"הדבר הכי אירוטי, חוץ מהדבר עצמו"

במסעדות מאנטה ריי ויונה ישיקו בחג האהבה יין של יקב ויתקין שנרקח מתוך אהבה של יינן למלצרית

טליה, מלצרית במאנטה ריי
טליה, מלצרית במאנטה ריי
10 בפברואר 2014

וולנטיינז דיי, המכונה גם חג "אם לא הזמנתם מקום מראש אין לכם בשביל מה לצאת מהבית", הוא שעתם היפה של מסעדות עירנו, בייחוד אלה עם הנוף הרומנטי לים. במסעדות האחיות מאנטה ריי ויונה, שתיהן יפות נוף ורומנטיות גם בימים רגילים, יעלו בשישי הקרוב על נס את אהבתם של היינן אסף פז וטליה, מלצרית במאנטה ריי. פז, מבעלי יקב ויתקין, יצר מהדורה מוגבלת של יין לבן בהשראתה של טליה, והתוצאה תוגש רק בערב הוולנטיין בשתי המסעדות, לצד תפריטים מיוחדים.

"כל דבר שאנחנו יוצרים – אנחנו עושים בשביל מישהו. יצירה היא תמיד עם כוונה", מתפייט אבי גנור, בעל שתי המסעדות, "אהבה ויצירה מגיעים מתוך ולמען אותו מקום. כשאסף סיפר לנו על היין שיצר בשביל טליה שלנו, הזמנו ממנו מיד 1000 בקבוקים. אסף הוא יינן מוכשר שכל דבר שהוא נוגע בו הופך לזהב, והחלטנו ששיקוי האהבה הזה, יין שנוצר מאהבה גם מייצר אהבה, צריך לעמוד במרכז החגיגה".

לנו זה מזכיר ניחוח נרקיסים, טליה של יקב ויתקין
לנו זה מזכיר ניחוח נרקיסים, טליה של יקב ויתקין

לצד היין המיוחד יוגשו בשתי המסעדות מנות כמו אויסטרים טריים (26 ש"ח לאחד), אותם מגדיר גנור כ"הדבר הכי אירוטי חוץ מהדבר עצמו", ארטישוקים לאכילה בידיים (28 ש"ח), רביולי לובסטרים בשמפניה (108 ש"ח) ועוד. בנוסף, בתפריט של יונה יתארח הבויאבז של מאנטה ריי והקרפצ'יו לוקוס של יונה יגיע לבקר במאנטה ריי.

טליה, שעובדת במאנטה ריי כבר עשר שנים, אמנם נמצאת במרכז החגיגה הזו, אבל לא ויתרה על משמרת כמלצרית במהלכה. כפי שמרמזת תמונתה הביישנית על התפריט, מדובר בבחורה צנועה ועדינה, שמסכמת את כל הסיפור במשפט אחד: "זה מאוד משמח, מחמיא ורומנטי, גם מצד בן הזוג וגם מצד המסעדה".

למסעדת מאנטה ריי, למסעדת יונה (התפריט המיוחד יוגש במאנטה ריי בשעות 15:00־18:00 וביונה בשעות 19:00־22:00)