ביסטרו איטלקי מפתיע התגלה בקניון בכפר סבא

לה פמילייה הוא ביסטרו איטלקי שכונתי שנפתח בכפר סבא, והוא מצליח להפתיע עם תפריט אמיץ וסגנון הגשה שובר מוסכמות

19 במרץ 2015

לה פמיליה הוא הביסטרו הפריפריאלי הכי מפתיע שנתקלנו בו. גם הסיבות שבגללן הוא הפתיע מפתיעות לא פחות: אין הכוונה להפתעות שבאות לידי ביטוי בתפריט אמיץ, בביצועים וירטואוזים או בהגשה ששוברת את המוסכמות, אלא מדובר במיקום הלא שגרתי ועל האיכויות שלא מצפים למצוא בו, כי לה פמיליה הוא ביסטרו איטלקי שממוקם בתוך קניון לב ערים בכפר סבא הממוקם אף הוא במיקום לא הגיוני, בלב שכונת מגורים מנומנמת של העיר הכי משפחתית. למרות שמדובר בקניון, החלק החיצוני של הביסטרו עטוף ביער טרופי שמנתק אותו מהפעילות המסחרית של המרכז. הכניסה הכפולה, כמו שנהוג במסעדות במדינות אירופאיות קרות, יוצרת הפרדה מוחלטת בין הקניון לחלל הפנימי של הביסטרו . תוסיפו לכך את העיצוב החמים עם עבודות נגרות מושקעות, תצוגה של ארגזי ירקות, קיר שלם שכוסה בארון עץ פתוח ומדפיו מלאים בכל טוב ואת התאורה העמומה ותוך כמה שניות שכחתם שאתם למעשה במרכז של קניון.

ביצה בקן? לה פמילייה
ביצה בקן? לה פמילייה

את לא פמיליה פתחו לפני מספר חודשים עמית פרי ורמי יופי, מיוצאי המוסד המיתולוגי של אזור השרון, ה-Coffe tree שבכפר סבא. המשימה הייתה להפוך את תשתיות המסעדה הקיימות לביסטרו נעים שיספק את התמורה הנכונה ללקוחות שהם בעיקר משפחות מכל הגדלים וההרכבים האפשריים.

לה פמיליה היא מסעדה שמדברת אל העם ולכן יש בה את כל מה שהעם אוהב – בסגנון איטלקי. מרשימת המנות הראשונות שכוללת בין היתר גם כבד קצוץ, חסה אייסברג וכמה מנות קצת יותר איטלקיות, בלטה מנת ניוקי סלק ברוטב שמנת וסילאן (32 ש"ח). טעמו היה מעודן והוא יצר ניגוד לרוטב הדומיננטי. גם הצורה המרושלת והלא סימטרית העידה ניוקי תוצרת בית, ולמרות שהסלק לא ממש מורגש, מדובר במנה טעימה. סביצ'ה דג עם כוסברה, יוזו, סויה צ'ילי ובצל סגול (38 ש"ח) היא גם מנה מוצלחת. זה סביצ'ה עדין ונעים לחך ויחד אתו הוגשו גם קרעי פוקצ'ה עם עגבניות שרי (ללא תוספת עלות) שנאפתה מבצק שהותפח היטב והיה דק במרכז ומנופח בצדדים.

ממבחר הפיצות בחרנו פיצת פטריות יער ושאלוט (52 ש"ח). גם כאן מי שתיבל את הרוטב היה מאוד עדין.  גם כאן הבצק היה מעולה ואפוי טוב. ניוקי בשרים מעושנים (69 ש"ח) ופסטה קרבונרה (56 ש"ח) מבוססות על אותו הרוטב, אבל מתובלות שונה. הקרבונרה מוגשת בצורה יפה כשהחלמון שלה מונח בתוך קליפה של חצי ביצה והניוקי עשיר בטעמי העישון של הבשר.

פיצה מבצק עשוי היטב, לה פמילייה
פיצה מבצק עשוי היטב, לה פמילייה

למרות שיש בתפריט גם מנות עיקריות כמו מדליוני טלה ואוסובוקו, לא כדאי לוותר על המתוקים: טירמיסו (34 ש"ח) היה בעל טעמים חזקים והביסקוויטים הוטבלו בתוך אספרסו חזק ומשובח. הקרם ברולה (39 ש"ח) החזיר אותנו שוב לעדינות הטעמים שהרגשנו בחלק מהמנות. האננס שהונח במרכזו יחד עם גלידת פסיפלורה וטוויל יצרו מראה חדש למנה המוכרת. המנה השלישית שדגמנו נקראת בתפריט הגלידה שלנו (28 ש"ח) שמזכירה את הג'ילטו הקטיפתי.

לא משתמשים במטבח של לה פמיליה בקיצורי דרך דוגמת אבקות למיניהן, ואת כל הפסטות מכינים במקום. למרות שרמי אינו מגדיר את הביסטרו כאיטלקי, דווקא העיצוב והתפריט מצביעים על כך שהמקום מדבר איטלקית שוטפת במבטא מאוד ישראלי. המקום מושלם לקחת אליו את הפמיליה בסוף השבוע (יש גם מנות ילדים וגם תפריט בוקר) או את הדייט הלא מחייב בכל זמן אחר (יש גם בר עם כמה מקומות ישיבה). למרות שרמת השירות כאן לא אחידה, אפשר להפיק מהמקום הנאה דוגרית כמו שהייתם מצפים ממסעדה איטלקית משפחתית או מביסטרו שכונתי שלא מנסה להמציא את הגלגל, והמחירים בו נמוכים מהמקובל.

לה פמילייה, קצנלסון 14 קניון ערים כפר סבא, 7671414־09, ראשון־שבת 8:00־24:00