ג׳וני במקום יונתן ומשלוחים סיציליאנים בלבונטין: מה לאכול השבוע

קרוקט סרטנים באיולי צ׳יפוטלה בטאפאס בר החדש שנפתח על חורבות טאפאס אחד העם ופיצה חדשה בלבונטין. כל הדברים הטעימים שחשוב שתדעו

ג'וני היל. צילום: אנטולי מיכאלו
ג'וני היל. צילום: אנטולי מיכאלו
23 ביולי 2017

כבר למעלה מעשרים שנה שהשף ג'וני היל שנה אוחז בתפקידי מפתח במסעדות שכולנו אכלנו בהן, וכעת לראשונה הוא פותח מסעדה הנושאת את שמו בחלל שבו שכנה טאפאס בר אחד העם של יונתן רושפלד.

הוא הגיע לארץ ממיאמי, שם למד עם חברתו הישראלית בבית ספר לבישול לפני עשרים ושבע שנים. מאז הקים וניהל מטבחים רבים, בהם בריו דה קובה (לצדו של הגריל מן האלמוני באותה התקופה שגב משה), אודאון, מיקה, מסה ועוד. טבחים שעבדו לצדו באודאון עוד זוכרים את ארוחות הצוות הקולומביאניות המופלאות שהכין. 

צירוף מקרים ממוזל שהתחיל בסידורים ונגמר בארוחה משכנעת

בצד השני של העלילה נמצא איש העסקים ניר בזק, הבעלים של הברים אולד פאשן ודון חוליו, ששכר את המבנה שבו פעל טאפס בר אחד העם של רושפלד. הוא החל להפעיל בתחתית המבנה את מועדון המורס והתלבט מה לפתוח בחלל המסעדה, שכולל עדיין את הציוד המקורי שהתקין בו רושפלד. בזמן שבזק שוטט ברחבי המסעדה וחשב, הוא ראה מישהו שמצמיד את הראש לחלון ומנסה לראות מה קורה בפנים. זה היה היל, שעבר שם בדרך לסידורים בירוקרטים במשרדים שמעל למסעדה, והציץ פנימה סתם מתוך סקרנות. בזק הזמין את היל להיכנס פנימה, וכעבור מספר דקות החליטו השניים לשתף פעולה. היל הגיע שוב אל המסעדה שבועיים מאוחר יותר, והפעם בישל ארוחה לבזק ולקבוצת מיקוד. כנראה שזאת היתה ארוחה משכנעת במיוחד כי מהשבוע הקרוב תוכלו גם אתם לבוא לאכול. 

היל יכין כאן צלחות טאפאס בגודל בינוני, של מנות שמאפיינות את הסיפור הקולינרי האישי שלו, מהמטבח הצ'ינו לאטינו שהוא מאוד אוהב, דרך מנות מהמטבחים של דרום ומרכז אמריקה, ועד נציגים מהמטבח הספרדי והצרפתי (היל עבד תקופה מסוימת בסן סבסטיאן). תמצאו כאן פוקה טונה-אננס וחלב קוקוס ורוטב פונזו; בייבי אנשובי פריך על מצע רוטב איולי חלפניו וואסאבי וליים; קרפצ'ו סלמון במרינדת סלק וג'ינג'ר מוגש עם קרם פרמזן ותפוחים; פילה קוד עם רוטב ביסק וצ'יפס קייל, קרוקט סרטנים עם איולי צ'יפוטלה ושום קונפי; באן במילוי בשר סרטנים ברוטב תאילנדי, ועוד. (19-34 ש״ח לכל מנה). מי שאחראית על הקינוחים היא הקונדיטורית לואיסה פרננדה היל, בתו של השף, ישראלית מלידה, שמכינה קינוחים מפתיעים כמו וולקן שוקולד במילוי רוקפור. קוקטיילים (35-40 ש״ח לדרינק) ויינות מצ'ילה וארגנטינה ובירות מדרום אמריקה, בשילוב הופעות סלסה חיות צפויים לשלהב את האווירה. יריבה היל!
ג'וני היל, אחד העם 27, פתוח כל יום 16:00-2:00

באקפיקו עד הבית

עוד נציג קולינרי מנווה צדק מגיע ללבונטין. אחרי אוקינאווה הגיע תורה של באקפיקו הסיציליאנית לפתוח סניף במקווה ישראל. המסעדן ציון פרג׳ון בחר להקים כאן סניף טייק אווי ומשלוחים בלבד. התפריט של כפיר ינין (שעבד במזללה, כתית וקוואטרו) כולל שלושה סוגים של כדורי ארנצ׳יני פריכים (28 ש״ח), קלצונה קרבונרה (38 ש״ח), קלצונה בולונז (38 ש״ח), סלט קפרזה (36 ש״ח), פסטה ערמונים (38 ש״ח), טורטליני עגבניות (48 ש״ח) ומבחר של פיצות בהן נפוליטנה בגרסה אישית (26 ש״ח) פיצות עם אווז ובטטה (52 ש״ח), פיצה מוגזמת  עם בולונז, מוצרלה בייקון טלה, פפרוני, אונטריב, ביצת עין ונגיעות של סלסה ורדה (66 ש״ח) ועוד. בתקופת ההרצה יציעו דיל של פיצה ושישיית בירות מיתוס 115 ש״ח. באקפיקו היא תירוץ טוב לבחון את מדד הג'נטרפיקציה והשינויים בנדל"ן באזור גינת השרון ולבונטין, אבל אם אין לכם כוח לצאת החוצה במזג האוויר הנוכחי, תוכלו להזמין מכאן פשוט שליחות אליכם למזגן.

באקפיקו. צילום: נמרוד סונדרס
באקפיקו. צילום: נמרוד סונדרס

 

באקפיקו משלוחים, מקווה ישראל 3, ת״א, 12:00-22:00 בתקופת ההרצה, 03-6012222