בר מינן: הקואופרטיב הטבעוני הבר קיימא סוגר את המטבח

בית העסק הקואופרטיבי הבר קיימא יסגור בקרוב את שעריו לאחר ארבע שנים בגלל קשיים כלכליים. "מה שיעזור לנו לשרוד את התקופה הזו הם אנשים שיבואו לחייך ולשתות איתנו"

הבר קיימא (צילום באדיבות הקואופרטיב)
הבר קיימא (צילום באדיבות הקואופרטיב)
2 במאי 2016

בית העסק הקואופרטיבי הבר קיימא, שפעל בארבע השנים האחרונות בפלורנטין כמסעדה טבעונית וכחלל להופעות ואירועים, יסגור בקרוב את שעריו. תאריך לסגירה הנובעת מסיבות כלכליות אמנם טרם נקבע, אך מנהל המסעדה, רותם רוזנצויג, מציין כי נראה שהמקום לא יישאר פתוח עד חודש יוני. "אנחנו בחודש חירום כרגע, מנסים לצמצם חובות ולעבור את זה יפה", הוא אומר. "בתחילת כל שבוע נעשה ישיבה ונחליט מתי לפתוח, כי יש אירועים שכבר נקבעו ואנחנו רוצים לקיים כמתוכנן. יכול להיות שנהיה פתוחים לחצאי ימים, או יום כן יום לא".

למה דווקא עכשיו?

"אנחנו בבור שאי אפשר לעמוד בו כלכלית. להחזיק את הבניין או אפילו רק להיות מסעדה בתל אביב, זה לא קל בכלל. המקום עצמו ייסגר אבל הקבוצה לא מתפרקת, הגרעין המרכזי ימשיך ויפעל. גם הקייטרינג שלנו, לפחות בינתיים, עוד פעיל".

A photo posted by Fabio Reinhardt (@enigma424) on

הבר קיימא עצמו וחלל האירועים בקומה השנייה, "מקום לשבט", שימשו כנקודת מפגש לשלל יוזמות חברתיות ולפעילות אקטיביסטית, ואירחו סדנאות, מפגשים והרצאות. בין היתר התקיים בו שוק ההחלפות החודשי בד קיימא – שוק ספרים משומשים בשבוע הספר, הופעות מוזיקה ובהן הופעת הפתעה של אמנדה פאלמר.

"מאז שהודענו על הסגירה אנשים מגיעים לפה בדמעות, מספרים לנו כמה המקום חשוב להם ואיך הוא השפיע להם על החיים. אני הגעתי הנה לפני שנתיים ומאז השקעתי את כל כולי, למדתי כאן המון וזה סידר לי את הראש לגבי איך הייתי רוצה לחיות", מספר רוזנצויג. "מה שיעזור לנו לשרוד את החודש הזה הם אנשים שיבואו לחייך ולשתות איתנו, התפריט יצטמצם קצת אבל רובו עדיין יוגש כרגיל. אפשר להתעדכן בפייסבוק שלנו מתי אנחנו פתוחים וגם לגבי מסיבת הסגירה הגדולה, שעוד אי אפשר לפרט בקשר אליה אבל אנחנו מבטיחים שתהיה מטורפת".

הבר קיימא