אוהבים את זה? המבורגר העגבנייה המפורסם של מושיק רוט מגיע למקדונלד'ס

הכירו את ה-McTomato, גרסת מקדונלד'ס להמבורגר העגבנייה הפופולרי של השף, בעצמו חובב מקדונלד'ס. אך אל תמהרו לחגוג, צמחונים וטבעונים

מנה של מושיק רוט
מנה של מושיק רוט
15 ביולי 2015

מה שהתחיל כמנת הדגל במסעדת המישלן ההולנדית של השף מושיק רוט (Samhound Places&) ונמכר בטירוף במשאית האוכל של המסעדה בפסטיבלי החורף באמסטרדם, יהפוך מחר לפיילוט בחמישה סניפים של רשת מקדונלד'ס בישראל. ה-McTomato הוא "המבורגר עגבנייה”, אבל אל תתנו למיתוג לבלבל אתכם – לא מדובר בחתיכה גדולה של עגבנייה בין שתי לחמניות חמימות, כי אם בקציצה שמנמנה בטעם ובטקסטורה של המבורגר בקר רגיל, אבל – ללא בשר בכלל.

“כשמבשלים עגבנייה בצורה מסוימת ומחברים לה את המצרכים הנכונים, הטקסטורה שלה מזכירה מאוד מרקם של בשר", מספר רוט על הבייבי המולקולרי שלו. "הצבע, הטעם ואפילו הריח משתכללים לכיוון הקציצתי-בשרי".

אוהב מקדונלד'ס. מושיק רוט. צילום: איליה מלניקוב
אוהב מקדונלד'ס. מושיק רוט. צילום: איליה מלניקוב

על החיבור בין המולקולרי-עילי לג'אנק-פוד הזול אחראי לא אחר מאשר רוט עצמו, שמתחת למקטורן השף המפונפן פשוט מכור למקדונלד'ס. “אני מסתובב עם ההמבורגר הזה בעולם, יש הרבה מסעדנים שרוצים להכניס אותו לתפריטים שלהם, אבל החלום הקטן שלי היה מקדונלד'ס", מספר רוט שעל הדרך עבר 'סדרת חינוך' בנוגע למתכון. "כדי לעמוד בסטנדרטים של הרשת נאלצתי להוריד את כמויות המלח והשומן בהמבורגר, הם מחמירים מאוד בנושא" הוא מתוודה.

אף על פי שמדובר בהמבורגר צמחוני לחלוטין, במק'דונלס לא ממהרים להגדירו ככזה. תהליך הבישול של ה-McTomato עובר דרך הגריל והתנור שמשמשים להכנת ההמבורגרים הרגילים, כך שהרשת נזהרת מאוד בנוגע להצהרות צמחוניות שעלולות להפוך למחאה מחוץ לסניפים. גם טבעוני הוא לא: הבלילה מורכבת בין היתר גם מחלבון מפוסטר.

את ה-McTomato ניתן יהיה למצוא ממחר בסניפי מקדונלד'ס בקניון איילון, גן שמואל, קניון גבעתיים, אלונים וטיילת תל-אביב. בימים אלה עובד רוט על החדרת ה-McTomato לסניפי מקדונלד'ס נוספים בעולם.