החיים בפיתה: הזמנתם מהמזנון? יש מצב שאייל שני בדרך אליכם

השף אייל שני, האיש והאגדה לא מפסיק להפתיע והפעם, אתם מקבלים אותו בתור השליח. "העיניים של האנשים זו האנרגיה שלי, שיגע אותי שהמנה נוסעת ואני לא יודע איך נראית הדמות שמקבלת את המשלוח, החלטתי לשבור את זה"

אייל שני (צילום: איליה מלניקוב)
אייל שני (צילום: איליה מלניקוב)
8 במאי 2017

במקרה של אייל שני, היופי נמצא בפשטות. כרובית צלויה, כבד של תרנגולת בפיתה או אפילו גלידה בפיתה. פשוט לא? כזה הוא גם המיזם האחרון של שני בו הוא מפתיע את הסועדים שלו ומגיע עם הפיתות שהזמינו טייק אווי עד לפתח הבית. מדובר ביוזמה של שני. לפני מספר חודשים הוא החל בזה ובעקבות חוסר זמן, הפסיק אבל זה לא נתן לו מנוח, הוא חש רעב לדבר והחליט לחזור ולמסור את האוכל בעצמו. התדירות לא קבועה, מתי שמתאפשר לו להגיע, הוא קופץ על ההזדמנות.

אייל, זה נכון?

"אנחנו מבשלים במטבח בקינג ג'ורג', אני מביט ברשימה של ההזמנה ולתוך זה אני מבשל. זה בלתי נסבל בעיני, זה שיגע אותי שזה נוסע לדמות שאני לא יודע איך היא נראית, איך נראות העיניים שלה כשהיא פותחת את החבילה, מה קורה לה בגוף כשהיא טועמת. החלטתי לשבור את המצב ולצאת בעצמי לבתים. האוכל נותן לי לגיטימציה לראות איך האנשים האלה חיים, איך הבתים שלהם נראים, להרגיש אותם".

מאיפה בא הרעיון?

"תמיד אני המארח, תמיד באים אלי, עכשיו יש לי הזדמנות להפוך את המצב, אני מביא את האוכל ודרכו אני מתארח אצל האנשים שאוכלים במזנון, אני זוכה לראות את הבית שמוליד את האדם הזה". שני מספר שחשוב לו להכיר את האנשים שאוהבים את האוכל שלו, את האנשים שבוחרים במזנון, מסקרן אותו לראות איפה הם חיים ומי הם, כמו סופר שמביט לנשמה של דמות בזכות האותיות הכתובות.

המשלוח בדרך, אייל שני עולה על הטוסטוס. צילום: מיכאל נחמיאס
המשלוח בדרך, אייל שני עולה על הטוסטוס. צילום: מיכאל נחמיאס

אתה נכנס או משאיר את האוכל וממשיך הלאה?

תמיד מזמינים אותי, אני לא רוצה להפריע אבל הם תמיד מזמינים. אני יושב איתם ומספר להם סיפורים על האוכל שהם אוכלים, זה תמיד מפגש מעניין.

את מי יצא לך כבר לפקוד?

אני שומר על הפרטיות של הלקוחות שלי אבל אתמול למשל דפקתי על דלת של לקוח ומעברה השני עמד אחד החברים הטובים שלי, שמעולם לא ביקרתי אצלו בבית. במקרה אחר הגיע שני לדירתו של רווק בן 40 שהיה במהלך דייט "הוא תפס שוודית מה שנקרא" מספר שני. הרווק היה המום ואמר "השף הכי טוב בארץ בא לבקר אותי" הבחורה התרגשה ואני מצידי סיפרתי לה שרק לו אני מביא את האוכל בעצמי, אני בטוח שתרמתי את חלקי לערב שלהם.

מוסר לכם את הכרובית בעצמו, תמונת אינסטגרם של אייל שני
מוסר לכם את הכרובית בעצמו, תמונת אינסטגרם של אייל שני

המזנון של אייל שני היה למיזם קולינרי שהפך בן לילה ללהיט: דוכן פיתות מהיר עם מוזיקה שמחה, טבחים מקפצים וכמעט כל מה שחשבתם עליו, בתוך פיתה חמה וטרייה:  סטייק בפיתה, סטייק ואגס בפיתה, רק אגס בפיתה, שרימפס בפיתה, כבד של תרנגולת בפיתה, קבב בפיתה וגם תפוח אדמה בפיתה. את חלקה העליון של הפיתה (האלוהית, חייבים לציין) קוטמים ומרגע זה הוא נקרא "שורה", והוא מיועד לנשנוש קל בזמן ההמתנה או למילוי ובתמחור נמוך יותר. לקינוח יש שוקולד השחר עם בננות בפיתה, ומי שיהיה נחמד במיוחד יקבל גם צ'ייסר ערק.

מזנון אבן גבירול | מזנון קינג ג'ורג' | מזנון רמת החייל

[interaction id="59104dfd9c3d6790495002a7"]