החלף כיוון: קפה אל נור הופכת למסעדת דגים בהובלת השף רוברט קלוגר

המסעדה־מעדנייה הצפון אפריקאית תהפוך משבוע הבא למסעדת דגים. בתפריט: דגים ופירות ים טריים בטאבון, על פחמים או בטיגון, בצלחת או בפיתה

רוברט קלוגר. צילום: חיים יוסף
רוברט קלוגר. צילום: חיים יוסף
1 ביוני 2017

פחות מחצי שנה אחרי שנפתחה על חורבות ברטי, המסעדה־מעדנייה קפה אל נור שבכיכר מסריק משנה קונספט וקברניט ומעתה תיקרא: "קפה אל נור – דברים טובים מהים". החל מיום ראשון הקרוב (4.6) המסעדה תהפוך למסעדת דגים טריים בסגנון מסעדת ברבוניה. כל סועד ייקבל לשולחן כ־12 מנות פתיחה קטנות בנוסח ה"קמיה" הצפון אפריקאי (כולל למשל מרגז, לחמניות סולת, בוריק, מטבוחה, דג כבוש, פיצוחים, חריפים ועוד). את הדגים יכינו בשלושה אופנים: בטאבון, על גריל פחמים או מטוגנים. המעדנייה הוחלפה בטאבון שינפק פיתות טריות ובמקום יוצב מקרר ויטרינה עם קרח כתוש ובו יוצגו הדגים שיימכרו לפי משקל.

מה שקלוגר מבשל לכם. צילום: רוברט קלוגר
מה שקלוגר מבשל לכם. צילום: רוברט קלוגר

מי שיוביל את המסעדה הוא השף רוברט קלוגר, שחולם לפתוח מסעדת דגים זה זמן מה. כפי שסיפרנו לכם פה, עם עזיבתו בחודש מרץ את הסרווסריה, שקל קלוגר לפתוח מסעדת דגים בכרם התימנים, אבל הפרויקט לא צלח בסופו של דבר ורוברט המשיך למזללה המקסיקנית לוס ברנינג, שנסגרה לאחרונה. עתה הוא מגשים את החלום שלו בקפה אל נור, שהחליטה לשנות את הקונספט, בין השאר בגלל גיוסו של קלוגר שביקש לחזור למקורות שלו.

יחליף את הפסטה בדגים, רוברט קלוגר. צילום: חיים יוסף
יחליף את הפסטה בדגים, רוברט קלוגר. צילום: חיים יוסף

קלוגר: "הרבה יותר נכון לעיר הזאת ולשכונה הזאת מסעדת דגים טובה בגובה העיניים מגימיק שחולף כמו ערבאסרי (בראסרי ערבי). דגים זה אוכל שמדבר לכולם. בהמשך, בעוד כחודש, גם נוציא גם מנות בפיתה של חריימה, קציצות דגים וקבב – מנת הבשר היחידה שתימכר פה".

הפתיחה המחודשת, כאמור, החל מראשון הקרוב (4.6).

קפה אל נור