אוקטוברפסט בישראל: ברוכים הבאים לאוקיינוס הבירה הגדול

רגע לפני שאוקטוברפסט, החג הכי שמח ביקום, מגיע למתחם התחנה בתל אביב ב-29-30.10, הנה כמה עובדות חשובות על פסטיבל הבירה הענק של בוואריה

אוקטוברפסט. צילום: דורון סער
אוקטוברפסט. צילום: דורון סער
23 באוקטובר 2014

מבשלת פאולנר הבווארית מביאה את אוקטוברפסט לתל אביב. ביום רביעי וחמישי (29 ו-30 באוקטובר) תתקיים השלוחה הישראלית של הפסטיבל במתחם התחנה, עם וורסטים, פרעצלים, שלל מנות בוואריות מסורתיות, מלצרים ומלצריות בתלבושות החג – וכמובן, בירת החיטה (ווייסביר) הבווארית המשובחת של פאולנר. והיהלום שבכתר – בפסטיבל תוכלו למצוא את גרסת האוקטוברפסט המיוחדת של המבשלה, שמיוצרת רק פעם בשנה ויובאה לישראל במיוחד לצורך האירוע.

אז לפני שאתם שואגים "פרוסט!" הנה כמה עובדות שאתם לא חייבים – אתם מוכרחים – לדעת:

 1. כל העסק התחיל ב-12 באוקטובר 1812 בתור מסיבת החתונה המשוגעת של הנסיך לודוויג והנסיכה תרזה. היה כל כך כיף, אז הבווארים החליטו לעשות את זה כל שנה.

2. אסור להתחיל לשתות עד שראש העיר אומר – ביום ראשון של הפסטיבל, בשעה 12 בצהריים, מזניק ראש העיר את העניינים באמצעות מזיגת כוס הבירה הראשונה והגשתה לנשיא בוואריה. רק אז אפשר להתחיל לחגוג.

3. בממוצע, 7 מיליון ליטרים של בירה נמזגים בכל שנה באוקטוברפסט. לשם ההשוואה, אם תחברו את כל המים והלימונדה שנצרכים בפסטיבל תגיעו רק ל-900 אלף ליטר.

4. בפסטיבל מותר למכור רק בירה שבושלה בתחומי העיר מינכן. המבשלות המקומיות מייצרות בכל שנה מהדורות מיוחדות וחד פעמיות עבור הפסטיבל – ומי שטעם אותן, לא ישכח את העונג.

5. המלצריות באוקטוברפסט נוטות להחזיק המון כוסות בכל גיחה לשולחן. השיא נקבע ב-2008, כשאניטה שוורץ הגישה 19 כוסות ליטר מלאות.

צילום: דורון סער
צילום: דורון סער

6. מדובר באירוע זלילה קיצוני: בפסטיבל של שנה שעברה נצרכו יותר מ-500 אלף מנות של עוף בגריל ו-120 אלף נקניקיות.

7. כוסות הליטר המיוחדות של הפסטיבל, העונות לשם Maß (מאס), הן מזכרת מושלמת לקחת הביתה. הבעיה היא שאסור לעשות זאת.

8. לכן ישנם שומרים שעומדים ביציאה מהאוהלים, וכל תפקידם הוא לחלץ כוסות בירה ממבקרים מעט-שתויים שסחבו (בכוונה או בטעות) את המאס. בשנה שעברה ניצלו 226 אלף כוסות כאלה.

9. איפה המפתחות? עם כמויות הבירה שנשפכות שם, רק טבעי שאנשים נוטים קצת לאבד דברים. בשנה שעברה אבדו בפסטיבל כ-350 טלפונים סלולריים, 1,000 דרכונים, 370 זוגות משקפים, 520 ארנקים, 1,300 פרטי לבוש, 425 צרורות מפתחות ו-48 ילדים.

10. למרות האווירה המסיבתית, הפסטיבל הוא אירוע חברתי שמזמין אליו גם משפחות ואנשים מבוגרים יותר. הכניסה לאוהלי הבירה היא בחינם (למרות שהבירה בהחלט עולה כסף) והישיבה היא בשולחנות עץ גדולים ומשותפים.

11. הגיל שבו מותר להתחיל לקנות אלכוהול בגרמניה הוא 16 (או 14 אם אתה מלווה במבוגר). אז אל תופתעו אם לידכם בשולחן תמצאו טינאייג׳ר סמוק לחיים.

אוקטוברפסט במתחם התחנה. 29-30.10 בין השעות 19:00-23:00