בוריק זה הטריק: מעדניה תוניסאית חדשה בנווה צדק

קרייב לפריקסה? מעדניה תוניסאית נפתחה בנווה צדק. בקרוב – גם מסעדה תוניסאית מאותו בית יוצר

מעדניה תוניסאית (צילום: אנטולי מיכאלו)
מעדניה תוניסאית (צילום: אנטולי מיכאלו)
27 במאי 2015

תושבי נווה צדק ותיירים מצרפת מסתערים בהתלהבות על המעדניה התוניסאית שנפתחה בימים האחרונים ברחוב שבזי. כבר 14 שנה חלפו מאז הקימה אליזה זיבי את קפה נינה בנווה צדק, וזה שמונה שנים היא מפעילה מלון בוטיק יפהפה בשכונה. עכשיו היא החליטה להביא לשכונה את נפלאות התרבות התוניסאית שגדלה עליה, ולשם כך יצרה שני אפיקי יבוא – האחד מושתת על מוצרים מוכנים המגיעים מתוניסיה דרך צרפת, למשל אריסה ושלל עוגיות חול ועוגיות קאקי לטבילה במיץ שקדים ועוגיות מאקוד מקוסקוס עם תמרים, שקדים, פיסטוקים ודבש (8 עוגיות ב-18 ש"ח).

האפיק הנוסף מתבסס על אוכל ששף תוניסאי מכין במלון של אביה של זיבי בנתניה ומגיע מדי בוקר: פריקסה מטוגן ממולא טונה; סלט משוויה עשוי פלפלים; סלט מטבוחה ולימון כבוש (10 ש"ח); תבשיל פשקיילה תרד עם בשר, קוסקוס עם קציצות ועוד (3-70 ש"ח למנת טייק אוואי). נוסף לכך, זיבי מציעה למכירה במקום גם סנדוויץ' תוניסאי עם ביצה ולימון כבוש בבגט.

נראה מבטיח. המעדניה התוניסאית (צילום: אנטולי מיכאלו)
נראה מבטיח. המעדניה התוניסאית (צילום: אנטולי מיכאלו)

להשלמת הקרייב הצפון אפריקאי תוכלו לרכוש כאן תבלינים מיובאים מפריז, למשל פרחי ורדים החיוניים להכנת קציצות ליום שישי וכן משקאות אלכוהוליים כדוגמת בוחא תאנים, פסטיס לאחר צהריים מושלם עם פיצוחים ועוד. אפילו הטונה בקופסת שימורים היא הרבה יותר ממה שמכירים בארץ. מבחינת זיבי המעדניה הזאת היא מבחן – אם הפודיז בעיר יעברו אותו בהצלחה, היא תפתח בחודשים הקרובים גם מסעדה תוניסאית בעיר.

ל-JESMIN ET DELICES