החומוסיה שתיקח אתכם עד רמת החייל ועוד חדשות קולינריות

מסעדת שף אתיופית חדשה בכרם, בר באוריינטציה נשית התמקם בצפון דיזנגוף, חומסייה משודרגת נפתחה ברמת החייל, שישי־יווני בהוסטל 51 וחגיגות יום ההולדת 15 במולי בלומס. כל מה שקורה בקולינריה של השבוע

חומוס בשר
חומוס בשר
18 בנובמבר 2015

טף אל טף

לא מעט אנשים בעיר מסתובבים עם קרייב לאינג'ירה, אחרי שהתנסו בארוחות האתיופיות בניו יורק, ובאלינג'ירה בדיוק באה להם בזמן. המסעדה של הדוגמנית פנטה פראדה ושל הסטנדאפיסט שמואל ברו, התמקמה סמוך לשוק הכרמל, ועל המטבח אחראים השף דוד ברהני (שעבד ברפאל, טוטו, וגרנד קפה טורקיז) ואמו אבמת ברהני. התפריט כולל ארוחות אינג'ירה קלאסיות שבהן פיתת הטף משמשת כצלחת שעליה מונחים התבשילים (45 ש"ח לארוחה של ארבעה תבשילים צמחוניים, 85 ש"ח לארוחה זוגית של חמישה תבשילים וכל תבשיל בשרי ב־18 ש"ח).

בתקופת ההרצה מגישים בבאלינג'ירה מנות ראשונות של אנטיפסטי (22 ש"ח), חציל בטחינה אתיופית (18 ש"ח), מנות עיקריות בסגנון נתח קצבים על המחבת (70 ש"ח) – מה שיכול להקל על סועדים שטרם התוודעו אל המטבח הזה ונקלעו במקרה לביסטרו הנעים והקליל שנפתח כאן. המטבח האתיופי מתאים לקהל רחב של סועדים, כיוון שהוא נטול גלוטן וקיים בו מבחר טבעוני נאה. נחזיק אצבעות שיגישו פה כמה שיותר מנות אותנטיות לטובת מי שאין לו כרגע תקציב לכרטיס טיסה לניו יורק.

באלינג'ירה

באלינג'ירה. צילום: אנטולי מיכאלו
באלינג'ירה. צילום: אנטולי מיכאלו

תנועת הניגוב

כבר די הרבה זמן שאנשי האוכל בעיר חוזים שחומוס עם טופינגס יהיה הלהיט הבא, אך בינתיים הקונספט מטפטף באטיות רבה לאזורנו. כבר הכרנו היטב את חאן מנולי המצוינת שבה השף המוכשר פליקס רוזנטל מגיש ארוחות על מצע משחת חומוס, ועכשיו נפתחה מזללה חמודה בשם חומוס בשר ברמת החייל שנוקטת קונספט דומה.

על מצע חומוס טרי הנטחן במקום, הסועדים יכולים לבחור בין נתחי בקר עם ירקות שורש ופפריקה לנתחי פרגית ברוטב לימון פרסי, קציצות בקר או אפילו קציצות טלה (44־48 ש״ח). המנות מוגשות לצד סלט בריאות קטן, ומי שעדיין נזקק לתנועת הניגוב ימצא פה גם פיתות חמות. במחיר הארוחה תקבלו חמוצים וגזוז חופשי בטעמים מתחלפים.

הבשר שעל החומוס יכול להיות גם טבעוני ומורכב מבשר פטריות, עדשים, תרד ואגוזי מלך ( 44 ש״ח), או צמחוני המכיל לב חציל, חציל שרוף, עגבניות צלויות, ביצה חומה וגרגירי חומוס (39 ש״ח). פלאפל פריך (7 יחידות ב־10 ש״ח) סוגר את ההיצע שתוכלו להזמין בעצמכם בעמדת התשלום.

אוסף הצלחות הקעורות התלויות על הקיר מזכיר את העובדה שהחומוס מגיע פה בקערית נדיבה ולא סתם בבטן של פיתה. זה דורש קצת יותר זמן לאכול, אבל שווה את רגעי ההנאה.

חומוס בשר

חומוס בשר
חומוס בשר

 

הלו נערות פילאטיס

מפתיע לגלות שהקבוצה שהקימה במהלך החודשים האחרונים את הבר החדש פסאדה בצפון דיזנגוף היא אותה קבוצה שבבעלותה הבר רוטינה בפינת פרישמן־דיזנגוף. בעוד רוטינה הוא בר גברי שבו חבורות מסוקסים באות לחגוג ולהניף כוסות בירה בעמידה על המדרכה (ולשתות בלי הגבלה תמורת תשלום קבוע עד שבירה), הפסאדה הוא בר של בחורות – מקום מעוצב בצבעים שחורים באלגנטיות ברלינאית, גרפיטי מסוגנן, תאורה המפיצה הרבה אור (יחסית לבר) ופסקול ג'אזי מחמם. אפילו התפריט של פסאדה קורץ לז'אנר אורנה ואלה עם פלאפל בטטה שמוגש עם שמנת חמוצה (26 ש"ח), סלט גינה עם ארוגולה, חסה משי, שומר, צנונית, נבטי חמנייה, גרעיני חמנייה ועגבניות שרי בוויניגרט תפוחים (35 ש"ח) שמוגש בכלי שמזכיר אדנית (הלו מודעות עצמית של נערות פילאטיס), וכן שיפוד אנטיפסטי (19 ש"ח).

נכון שיש כאן גם שווארמה בפיתה, אבל בגרסה מתוחכמת ומעודנת (29 ש"ח). אפילו המשקאות מתחברים לפן הנשי – באחד הערבים נדהם הברמן לגלות שחוסל כל מלאי הסנגרייה. עידו אמיר, אחד השותפים במקום, מודה שנוצר כאן מעין אקווריום נשי עם הפנים לרחוב, אבל יש לו הסבר לכך: "כיוון שיש לנו גם את הרוטינה באותו רחוב, הפסאדה היא מוצר משלים". הבנות כבר הבחינו בהפי אוור של פסאדה – כל יום בשעות 18:00־21:00 תפריט האוכל מוצע בהנחה של 30 אחוז, ועל כל משקה אלכוהולי מקבלים אחד נוסף חינם. והלקוחות אכן מקדימות להגיע, אולי הן מקדימות כי הן יותר מפוכחות בעניינים תקציביים ואולי כי הן צריכות לקום מחר בבוקר לעבודה.

Fasada

פסאדה. צילום: יונתן נתן
פסאדה. צילום: יונתן נתן

תנו לו בכפיים

לתת בכפיים זה לגמרי רוקנ'רול. מי שרוצה לבדוק את העניין הזה בעצמו מקרוב שייכנס בשישי בצהריים להוסטל 51, הבר של אלישע בנאי, איתמר לוי ודוד שיסל. ההוסטל הופך לטברנה יוונית עם מוזיקה שגורמת לכם לצעוק לעצמכם בלב יאסו, ועם מנות גריל יווניות. באמצע השבוע חוגגים עוד יותר, כשעל כל ארוחה זוגית בשעות ההפי אוור מקבלים בקבוק יין חינם (ראשון־חמישי 19:00־21:00).

הוסטל 51

שיא גינס

מתברר שהזמן רץ מהר יותר מזרם התודעה של יוליסס, והפאב מולי בלומס כבר חוגג 15. כיוון שבמונחי פאבים מדובר בחיים שלמים, האירוע ייחגג במשך שבוע (29.11־5.12, מ־16:00) בעזרת תגבורת של אורחים מדבלין – שלושה מחברי להקת סליוטר המנגנים מוזיקה אירית עממית (פרטים על מועדי ההופעות תקבלו בטלפון). תפריט יום ההולדת יכלול נקניקיית גינס ונקניקיות נוספות של השרקוטייר אלן טלמור בעבודת יד: איריות קלאסיות מטלה ופורט מעגל, טלה ושזיפים שהושרו ביין פורט עם סומק ובהרט. כל המנות ילוו בפלחי תפוחי אדמה בנוסח מולי בלומס, אפויים בסיידר עם בצל וגבינה, או עם פירה ברוטב גינס וכרוב כבוש. חולצות במהדורה מיוחדת שהודפסו לחגיגות ה־15 יינתנו מתנה בהזמנת שלושה פיינטים של גינס או קילקני.

מולי בלומס הירקון, מנדלי מו"ס 2, 5221558־03

מולי בלומס שרונה, מנדלר 6, 8860188־055