במטבח הביתי של השף: אבנר לסקין פותח את הבית והלב

עם 30 שנות ותק קולינרי השף אבנר לסקין הבין שהמקום הטוב ביותר לחגוג את המאורע הוא אצלו בבית. במסגרת שיתוף הפעולה עם EatWith, הוזמנו להתארח, לטעום ובעיקר להיצמד לטאבון הגדול שיושב אצלו בחצר. מהרו להזמין מקומות

אבנר לסקין בבית. צילום: מתן כץ
אבנר לסקין בבית. צילום: מתן כץ
17 בינואר 2017

"בימים אלה אני סוגר 30 שנות קריירה, וחשבתי הרבה איך לחגוג את המאורע", מספר בהתרגשות השף אבנר לסקין כשהוא עומד בראש השולחן הערוך באמצע מטבח ביתו. "בהתחלה חשבתי להרים אירוע עם המון שפים, אבל הבנתי שזה לא לגמרי אני. בסופו של דבר אני איש של הדברים הקטנים והפשוטים – בדיוק כמו האוכל שאני מבשל. מתן כץ, הצלם שמלווה אותי תקופה ארוכה, הציע לי לעשות סדרת אירועי EatWith, לפתוח את הבית לאנשים שאני לא מכיר ולבשל להם מה שאני רוצה, כמה ואיך שאני רוצה. אז ברוכים הבאים".

אבנר לסקין בחצר ביתו. צילום: מתן כץ
אבנר לסקין בחצר ביתו. צילום: מתן כץ

מרוגש ותזזיתי עומד לסקין ליד אשתו תמר, שהיא חלק בלתי נפרד מהאירוח, ומספר על הארוחה שתוגש לשולחן. הבית היפהפה של הזוג נפתח עבורנו, לאירוע מצומצם לפני ההשקה, כדי שנוכל להתרשם ולטעום מהמנות שיוגשו במסגרת ארוחות EatWith. זו לא פעם ראשונה ששפים פותחים את הבית במסגרת הזו, אך ללא כל ספק לסקין הוא המוכר ומלא הניסיון שבניהם. ויחד עם זאת, אף על פי שהוא כבר 30 שנה בשטח, ההתרגשות מהמאורע האינטימי  ניכרה על פניו בכל מנה שיצאה אל השולחן. "אני נורא אנוכי", הוא מתבדח. "בחרתי להרים את הארוחה הזו כמו שהייתי רוצה שיגישו אותה לי. אני לא בגיל או בשלב של צ'ייסרים, אני מייצר חוויה אחרת. למשל בחרתי בכוונה שהצלחות יהיו קטנות. אנחנו נחליף אותן כל פעם במנות אחרות וטובות במקום מנה עיקרית אחת".

השולחן ערוך ומחכה לאורחים. ארוחת EatWith אצל אבנר לסקין בבית. צילום: מתן כץ
השולחן ערוך ומחכה לאורחים. ארוחת EatWith אצל אבנר לסקין בבית. צילום: מתן כץ

לסקין נע על ציר המטבח והחצר, שם עומד לו טאבון ענק בצבע שחור מט שהופך אט אט למרכז הערב. האורחים יוצאים להתחמם לצידו ולצפות בשף עושה קסמים. אם יצא לכם לעקוב אחריו בפייסבוק או באינסטגרם, נתקלתם בוודאי לא פעם במשפט הקבוע על החשיבות של חומרי גלם איכותיים. הוא אוהב לבשל אוכל ים תיכוני, כזה שמלא בצבעים, ריחות ותיבול – וגם אצלו בבית, כמו במסעדת "רק היום" בשוק צפון, הוא לא מתפשר על כלום. שמן זית, לימון, עגבניות, זיתים ואפילו חמאה – לרגע נדמה שאנחנו אוכלים בתוך מעדנייה שרק מתחשק לקחת הכל הביתה.

ארוחת EatWith אצל אבנר לסקין בבית. צילום: מתן כץ
ארוחת EatWith אצל אבנר לסקין בבית. צילום: מתן כץ

אחרי לחם טוב שיצא מהטאבון והוגש עם חמאה שמנמנה, הארוחה נפתחה עם מנת פלמידה אדומה מתובלת בג'ינג'ר, צ'ילי ולימון. את מנת הביניים אבנר הגדיר כ"מנה שמסכמת 30 שנות קריירה עם שלושה אלמנטים": תרד טורקי מאודה על חמאה, חציל סגול מהערבה (שקולף ונאפה בטאבון) יחד עם גבינת טריפל קרים מבורגון. אם יש מנה אחת שארצה לחזור ולאכול שוב ושוב – ללא כל ספק מצאתי אותה. הצלחות הקטנות שהוא דיבר עליהן בתחילת הערב? לא הפסיקו להגיע: קלמרי בטאבון, אחריו פילה של דג, צלעות טלה, תרד מאודה, ירקות טובים – כל מנה תובלה בעדינות ולא הזכירה במאום את זו שהגיעה לפני או אחריה. "כמו שהמטבח פתוח, ככה גם אני: אתם מוזמנים לבוא לעמוד לצידי בזמן שאני מבשל. אין אצלי טריקים, או קיצורי דרך: הכל קם ונופל על חומרי גלם טובים".

לארוחות הקרובות של אבנר, תציצו באתר של EatWith

[tmwdfpad]