לבי במזרח: בר־מסעדה מרוקאי מפנק נפתח בנווה צדק

אווה סאפי ("עזוב אותי מהשטויות שלך" במרוקאית), הארמון המרוקאי החדש שנפתח השבוע בנווה צדק, יציע לכם פנטזיה של אוכל מסורתי בבר משגע - כמו שרק אנשי לילה מנוסים יכולים לברוא

אווה סאפי (צילום: מירב גביש)
אווה סאפי (צילום: מירב גביש)
29 ביוני 2016

"זה לא אני שבחרתי את המבנה הזה, המבנה הזה בחר אותי", פוסק מיקו ברק על המבנה היפהפה שממנו יצר ארמון מרוקאי בקצה נווה צדק. ארבע שנים הוא שיפץ יחד עם אחיו, שמעון ברק, בית חד קומתי מתפורר תחת מגבלות של שימור מחמיר. התוצאה הסופית היא בר־לאונג'־מסעדה ובו ספות ישיבה, בתאורה מעומעמת של נברשות זכוכית צבעונית, קרמיקות מצוירות ומדפים עמוסים במשכיות צפון אפריקאיות (עיצוב ומיתוג: סטודיו פלאן בי). בחצר עצי פרי וסבך צמחי תבלין.

האחים ברק הם אנשי לילה מובהקים, הבעלים של הקומפורט 13 שקודם לכן הפיקו מסיבות טבע המוניות, והמסעדה הזאת היא המשך ישיר של אותה חוויית בילוי לילית ומנותקת מהמציאות. כפי שמסביר זאת מיקו: "זאת לא מסעדת שף, בגלל זה היה חשוב לי שלא להביא למטבח מישהו שירצה לתת פרשנות אישית למנות. רציתי להגיש אוכל נשמה מסורתי, סול פוד, כמו זה שמוגש בבתים מרוקאיים מסורתיים בגרסה מהודקת, לצד מוזיקה אלקטרונית אותנטית".

אווה סאפי (צילום: מירב גביש)
אווה סאפי (צילום: מירב גביש)

על המטבח אחראים רגב רחמני ואיגור רטמנסקי, שבנו את התפריט בהתאם לפנטזיה של מיקו, שנוהג לבשל בבית בסופי שבוע אוכל מסורתי וכשר כמו זה שאימא בישלה להם בעיר ילדותם, נתיבות. במקום מימונה מיקו שאף לשמור על החמימות הביתית שבסגנון הבישול והתיבול הנדיב אבל המדויק, ובכל זאת להעניק לארוחה המרוקאית אופי חדש של הגשה. מגשים עם צלוחיות קרמיקה זורמים אל השולחן; גזר בכמון, סלק מתקתק, פלפלים חריפים צלויים, פסטלים פריכים ממולאים דגים או בשר המגיעים על צלחת עם משיחות רעננות של רטבי כוסברה, ותלוליות קטנטנות של ירקות חתוכים דק, מנות של טאג'ינים עם טלה נימוח או עם קציצות צמחוניות על מצע של קוסקוס שנעשה ידנית במקום. הכל מוגש באופן אלגנטי, בכמויות קטנות, פינגר פוד שמתאים לאירוע על בר, ומאפשר להתנסות במבחר של טעמים לצד קוקטיילים בטעמי אמרטו לימוני עם פלפל חריף ויינות (38־60 ש"ח למנה קטנה, 80־120 ש"ח לטג'ין).

אווה סאפי (צילום: מירב גביש)
אווה סאפי (צילום: מירב גביש)

הישירות של האוכל מסבירה את השם שהאחים ברק בחרו לבר־מסעדה שלהם: אווה סאפי (Ewa Safi), "תתקדם" או "עזוב אותי מהשטויות שלך" במרוקאית. האוכל שהם מציעים מכוון לכנות, בלי יומרות לקולינריה עילית. ההשראה של האחים הייתה מסעדת Andy Wahloo הפריזאית, שפירוש שמה במרוקאית הוא "יש לי כלום". כשמגש הקינוחים מגיע עם שישה סוגים של עוגיות מרוקאיות קטנטנות ונראה כמו מסיבת מימונה בזעיר אנפין, מיקו מתוודה שבדיוק בגלל זה הוא פתח את המקום: "לטובת כל האנשים
שאין להם חבר מרוקאי שיארח אותם בימי שישי".

אווה סאפי,
השחר 8 תל אביב,
ראשון־חמישי 19:00־אחרון הלקוחות (בהמשך צפויות קבלות שבת בשישי בצהריים ושעות שמחות), 2533348־054