הוסטל 51: המקום החדש של אלישע בנאי וחברים

הוסטל 51, אחד המקומות שהכי חיכינו להם, ייפתח בסוף השבוע הבא בחלל שאכלס את ג'וז ולוז

19 במרץ 2015

עם המעבר לרחוב גבולות, הותירה אחריה מסעדת ג'וז ולוז סלון ריק ואהוב ביהודה הלוי וחוויית בילוי נדירה שאי אפשר לשחזר. שלושת חברי הילדות – המתופף איתמר לוי (בום פם, ארבעים השודדים), דויד שיסל (עבד בבר של פרונטו, עוסק במכירות ותמיד הבן של צבי שיסל) ואלישע בנאי (מוזיקאי, רוקר ועבד שש שנים כטבח אצל רושפלד) – חברו לדנה ינקלביץ' מהשסק ויחד הם יפתחו במהלך השבוע הבא משהו אחר לגמרי. מי שציפה שחבורה של נרקיסים תל אביבים, יצירתיים ומוכשרים בני עשרים ומשהו יחפפו איזה אלתור פרוביזורי, יתפלא לגלות בר מדוקדק עד לפרטים הקטנים.

במקום הסלון והגלריה יצרו פה שני חללים פנימיים בפערי גובה משמעותיים זה מזה. בחלק התחתון והצנוע יותר יש בר עם שישה מקומות שצופה אל מטבח מוגבה וחסום בזגוגית שקופה. השף צחי זילברליכט (שעבד תחת ערן שרויטמן באורקה ובהמשך בפיקוק), שני טבחים ולפרקים גם אלישע בנאי יבשלו כאן, חגורים בסינרים סגולים וחבושים בכובעים צהובים, במה שיכול להפוך לשואו, אבל גם יכול להישאר בישול נטו – הכל תלוי באנרגיות בחלל. בחלק העליון המוגבה יש בר עץ פינתי, ריהוט לאונג' שחלקו הגיע מהשסק, עמדת די.ג'יי ותחושה שבכל רגע נתון האירוע יכול להפוך למסיבה. בתוך הפלואידיות של ההגדרות לא ברור איפה הבישול מוזיקלי ואיפה הוא קולינרי. בכל מקרה לפרקים מתכננים פה הופעות אקוסטיות, ג'ם סשנים ושפים אורחים במטבח.

תפריט האוכל נבנה על ידי אלישע בנאי שמבקש שלא אכתוב שהוא שף: "בניתי תפריט של מנות קטנות מחומרי גלם טריים שמגיעים באותו יום, אין לנו אפילו מקפיא במטבח". בין המנות: טרטר בקר עם עגבנייה שרופה, שמן זית ובצל ירוק מונחים על גבינות ריקוטה מלוחה וביתית; טרטר דג ים בסויה לבנה, שמן זית וטוביקו שחור; סלט גרגירי חומוס סיציליאני עם שורש סלרי טרי, עגבניות לחות ונענע (20־50 ש"ח לכל המנות).

"נכין כאן אוכל טרי, אבל אוכל של ברים", מבהיר בנאי, "שמתאים לבירה מהחבית, ואפשר יהיה גם סתם להזמין מנה קטנה של משהו טעים או לבוא רק בשביל לשתות. זו לא מסעדה וגם לא גסטרו בר".

שיסל מסתובב בגינה על דק העץ שהשותפים בנו במו ידיהם, מצביע על עצי הפרי ומצהיר שדווקא בגיבוי 60 אורחי ההוסטל שייפתח בקרוב למעלה זה יהיה הבר הכי תל אביבי בעיר. הדיבורים הבלתי פוסקים על מוזיקה, אוכל ומערכות יחסים מוכיחים שזה לגמרי אמיתי. מי שלא מבין לאן הוא הגיע שיחפש את אפי בטאפט של איפה אפי בתאי השירותים.

הוסטל 51