פרנקל ורושפלד משלבים ידיים ועוד חדשות אוכל חמות

מיאזאקי בת שנה, דיויד פרנקל מתארח אצל רושפלד לערב חד פעמי, ניטן תאי פותחת סניף בברלין ותחרות שתייה באימפריאל. מה עוד נוכל לבקש? קבלו את חדשות האוכל החמות של השבוע, ורק יום שני היום

מה שמצפה לכם בראונד טייבלס. צילום: יח"צ
מה שמצפה לכם בראונד טייבלס. צילום: יח"צ

חם, מתחמם, רותח- רק יום שני וכבר אנחנו לא נושמים. כרגיל, הביצה הקולינרית גועשת ובוחשת ואנחנו, שמחים לבשר על כל מה שקורה, קבלו את חדשות האוכל החמות:

דוד ויונתן גרסת 2017

ג'ונתן פוד קלאב, חלל האירועים הקולינארי של קבוצת קפטן קארי והשף יונתן רושפלד, מתחיל במסורת חודשית של אירוח שפים מובילים מהארץ ומחו"ל. האירוח יתקיים אחת לחודש ביום שלישי (המקום פועל באופן קבוע בימים רביעי וחמישי) והשף שיגזור את סרט הקונספט הוא דיוויד פרנקל ממסעדת pronto. החיבור המקצועי ביניהם החל לפני שבע שנים, כשפרנקל חזר מספרד ועזר לרושפלד בהקמת מסעדת "טאפאס אחד העם". מאז בישלו השניים יחד בכמה הזדמנויות ובמפגש הפסגה הקרוב יבשלו תחת הכותרת surf and turf" – דיוויד פרנקל ויונתן רושפלד רואים את היבשה מהים". האירוח מתוכנן על בסיס ערב שלם ("סיט" אחד) כשלמרכזי השולחנות יוגשו שמונה מנות לזוג: טרטר בקר, אנשובי וחלמון ביצה; טונאטו ויטאלו – אינטרפרטציה הפוכה ל"ויטאלו טונאטו" הקלאסי; בטן חזיר, תבשיל שום ירוק וראגו סבידה ועוד. ניתן להזמין את המנות בגרסה כשרה או ללא חומרי גלם מסוימים (לבעלי אלרגיות), בעדכון במועד ההזמנה. מחיר: 380 ש"ח לאדם (לא כולל יין). יש להזמין מקומות מראש. עוד בימי שלישי אחת לחודש יארח רושפלד סדנאות בישול, כאשר הראשונה תתקיים בתאריך 7.3.

ג'ונתן פוד קלאב, קויפמן 6, שלישי (28.2) 20:00, 03-6960707

מתארח לערב אחד, דיוויד פרנקל. צילום: איליה מלניקוב
מתארח לערב אחד, דיוויד פרנקל. צילום: איליה מלניקוב

 

ראונד טייבלס Special Edition

לאור הצלחת Round Tables by  American Express החליטו היזמים להרחיב את פעילותו מעבר לפסטיבל השנתי בנובמבר. באירוע Special Edition הראשון תארח מסעדת פאסטל את פרננדו דל סארו ממדריד, שף מסעדת קאסה חוזה בעלת כוכב מישלן. במשך ארבעה ערבים תוגש ארוחת טעימות מהמטבח הספרדי שיצרו דל סארו והלל תוואקולי, שף מסעדת פאסטל יחד. בין המנות שיוגשו: סרדין כבוש ביוזו, כרישה, חמאת אצות ים ופלפל ירוק חריף; סלט חם של קייל, כרובית אלמוג, קרם צנוברים שעועית ירוקה, עלי קארי, תמנון וקלמארי; בראווס ראטה בשמן קוקוס סלסה ואסקביצ'ה מוסר פרא ועוד. המיקסולוגים המומחים של מותג הוודקה הצרפתית Grey Goose  יצרו לכבוד האירוע תפריט קוקטיילים מיוחד בהשראת המטבח הספרדי. מחיר: 299 ש"ח לארוחת טעימות בת כ-7 מנות.  למחזיקי  כרטיס אשראי American Express  239 ש"ח  (בתוספת נקודות). המחיר אינו כולל שתיה. מספר המקומות מוגבל.

פאסטל, ראשון-רביעי (5-8.3) החל מהשעה 18:30

מזל טוב למיאזאקי

מיאזאקי, המסעדה היפנית של השף יובל בן נריה, חוגגת שנה – ובגדול. בטיימינג מושלם ייפתח בסוף חודש מרץ מקום חדש ברחוב  נחמני 26 בחלל שאכלס סניף של גוצ'ה ולפניו את האויסטר בר ומי זוכר מי עוד. בן נריה מבטיח להביא לביסטרו-בר היפני מנות חדשות, ואפשר לסמוך עליו שגם האווירה תהיה סקסית.

הראמן של מיאזאקי. צילום: איליה מלניקוב.
הראמן של מיאזאקי. צילום: איליה מלניקוב.

 

ניטן טאי פותחת בברלין

הכינו את הדרכונים: ניטן תאי התאילנדית מתרחבת למסעדה נוספת בבירת גרמניה. המסעדה ממוקמת ברובע Mitte שבמרכז ברלין, ותציע תפריט דומה למסעדת האם בתל אביב עם התאמה לחיך המקומי – צבעים, טעמים וחומרי גלם אסייתיים בחלוקה לחמש קטגוריות: מים, שלווה פנימית, צליל, זריחה ושמש זהובה. הקמת המסעדה החדשה נמשכה כשנה, שבמסגרתה איתר השף שחף שבתאי חלל מתאים, התאים חומרים גלם מקומיים והדריך צוות מקומי שינהל את המטבח (האני סולאחי על הזיכיון). במסעדה 65 מקומות ישיבה ועל עיצובה חתומה בין היתר הבעלים נעמי הורביץ.

ניטן תאי ברלין, היוש. צילום: יח"צ.
ניטן תאי ברלין, היוש. צילום: יח"צ.

Nithan Thai Berlin, Chausseestraße5 ,+493055213969

הנשארים בארץ מוזמנים להתנחם בשלישי טבעוני שיתקיים בניטן תאי בתל אביב – תפריט טעימות של מנות טבעוניות מרחבי אסיה. הקונספט מתקיים אחת לחודש. בארוחת הטעימות הקרובה יבקרו הסועדים ביבשת הודו דרך 7 מנות וקינוח כגון סמוסה מיסו; גלילי חצילים במילוי אפונה, מיסו, נענע ואבוקדו; דים סאק סלק ועוד. מחיר: 250 ש"ח לאדם.

ניטן תאי,  יום שלישי (21.2), 19:00

ניתן תאי, שלישי טבעוני של השף שחף שבתאי. צילום: יהונתן בן חיים
ניתן תאי, שלישי טבעוני של השף שחף שבתאי. צילום: יהונתן בן חיים

יקב סוסון ים מתארח באואזיס

מסעדת אואזיס עורכת מחר את OMNIVORE #3 ומאחרת את זאב דוניה, יינן יקב סוסון ים. זהו ערב נוסף במסגרת מועדון האומניבור של השפית רימה אולברה – ארוחות מיוחדות לקבוצות קטנות של אוכלי כל (פירוש המילה הלטינית אומניבור). לכל מנה בארוחה יוצמד יין תואם מיינות יקב סוסון ים, ודוניה יספר על ההשראה שביצירתם. לדוגמה: מולים טריים בלהבות עם קרוקטים פריכים של פולנטה וריקוטה ויין פיור גראנש 2014; סינטה טלה בגריל מעושנת עם ערער, קראסט עשבי תיבול, טארט בצלים מקורמלים וזיתים שחורים ופנקוטה פורצ'יני לצד יין לנון 2014 ועוד. מחיר: 450 ש"ח לאדם (כולל יינות ושירות).

אואזיס, שלישי (21.1), 20:00

רימה אוליברה. צילום: גבי מנשה
רימה אוליברה. צילום: גבי מנשה

 

שוק אוכל שישי בקיטון

מסעדת קיטון- ביסטרו יהודי פותחת את הסופ"ש עם שוק אוכל בטייק אוויי או בשליחות. בתפריט מככבים כל החשודים המיידיים: גפילטע פיש (22 ש"ח ליחידה), גולאש (140 ש"ח לקילו), קרפלעך (4 ש"ח ליחידה), חמין (38-74 ש"ח למנה) ועוד. תמיד טוב לדעת.

קיטון, ימי שישי, 10.00-13.00

שוק אוכל במסעדת קיטון. צילום: יח"צ
שוק אוכל במסעדת קיטון. צילום: יח"צ

 

תחרות שתיה באימפריאל

לכבוד יום הולדת 4 משחזר הקוקטייל בר את המסורת של השנה שעברה – קרב בין הברמנים הצעירים למייסדים העייפים. בפעם האחרונה הוותיקים ניצחו והפעם הדור הצעיר מבטיח לנקום. בתכנית: המייסדים משתלטים שוב על החלל של לה אוטרה ומשקשקים קלאסיקות עם טאצ' אישי על רקע להיטים מהתקופה שינגן די. ג'יי פאנק סינטרה (יש אפילו דיבור על כדור דיסקו). הברמנים יחגגו בחלל האימפריאל עם תפריט קוקטיילים יצירתי, די. ג'יי בוב עם טיונז מהמילניום ומעלה, לייזרים, סמארטפונים וכל מיני דברים שעושים שמח. בתפריט: 4 קופונים ב-70 ש"ח וכרטיס הצבעה שבו אתם תחליטו איזו קבוצה תנצח. בין המצביעים יוגרלו סדנאות קוקטיילים, סט קוקטיילים מבוקבקים ואירוח באימפריאל ולה אוטרה. אין צורך להזמין מקומות.

אימפריאל, הירקון 66, ראשון (26.2) משעה 20:00