חגים של אחרים: 3 ארוחות כריסמס שאסור לכם לפספס

חג המולד מצוין ברחבי הארץ עם שלל ארוחות מיוחדות, תבשילים חגיגיים ועוגות מסורתיות. אז איפה אתם בחג?

עוגן שטולן, פיס אוף קייק. צילום: רונן מלחן
עוגן שטולן, פיס אוף קייק. צילום: רונן מלחן
21 בדצמבר 2015

כריסמס, החג הכי צבעוני ורומנטי שיצא מהעולם הנוצרי, נחגג ברחבי הארץ במוקדים שונים ולכם לא כדאי לפספס את ארוחות החג המיוחדות שיוגשו בחמישי ושישי הקרובים:

אלומה ביסטרו

זו השנה השנייה שארז קומורובסקי ועלא סויטאת (מבעלי מסעדת אלומה וגלידת בוזה בתרשיחא) משתפים פעולה בערב חג המולד. בשנה שעברה ערכו השניים ארוחה מצומצמת, אך בעקבות ההצלחה החליטו לפצוח במסורת טעימה במיוחד. השנה, הם מתכננים להגיש לשולחן בשלישיות: שלישיית לחמים קומורובסקי־סטייל: לחם שאור־פרמזן, לחם דייגים סודי ולחם ממולא בזעתר. שלישיית סלטים: סלט שומר עם זעפרן, סלט טבולה ארמני עם בורגול גס וסומאק וסלט גרגיר נחלים עם סומאק. שלישיית עשבי בר: עולש עם בצל מקורמל, חובזה עם חמוציות ועלי לשון הפר ממולאים. שלישיית בשרים: תבשיל עוף במרינדה לבנונית, כתף טלה עם פריקי ולחי עגל עם מנגולד וגרגרי חומוס. שלישיית קינוחים: שטרוייזל עם תותים, בסבוסה עם טחינה וקרם פרש ולסיום אפוגטו עם הל וגלידת בוזה. את הארוחה ילוו יינות מיקב רמת הגולן (24.12, 270 ש"ח לסועד).

ביסטרו אלומה, תרשיחא. צילום: אנטולי מיכאלו
ביסטרו אלומה, תרשיחא. צילום: אנטולי מיכאלו

ביסטרו אלומה

אמריקן קולוני

מלון אמריקן קולוני במזרח ירושלים מזמין יהודים, ערבים ונוצרים לחוות את רוח חג המולד בארוחה חגיגית בת שש מנות, מקהלה עם מיטב שירי החג ועץ אשוח מקושט. בין מנות החג שיוגשו בערב: תמרים פריכים עם גבינת עיזים עטופים בבייקון, טרטר שרימפס ואננס עם אבוקדו, ברווז שלם בתפוזים עם בורגול חם, תאנים מיובשות ופירה בטטה לצד רוטב יין אדום וחמוציות. לקינוח יוגש "בוש דה נואל" – קינוח חג מסורתי: עוגת ספוג מגולגלת לרולדה עם קרם חמאה, שוקולד וקרם מתוק (25.12, 400 ש"ח לסועד).

אמריקן קולוני, ירושלים. צילום: מיקלה בורסטו
אמריקן קולוני, ירושלים. צילום: מיקלה בורסטו

מלון אמריקן קולוני

 

מגדלנה

השפים זוזו חנא וחמודי עוקלה ממסעדת מגדלנה הצפונית החליטו להוציא את תפריט המסעדה לחופשה קצרה ולהכניס במקומו מנות חגיגיות שהם באמת מתרגשים להכין: פוקצ'ה בהתפחה כפולה עם שייטל טלה קצוץ ברוטב יוגורט וטחינה; אינטיאס כבוש עם סלט סלק וויניגרט עשבי תיבול; שרימפס קריסטל עם יוגורט וקרם לימון על סלט בורגול ורימונים, פילה לוקוס על קרם ארטישוק ירושלמי, שוק טלה בתנור על מפתול (קוסקוס בלאדי בעבודת יד) עם גרירי חומוס, קרם שום ובצלי שאלוט וסינטה טלה עם ציר טלה וערמונים בתוספת חיטה מאודה (25.12).

מגדלנה. צילום: דניאל לילה
מגדלנה. צילום: דניאל לילה

מגדלנה, מתחם צומת מגדל, על כביש 90, 6730064־04

 

פיס אוף קייק

ברשת הקונדיטוריות פיס אוף קייק חוגגים את חג המולד עם מתכון משפחתי. משה אהובי, הבעלים של הרשת, קיבל ממשפחתה הגרמנית של אשתו הראשונה מתכון לעוגת שטולן קלאסית והשאר היסטוריה: לא רק שהוא מוכר מאות ממנה לקראת חג המולד, היא נכנסה גם לתפריט הקבוע של הקונדיטוריה ותוכלו למצוא אותה לאורך כל השנה בכל אחד מסניפי הרשת (42 ש"ח).

עוגת שטולן, פיס אוף קייק. צילום: רונן מלחן
עוגת שטולן, פיס אוף קייק. צילום: רונן מלחן

פיס אוף קייק