הדוקטור פתח עוד קליניקה: השווארמה של בינו הגיעה לשדרות רוטשילד

בינו גבסו פתח את המסעדה החדשה שלו בלב העיר. יצאנו לבדוק אם השווארמה ופיתה חלקי הפנים טעימות גם מחוץ ליפו וגילינו פלאפל כרובית

בדקנו את שירות המשלוחים של בינו (צילום: אנטולי מיכאלו)
בדקנו את שירות המשלוחים של בינו (צילום: אנטולי מיכאלו)
3 ביולי 2017

דוקטור שקשוקה, האושיה היפואית, שעם פתיחת המסעדה החדשה שלו בתל אביב, חזר להיות בינו גבסו, הסתובב במסעדה המעוצבת שלו בשדרות רוטשילד כשהוא מחפש איפה להניח את הקסדה שלו כרוכב קטנוע. למסעדה חצר מקסימה, פרופיל תכלת לשדרה, וחרסינות לבנות בוהקות. אשכרה העיר הלבנה. גבסו נכנס למטבח של מסעדת בינו, חתך פיתות ומשח אותן בנגיעה של פלפל צ'ומה ושל ממרח משוויה בייתי כמצע למנת המעורב שנצרבה באותו זמן על הפלאנצ'ה. הצוות המיומן במטבח כבר צבר שנות ניסיון ביפו והמטבח מתנהל כאן ביעילות ומיומנות כאילו מדובר במסעדה ותיקה. גבסו ביקש מאיש הגריל חלקי פנים; לב, כבד, שקדי עגל, וכליות בשומן כבש (38 ש״ח) והכניס אותם לפיתה עם רוטב טחינה.

הדוקטור בשדרה. צילום: אנטולי מיכאלו
הדוקטור בשדרה. צילום: אנטולי מיכאלו

פיתות מחשמלות ושווארמה בצלחת

ההתנפלות התאוותנית של כל הנוכחים הוכיחה שזאת היתה מנת קונצנזוס נפלאה, כמו גם מנת השווארמה כבש שגבסו מכין כאן שהיא מופתית (38 ש״ח). למרות שגבסו התחייב שהוא מכין פיתות מחשמלות, כנראה שהמנה שתהפוך לשובר קופות קטלני תהיה דווקא מנת השווארמה כבש בצלחת, שבה מקבלים מגש ועליו נייר אפיה עם צלחת שעליה צד אחד של פיתה שנחרך, ובחלק הסופח נוזלים שפונה למעלה נערמת ערימה של שווארמה, לצידה צלוחית קטנה של טחינה, וסלט גדול ומצוין של עגבניות, פלפל חריף טרי, בצל סגול ופטרוזיליה (58 ש״ח).

חלקי פנים ושווארמה בפיתה. בינו. צילום: אנטולי מיכאלו
חלקי פנים ושווארמה בפיתה. בינו. צילום: אנטולי מיכאלו

פלאפל כרובית ומחבתות טפלון

ברגע שקיבלתם את ההזמנה בדלפק, ולפני שאתם ניגשים למצוא לעצמכם שולחן נוח, אל תשכחו להתיז מבקבוק רוטב העמבה על הגאונות הצרופה הזאת. תוכלו גם להזמין את השקשוקה המתובלת היטב עד פיקנטיות אך ללא חריפות של הדוקטור (39 ש״ח במחבת, 22 ש״ח בפיתה). אנחנו צופים  שהתל אביבים לא יתרשמו ממחבת הטפלון חדש, כי הם אוהבים מחבתות ברזל כבדות, וזה המינוס היחיד שהצלחנו למצוא באוכל הטעים הזה. עדכנו אותנו שיש מנה צמחונית, פלאפל כרובית בפיתה (19 ש״ח) שלא הספקנו לטעום אבל בוודאות נחזור כדי להתנסות בה. 

בינו בשדרות רוטשילד. צילום: אנטולי מיכאלו
בינו בשדרות רוטשילד. צילום: אנטולי מיכאלו

אגב, המנות נדיבות במלח, בכמות המקסימלית האפשרית כדי שיהיה טעים. עוד תוספת קטנה מעבר לזה וזה יהיה מוגזם. זאת הסיבה שתזדקקו לבירות הצוננות שימזגו כאן מהחבית ממחר.   

גם שקשוקה, כמובן. בינו. צילום: אנטולי מיכאלו
גם שקשוקה, כמובן. בינו. צילום: אנטולי מיכאלו

בינו, שדרות רוטשילד 73 תל אביב, ראשוןÎחמישי 10:00-24:00, שישי 10:00־18:00, מוצ"ש־24:00, 03-6913088