אוטלו זה מה שקורה כששוקולטייר עושה גלידה

בגלידרייה החדשה בדיזינגוף השוקולד מפכה מהברזים אל תוך הקונוס שמתמלא בגלידה איטלקית רכה. כל החלומות הצוננים שלנו תחת קורת גג אחת

גלידה אוטלו. צילום: אנטולי מיכאלו
גלידה אוטלו. צילום: אנטולי מיכאלו
7 באוגוסט 2017

שני ברזים של שוקולד מפכים נוזל חלק בריחות מתקתקים המהדהדים וניל. ברזי השוקולד החום והלבן נועדו לכך שיצקו אותם אל תוך קונוס הוופל לפני שהוא קולט את הגלידה הרכה והסטרצ'ית שהמוכרים מסובבים בעזרת שכפטל ומסלסלים אל מעל לקונוס. הפורמולה המביאה למרקם המיוחד של הגלידה, מרקם שאינו מוכר עדיין בעיר, היא פרי נוסחה סודית ונובעת מהרכב סוכרים מיוחד ומייצב טבעי. לצד טעמי הגלידה: קרם חלב, מסקרפונה ופירות יער וקרמבל, יוגורט, וניל מדגסקר, שוקולד חלב, טירמיסו, פיסטוק טהור מופלא שאתם חייבים להזמין ושרבטים של פירות, תמצאו דפי שוקולד (25 ש"ח), טבלאות שוקולד (21 ש"ח), ארנבון לבן (8 ש"ח) וממתק שנקרא רוקי רוד ועשוי שוקולד חלב, קוקוס קלוי, שקדים ומרשמלו.

המכונות וחומרי הגלם מיובאים מאיטליה. אוטלו. צילום: אנטולי מיכאלו
המכונות וחומרי הגלם מיובאים מאיטליה. אוטלו. צילום: אנטולי מיכאלו

אדפטציה ישראלית לטעם האיטלקי

מי שעומד מאחורי המיזם המתוק והמפתה הזה הוא מתן סלע, שהקים את בר היין הגזטה, והחליט לפתוח את הגלידריה הזאת בעקבות גיחות תכופות שהוא עושה לאיטליה. לצורך הפרויקט דגם סלע גלידות במילאנו, בבולוניה, ברימיני וברומא. למרות שנעזר בליווי ויעוץ של הגלסייר האיטלקי Maurizio Paci להקמת הגלידריה, סלע מגדיר את הגלידה אדפטציה ישראלית ים תיכונית לגלידה איטלקית, והמתיקות כאן אכן מעט מאופקת ביחס לזו האופיינית לגלידה איטלקית. השף קונדיטור האחראי כאן הוא גיא בראון, שניהל את המטבח בגזטה ועבד ביחד עם יונתן רושפלד בהרברט סמואל וכעת רוקח כאן את הגלידות ומכין את השוקולדים בעבודת יד.
כל חומרי הגלם טבעיים ומגיעים מאיטליה בייבוא אישי, כולל מחיות פירות ומחיות אגוזים משובחות במיוחד. הכנת הגלידה והשוקולד מתבצעת בקומה שמתחת לגלידריה באופן ידני. גלידת החלב מכילה 4-7.5% אחוזי שומן, כך שהיא קלילה יחסית. היא אינה מכילה הרבה אוויר מכיוון שמכונת הקטבריגה, שנראית כמו מיקסר ענק פתוח, אינה דוחסת את האוויר פנימה, אלא רק מאפשרת לאוויר שמתערבל מבחוץ להיכנס. כרגע יגישו לכם רק גביעי גלידה (מ – 12 ש"ח למנת ילדים ועד 27 ש"ח לארבעה טעמים, אין תוספת תשלום על השוקולד ועיטורים כמו מרנג וסוכריות), בהמשך צפויים להפציע כאן קינוחי גלידה מיוחדים.

מרקם אלסטי ומתיקות מעודנת. גלידה באוטלו. צילום: אנטולי מיכאלו
מרקם אלסטי ומתיקות מעודנת. גלידה באוטלו. צילום: אנטולי מיכאלו

אוטלו, לא אותלו

למי שתהה, השם אותלו לא ניתן למקום בגלל הדמות השקספירית בצבע שוקולד, אלא ע"ש אותלו קטבריגה שהמציא את מכונת הגלידה האיטלקית הזאת, ששתי דוגמאות מפוארות שלה מייצרות כאן גלידה לעיני קהל הלוקקים. בגלל שהגלידה עדינה ורכה כל כך המזגן עובד פה בעונה זאת של השנה בעוצמות פרועות. אם אתם מתכוונים להתיישב לאכול אל שולחנות העגולים היפים שהוצבו במקום, הביאו אתכם עליונית. זה הולך להיות קפוא!!

Ottello