אנשי הלייבל לגוטק הקימו בית קפה ישראלי בברלין

דורון איזנברג וניר איבניצקי עזבו לברלין והקימו שם בית קפה ישראלי, כולל בורקס שקשוקה

גורדון
גורדון
29 באוקטובר 2014

א"ד גורדון – ציוני, צמחוני וקופירייטר (המציא את המילה את המילה העברית חוויה!) – היה בוודאי מרוצה מבית הקפה גורדון, מקום שמציע צמחונות, ציונות ואווירה. על חלון בית הקפה טבועה המילה "גורדון" באותיות עבריות. המטבח מציע אוכל ישראלי משובח. למקום עולים לרגל יהודים אובדי עצות הזקוקים להדרכה, והעיתונות המקומית מהללת. גם הפרט הקטן והשולי – מיקום בית הקפה בברלין – לא היה אמור להפריע לגורדון האיש, שהיה אדם פרגמטי ובטח גם חובב מילקי.

הבעלים, דורון איזנברג (35) וניר איבניצקי (32), מוכרים בתל אביב בעיקר כמייסדי הלייבל לגוטק. השניים הכירו ב־1998 בבית הספר מיוזיק, והרומן שלהם עם גרמניה החל באמצע שנות האלפיים, אז נחשף איבניצקי מקרוב לסצנה המקומית. השניים הזמינו אמנים גרמנים לתקלט באירועים שלהם בארץ והפכו לשם דבר בברלין, עד שהחליטו להפוך אותה לבסיס האם של לגוטק. את המפקדה הקימו בשכונת המהגרים נויקלן, שהפכה בשנים האחרונות למעוז האמנים (והישראלים) בעיר. "גורדון הוא שילוב של חנות תקליטים ובית קפה, מקום מפגש לאנשים עם ראש פתוח", מסביר איזנברג. "המקום מזכיר תקופות בשנות ה־70 וה־80 בישראל מבחינת אווירת 'כל ישראל חברים'. זה מה שקורה כאן עם השכנים שמגיעים ונפתחים אלינו מהר כל כך".

התפריט בגורדון כולל האוס, טכנו ואוכל צמחוני ישראלי: בורקסים, שקשוקה, מלוואח, רוגעלך וגולת הכותרת – הסביח הראשון בברלין. א"ד גורדון טען שהציונות נועדה לאפשר לבני העם היהודי לעצב את עולמם באופן עצמאי, ללא כפיפות להשפעות זרות. האם העובדה שבגורדון אופים ולא מטגנים את החציל היא כניעה לתכתיבי הקהל הזר? על פי הפרגון מצד ישראלים וגרמנים כאחד, נראה שלא. "מבחינתי הסביח שלנו הוא הדונר הבא של ברלין", משחרר איזנברג הצהרת כוונות. לזה אנחנו קוראים ציונות.