מקום עם בשר

אחרי שמונה שנים ברחוב נחלת בנימין עברה מסעדת הטרקלין ללוקיישן שאכלס בעבר את מסעדת כתית

מסעדת הטרקלין. צילום: גוני ריסקין
מסעדת הטרקלין. צילום: גוני ריסקין
1 במאי 2014

המסעדן־סומלייה יוסי בן אודיס בטוח שהכל בחיים עניין של ייעוד. כך הוא מסביר את העובדה שהמסעדה שפתח לפני שמונה שנים ובה 50 מקומות ישיבה, תהפוך למסעדה של 230 מקומות ישיבה באחד המבנים היפים והנחשקים בעיר, בפאתי נווה צדק. מדובר באותו המבנה שאכלס את מסעדת כתית ונותר מזוהה איתה גם הרבה אחרי שעברה לנחלת בנימין.

דרך ארוכה עשה בן אודיס מאז סידר את מחסן היינות של חוות ורד הגליל בגיל 12 בשביל לממן את שיעורי הרכיבה במקום, עד שהפך לבעל מסעדה המייצרת בעצמה 25 אלף בקבוקי יין בשנה מכרמים בגליל העליון (חלקו הארי של היין מיועד ליצוא). השותף להצלחה של בן אודיס הוא השף משה יוחנן.

איך אתה מסביר את הוותק הבלתי אפשרי כמעט של הטרקלין בתחום המסעדנות האכזרי בארץ?

"אנחנו אנשים של הגשמת חלומות. אחרי שהסתבר שהמבנה הקודם של המסעדה אמור לעבור מקצה שיפוצים, שוטטתי בנווה צדק וגיליתי שהמבנה הנוכחי מיועד להשכרה. הייתי בטוח שהגעתי מאוחר מדי אבל אז גיליתי שהמקום באמת פנוי. החלום שלי היה לפתוח בית ליקבים ישראליים וזה מה שמצאתי. תהיה פה תערוכה קבועה של צילומי יקבים על הקירות עם הסיפור של כל יקב ויוצגו בקבוקי יין. אפשר להזמין פה גם מגוון יינות ישראלים, כשאני נותן במה גם ליקבי גראז' בראשית דרכם".

לפני הכל הטרקלין ידוע כמקום של בשר, והמנה הלוהטת בתפריט היא פרוסות סינטה שהסועד צורב על חלוקי נחל. בן אודיס מסביר שהבשר מגיע מפרות בוגרות מרמת הגולן. לא מעגלים ולא מבשר קפוא.

אחת מהקלאסיקות בתפריט של הטרקלין
אחת מהקלאסיקות בתפריט של הטרקלין

איך קהל הסועדים הוותיק שלכם מגיב למעבר?

"85 אחוזים מהלקוחות שלנו קבועים, ועבורם שמרנו על האווירה הלא פורמלית עם צבעים חמימים ועם הרבה עץ. המלצרים הקבועים והוותיקים שלנו עוברים יחד איתנו".

עם יד על הלב, לצמחונים יש מה לחפש אצלכם?

"ברור. יש שלל מנות כמו רביולי ארטישוק ירושלמי, ארטישוקים אפויים בטבון במיקס עגבניות שרי ופטריות, ניוקי של בטטה ודלעת ועוד. אבל מובן שרוב הלקוחות מגיעים בשביל הבשר".

למסעדת הטרקלין