יוצאים מהעיר: אוכל הרחוב הטוב בשרון

גם מצפון לתל אביב יש מאכלי רחוב ששווה לעמוד בתור עבורם. עם טחינה, חמוצים, עמבה והרבה מטוגן, קבלו את אוכל הרחוב הטוב בשרון

חומוס ופלאפל (צילום: שאטרסטוק)
חומוס ופלאפל (צילום: שאטרסטוק)
4 במרץ 2020

לכל אחד יש את מנת הרחוב שהיא הגילטי פלז'ר שלו. בדרך כלל היא נמצאת קרוב לבית או לעבודה, או שהיא כזו שלוחצת על בלוטות הנוסטלגיה וזורקת הישר לחווית הביס הראשון עם סבתא עליה השלום. אין לנו עניין להתערב בזיכרון הקולינרי שלכם, אבל נשמח להרחיב את המנעד ולהכיר לכם את הביסים המטפטפים הכי טובים באזור השרון. קבלו זאת כשירות לציבור.

רמת השרון

הפעמונים

אל תתנו למיקום הבעייתי להשפיע עליכם, פשוט תחנו קצת רחוק ותבואו ברגל, זה יעזור קצת עם המצפון הקלורי. יש כאן גם סביח ושווארמה, אבל ההיילייט הוא ללא ספק הפלאפל בשיטת מילוי חופשי. הכדורים גדולים, ירקרקים ואווריריים, הטחינה טובה, הסלטים טריים והצ'יפס כמו של פעם, מטוגן בבלילה, והכי חשוב, הכל טרי ונקי במיוחד.
מחיר: 20 ₪
כתובת: סוקולוב 72, רמת השרון. 03-5479161

ה'ערוק

תודה לאלוהי הפיתה באשר הם ששלחו אותנו לגמרי במקרה לקציצות חלום של אסף. הדוכן-מסעדה מאולתרת באזור מחנות גלילות משרת בעיקר את חיילי הבסיסים במקום, אבל אתם לא חייבים לעלות על מדים כדי לטעום אותן, פשוט תסטו דקה מכביש 5 או שאם אתם באזור הסינמה סיטי, רק תמשיכו עוד קצת עם הכביש למעלה. ה'ערוק – קציצות עירקיות מבוססות ירקות ומטוגנות, נחות בתוך פיתה אווירירית עם טחינה סמיכה, עמבה, ביצה קשה, חצילים ולמי שרוצה פלפל חריף מטוגן, פטרוזילה ובצל טריים. על הפודיום לצדן עומד זקוף גם הקבב המופלא של אסף שמוגש בפיתה או לאפה עם בצל ועגבניות שרופות, טחינה, עמבה ופלפל חריף.
מחיר: קציצות ערוק 25 ₪ ; קבב בפיתה או בלאפה 35 ₪/40 ₪
כתובת: שד' אהרון יריב 1, רמת השרון. 054-6442010

הרצליה

פלאפל חיים

אין הרצליאני שלא אכל לפחות פעם אחת בדוכן הקטן של פלאפל חיים. פלאפל שזוף במיוחד שמוגש בפיתה עם חומוס, ששה סוגי סלטים וצ'יפס ענקיים מפרוסות תפוחי אדמה מטוגנים בבלילה סודית. במקום מתמחים גם ברטבים שמשתדכים מצוין עם הכדורים של חיים, כמו סחוג אדום, סחוג ירוק, עמבה ורסק עגבניות חריף.
מחיר: מנה 20 ₪ ; חצי מנה 12 ₪
כתובת: סוקולוב 66, הרצליה. 09-9540981

שווארמה ג'מיל

שלושה דורות כבר עובדים במוסד השווארמה הוותיק הזה שפועל כמעט 60 שנה ברחוב סוקולוב בהרצליה. שווארמה הודו ושומן כבש, פריכה ומתובלת שמוגשת בפיתה אוורירית או בלאפה עם שלל סלטים ורטבים טריים. אם אתם מגיעים בשעות הצהריים, תתאזרו בסבלנות כי צפוי לכם תור ארוך.
מחיר: בפיתה 38 ש"ח (חצי מנה 22 ₪) ; בלאפה או בבאגט 45 ₪
כתובת: סוקולוב 20, הרצליה. 09-9543629

ג'מיל הרצליה. צילום: טל חיוחמו
ג'מיל הרצליה. צילום: טל חיוחמו

לעוד כתבות טעימות:
אוכל הרחוב הכי טוב בתל אביב
האטליזים הטובים בתל אביב
בראנצ'ים חדשים בתל אביב

רעננה

כיפה אדומה

מסעדת פלאפל ושווארמה ותיקה ואהובה במיוחד על תושבי רעננה והאזור. המנה המועדפת כאן, כבר 32 שנה, היא שווארמה בפיתה שעשויה מנקבת הודו ושומן כבש, מתובלת בתבלין סודי שלא מוכנים לחשוף את מרכיביו, צ'יפס מתפוחי אדמה טריים שנחתכים ומטוגנים במקום, סלטים חופשי על הבר, טחינה, חריף ועמבה. מה צריך יותר מזה?
מחיר: בפיתה 38 ₪ ; בלאפה 45 ₪
כתובת: אחוזה 38, רעננה. 09-7410508

כפר סבא

תפארת הפלאפל

פלאפליה ותיקה הפועלת כמעט 40 שנה בשיטת מלא ככל יכולתך. הסועד מקבל לידיו פיתה פתוחה ומכאן הכל תלוי בו. פס ענק של סלטים טריים, כדורי פלאפל לוהטים ופריכים היישר מסיר הטיגון, חומוס, חצילים מטוגנים, רטבים וצ'יפס. במקום מגישים גם שווארמה הודו ופרגית.
מחיר: 19 ₪
כתובת: ויצמן 147, כפר סבא. 09-7673083

הוד השרון

הפריקסה של חיימיקו

מוסד הוד שרוני ותיק ואהוב ברחוב הראשי והסואן של הוד השרון, שהפך כבר מזמן למקום עלייה לרגל של תושבי האזור, אבל לא רק, כפי שמעידות תמונות הסלב שמתנוססות בדוכן הצנוע. מה שמיוחד בפריקסה של חיימקו, מלבד המילוי העמוס והטעים כל כך, הן הלחמניות הפריכות שנכנסות לשמן ברגע ההזמנה ולכן לא מרגישות שומניות בכלל. אם הקונסטרוקציה התוניסאית הזו קצת כבדה עליכם, לכו על הבוריק ביצה ותפוח אדמה – אחד הטובים. ואם אתם ממש רעבים, חיימקו ישמח להכניס את הבוריקה לתוך הפריקסה.
מחיר: פריקסה 25 ₪ ; בוריק ביצה ותפוח אדמה 14 ₪ ; בוריקסה 30 ₪
כתובת: דרך רמתיים 63, הוד השרון. 09-8657371

סביח השרון

במרחק כמה בלוקים מחיימיקו פועלת כבר 20 שנה עוד אגדה מקומית – סביח השרון. הסביח החלומי של יוסי לוזון עשוי מחומרי גלם טריים ומוקפדים. חציל הבלאדי שמגדלים במיוחד למקום מטוגן סביב השעון, הביצים חומות חומות והעמבה תוצרת בית. אבל הסוד של הסביח טמון בפיתות הבשרניות שנשמרות רכות וחמות עד לרגע המילוי. נראה אתכם מסיימים מנה ולא מבקשים עוד.
מחיר: מנה 20 ₪ ; חצי מנה 13 ₪
כתובת: דרך רמתיים 67, הוד השרון. 09-7405001

תביא ביס, סביח השרון המקורי. צילום: ניר לוזון
תביא ביס, סביח השרון המקורי. צילום: ניר לוזון

פאנקי קבב

בחזית מתחם הבילוי "פאנקי סיסיליה" שנפתח לפני כשנה וחצי, ניצבת קנטינת קבב שפתוחה כל יום משעות הצהרים ומוכרת רק דבר אחד: קבב אליפות שעשוי על הגריל ומוגש בפיתה עם טחינה, לימון כבוש, עגבנייה, בצל ופלפל חריף שרופים על האש, וזהו. כמה פשוט, ככה טעים.
מחיר: 35 ₪
כתובת: דרך רמתיים 54, הוד השרון. 09-7696480

פלאפל כדורי

בבוטקה הקטנטן והתכלכל תמצאו את אותו כדורי חייכן וצנוע שדורות של ילדים גדלו על כדוריו וחיכו בסבלנות בתור הבלתי נגמר שלו. המוסד הקולינרי הזה מגיש מנת פלאפל מצטיינת ומינימליסטית כמו של פעם, עם כדורים טריים ולוהטים, סלט כרוב, סלט ירקות, מלפפון חמוץ, כרוב חמוץ וטחינה.
מחיר: מנה 18 ₪ ; חצי מנה 9 ₪
כתובת: דרך רמתיים 59, הוד השרון.  050-5285183

שפיים

לוניו פיש אנד צ'יפס טראק

טראק דגים מענג מבית היוצר של משפחת אורדן – שלושה דורות של דייגים אוהבי דגים שיודעים בדיוק איך להתייחס אליהם ולשאר חסרי החוליות. המקום פועל קרוב לשנה במתחם חוצות שפיים ומגיש בין השאר פיש אנד צ'יפס נגיסים ופריכים בשני גדלים (120/180 גרם) עם רוטב טרטר מרענן, ושווארמה דג בגירוס יווני. אם אין לכם משהו אישי או עקרוני נגד חסרי חוליות, נמליץ על המיקס קלמרי שרימפס וצ'יפס.
מחיר: פיש אנד צ'יפס 39 ₪/49 ₪ ; שווארמה דג  48 ₪ ; מיקס קלאמרי שרימפס אנד פיש 58 ₪
כתובת: חוצות שפיים, שפיים. 09-9798866

נתניה

בונז'ור באגט

הגענו לעיר ששמה השני הוא אוכל רחוב, ונפתח במוסד נתנייתי ותיק שבו מכין עמרם את הפריקסה התוניסאי לפי הספר כבר 35 שנה. לחמניית הפריקסה המטוגנת שלו ממולאת בטונה, אריסה, צ'ירשי, משוויה, לימון כבוש, תפוחי אדמה, ביצה קשה, סלט ירקות, זיתים, אנשובי וצלפים. למי שיש עניין עם לחמנייה מטוגנת, יש גרסה נדיבה יותר בתוך באגט.
מחיר: בפריקסה 23 ₪ ; בבאגט 33 ₪
כתובת: שער העמק 1, נתניה. 09-8616172

הבוריקה של הרצל

הדוכן הקטן הזה בשוק בנתניה קיים מעל 65 שנה ומנוהל כבר 38 שנה על ידי אלי, בן הדור השלישי, שמכין בוריקה נפלאה ומתפצחת לפי המתכון המסורתי של המשפחה. אלי ממלא את דף הבוריק הדק (שנעשה בעבודת יד) בביצה ותפוחי אדמה והופ לשיזוף בשמן רותח. למי שאוהב ימרח אלי מעל המנה הממכרת הזו צ'ירשי חמצמץ ומרענן ומעט חריף. יש אפשרות להכניס את כל הקונסטרוקציה הזו לפיתה ולהוסיף גם טחינה, חריף, בצל וסלט. חייבת להתוודות שאף פעם לא הבנתי את הצורך בגלימה הבצקית הזו שמייתרת את הביס הפריך והמושלם של הבוריקה.
מחיר: בוריק תפוח אדמה 7 ₪ ; בוריק ביצה ותפוח אדמה 10 ₪ ; קומפלט בפיתה 15 ₪
כתובת: שוהם 13, נתניה. 052-7441114

הבוריקה של הרצל (צילום: לימור לבון)
הבוריקה של הרצל (צילום: לימור לבון)

הספינג' של ישראל

עגלת הספינג' של ישראל עם פיילת הטיגון העגולה מתקבעת לה בכל בוקר מתחת לעץ באותו מקום כבר 33 שנה, עד שהבצק נגמר. הדונאט המרוקאי השמנמן הזה מוגש בגרסה מתוקה עם סוכר או דבש, אבל אפשר גם עם מלח, אם תרצו. נשמע סביר, נכון? טעות. הספינג' של ישראל  נפלאים ונדירים. מראש תוותרו על הפאסון, כי אין סיכוי שאחד יספיק לכם, בספק אם תצליחו לעצור אחרי שניים.
מחיר: 5 ₪
כתובת: שער הגיא 2, נתניה

הספינג' של ישראל (צילום: לימור לבון)
הספינג' של ישראל (צילום: לימור לבון)

הפלאפל של טובה

הפלאפל של טובה במרכז העיר נוסד ב- 1952 ומפורסם בזכות שלושה דברים: כדורי הפלאפל הנהדרים של טובה, מנת התסביך שצברה מעריצים רבים מכל הארץ, שהיא למעשה מנת כלאיים של פלאפל וסביח ומכילה טחינה, חציל מטוגן, תפוח אדמה, קצת חריף וכדורי פלאפל. והדבר השלישי הוא הלב הרחב, כי גם אם שכחתם כסף, או חסר לכם, טובה תאכיל אתכם בשמחה. לפלאפל טובה סניף נוסף באזור התעשייה הישן בעיר.
מחיר: פלאפל 20 ₪ ; תסביך 23 ₪
כתובת: שמואל הנציב 13, נתניה. 077-5347628

הטורקיה הקטנה

ב- 23 השנה שהמקום קיים עלו אליו לרגל לא מעט מעריצי בורקס מכל רחבי הארץ. המכורים לדפי הבצק הממולאים טוענים שמגישים כאן את אחד הבורקסים הטובים בארץ. לצד בורקס במילוי גבינה, תרד וגבינה, פיצה או תפוח אדמה שמלווים בביצה, חמוצים ורטבים, מגישים גם שקשוקה, סלטים ומבחר כריכים בפוקאצ'ה.
מחיר: בורקס קומפלט 23 ₪
כתובת: הרצל 44, נתניה. 09-8623453

סנדוויץ' סוסו

הנכד של יוסף טוויל המכונה סוסו ממשיך במסורת של יותר מ-50 שנה בהכנת סנדוויץ' תוניסאי. כל המרכיבים המסורתיים נכנסים לתוך באגט רגיל או מחיטה מלאה, ובתוספת ממרח האריסה עם לימון כבוש הנפלא שהוא מכין מתקבל ביס מושלם שנותן פייט הוגן לקולגה מרחוב שער העמק.
מחיר: 25 ₪ לבאגט שלם ; 15 ₪ לחצי באגט
כתובת: היהלום 1, נתניה. 052-8204474

סנדוויץ' סוסו (צילום: לימור לבון)
סנדוויץ' סוסו (צילום: לימור לבון)

פלאפל מוסא

פלאפל ותיק נוסף שפועל משנת 1953 בשוק של נתניה ובעל שני נוספים: במרכז העיר ובאזור התעשייה פולג. הפלאפל של מוסא מצטיין לא רק בטריות ובטעם, אלא גם בתוספות מקוריות במיוחד שמרכיבות מנה מגוונת ומאד משביעה. לתוך הפיתה ייכנסו מלבד כדורי פלאפל מתובלים, גם ביצה קשה, סלט עגבניות חריף, גרגרי חומוס, תבשיל פול וכמון וקציצת ירק טעימה במיוחד.
מחיר: 22 ₪
כתובת: ויצמן 12, נתניה. 09-8846425

הצ'יפסריה

אם אתם מאוהבי הפחמימה האדמתית המנחמת הזו שנקראת תפוח אדמה, סורו לכאן. במקום שנפתח רק לפני חצי שנה והפך תוך זמן קצר למוקד עלייה לרגל, התורים רק הולכים ומתארכים. התפריט מגוון וכולל גרסאות שונות של תפוח אדמה: מטוגן בקונוס עם שלל רטבים, אפוי, מטוגן עם גבינה ועוד. שתי המנות המושחתות שעשו לנו חם בפה ונעים בבטן הם הטורנדו צ'יפס על מקל: תפוח אדמה חתוך ספירלי על מקל בליווי תבלינים ורטבים קרים, ואצבעות גבינה מטוגנים עטופים בפירה עם תבלינים ורטבים.
מחיר: טורנדו צ'יפס 22 ₪ ; אצבעות גבינה 40 ₪
כתובת: יהושע שטמפפר 19, נתניה. 09-9781514

שניצל איילה – חיים "בויה"

בפינה חבויה בשוק נמצאת פנינת השניצלים שכל נתנייתי מכיר. כבר יותר מ-40 שנה מגישים כאן שניצלים בפיג'מה מפנקת ומיוחדת שבה שולטת הביצה יותר מהפירורים. כל זה נכנס לתוך בגט עם סלטים טריים, צ'ירשי ולימון כבוש. מוגש עם חמוצים, חצילים מעולים מטוגנים בבלילה וצ'יפס. המנה ענקית ויכולה להשביע בקלות שני רעבים.
מחיר: 35 ₪
כתובת: זנגביל 12, נתניה. 077-5631998