איטליה בלב הכרמל: הפינה של ארנולדו נפתחה להרצה

חיכינו בסבלנות והנה עכשיו זה קורה, המקום הכי איטלקי בלב שוק הכרמל נפתח לסועדים. הריחות מעלים בנו זכרונות טעימים מחופשות רחוקות מדי. טוב שעוד רגע פסח. עד אז, ארנולדו בכרמל

איטליה בצלחת. ארנולדו בשוק הכרמל. צילום: אנטולי מיכאלו
איטליה בצלחת. ארנולדו בשוק הכרמל. צילום: אנטולי מיכאלו
12 במרץ 2017

אחרי שעברנו במקום אינספור פעמים ורק יכולנו לדמיין איך זה ירגיש, אפשר להפסיק לדמיין. האיטלקייה שחיכינו לה נפתחה סוף סוף. הכירו את ארנולדו, יותר איטלקי מזה לא תמצאו כאן. עם הצעיף הכרוך באלגנטיות סביב צווארו של ארנולדו קסוטו והתסרוקת הגברית אפורת השיער, נדמה שהוא מגלם את דמותו השרמנטית של רוג'ר מור כ־007. בחיוך כובש הוא מסביר שהוא מקים פה דוכן של אוכל איטלקי ביתי בעזרת דלפק ישיבה גבוה ואריחי חרסינה בוהקים בצבעי הדגל האיטלקי. הסיפור האישי של קסוטו יכול להזין כתבת 2,000 מילה במוסף "7 ימים". בסיבוב הראשון שלו בארץ כעולה חדש (בשנות ה־80) להוריו היו עסקי מזון איטלקיים. כשהוא שב לכאן בשנות ה־90 הוא ייבא את מותג האופנה סטפנל עבור משפחת רוטר (קסטרו), ואז שוב חזר לאיטליה.

ארנולדו, הלוחש לקציצות. צילום: אנטולי מיכאלו
ארנולדו, הלוחש לקציצות. צילום: אנטולי מיכאלו

עכשיו, בתום עשורים של עבודה באירופה ואפילו קצת בדובאי, קסוטו חזר לתל אביב, צעד בשוק הכרמל, גילה חנות המיועדת להשכרה והבין שמה שהוא רוצה זה להתייצב כאן מוקדם בכל בוקר ולבשל. שלושה שבועות מאוחר יותר הוא כבר משלים תהליך שיפוץ של הדוכן הכי איטלקי בעיר. הוא מתכוון להכין פה תפריט מצומצם מאוד של מנות; קציצות בקר פולפטה קלאסיות ברוטב עגבניות שניתן להזמין בג'בטה או על צלחת, מנה של דג בקלה ומנה של פולו אלה קצ'טורה – עוף בסגנון ציידים שהתבשל בקדרה עם יין בנוסח טוסקנה (25־35 ש"ח לכל אחת מהמנות). קסוטו, בן העיר ליבורנו, מתכוון להביא אווירה טוסקנית אל נבכי הכרמל, ובהתחלה הוא יציע גם בירה בצד המנות. בהמשך הוא מקווה לצרף גם יין, "כי בלי יין אי אפשר".

מריח לנו כמו קציצות ציידים. צילום: אנטולי מיכאלו
מריח לנו כמו קציצות ציידים. צילום: אנטולי מיכאלו

ארנולדו