקל על סימום משקאות.

עושה רושם שאם האבקה תיובא לישראל, יש לה סיכוי אמיתי להפוך לטרנד העירוני של השעה. זאת כמובן בהנחה שחברי הכנסת שלנו לא ישחזרו את חטאיהם מסאגת מיץ הגת, ויקלקלו את המסיבה.