החטאים הגדולים של סצינת הקולינריה המקומית

אין סליחה ואין מחילה: לקראת יום כיפור אספנו את 12 החטאים הקולינריים הגדולים שיש לתת עליהם את הדין

סלופי ג'ו של הדסון. צילום: דן פרץ
סלופי ג'ו של הדסון. צילום: דן פרץ
1 באוקטובר 2014

פחמימות מחוזקות בפחמימות

עלה בצק עשוי קמח חיטה לבן, ממולא תפוחי אדמה ומטוגן בשמן עמוק, טמון בתוך פיתה לבנבנה – להמצאה הזו קוראים בוריק בפיתה (15 ש"ח). אצל קובי תקבלו הצפה של פחמימות ריקות ספוחות בשמן עמוק כשהבוריק עצמו קריספי ומרעיש. הדיאטניות יכולות לעקם את האף, אבל בוריק בפיתה עובד כמו כדור הרגעה.

מרכז הבוריקה – הדוכן של קובי, הכרמל 40 שוק הכרמל

[tmwdfpad]

פצצת קלוריות

נפש מרושעת במיוחד הגתה את קולקציית מגדלי הפנקייק בבנדיקט. הכי נבזי הוא מגדל הפנקייק שמגיע עם מטבעות שוקולד לבן ואספרסו חם (41 ש"ח): מדובר בהר פנקייק מטוגנים בחמאה בזוקים אבקת סוכר, שמקבלים מכת מתיקות במפגש עם השוקולד והאספרסו. בשומרי משקל מפתחים עכשיו, בעזרת טכנולוגיה של נאס"א, מחשבון מיוחד שלתוכו מכניסים את כל הקלוריות של המנה.

לבנדיקט, סניף רוטשילד

פנקייק בבנדיקט. צילום: יח"צ
פנקייק בבנדיקט. צילום: יח"צ

שחרור רווחים כלואים

זה בהחלט עניין אישי, שלא לומר אינטימי. יהיו שיתקשו שלא לחלוק איתכם את האפטר פארטי בבטן אחרי מסבחה שעועית לימה עטופה בשמן זית, שחלות עגבניות ופלפל חריף בפורט סעיד (28 ש"ח). אתם יכולים לקרוא לזה פלצנות. אנחנו חושבים שזאת מנה מופלאה של אייל שני.

לפורט סעיד

מתוק קטלני

כבד אווז ולרונה מוגש עם שוט של שוקולד (88 ש"ח) במסעדת מסה. בדיוק כמו שזה נשמע, מכאן זה רק אתם והאינסולין שלכם ממריאים עד סוף הערב. הרבה מאוד אנשים התמכרו לכאב המתוק שגורם הכבד אווז של השף אביב משה. עובדה שהוא מכין את המנה הזאת כבר כמעט עשור במסה, והיא תמיד ממשיכה להיות חביבת הקהל.

למסעדת מסה

כבד אווז ולרונה במסעדת מסה. צילום: איליה מלניקוב
כבד אווז ולרונה במסעדת מסה. צילום: איליה מלניקוב

מלוכלכים שכמותכם

בעידן הצילחותים הענוגים והפרחוניים של המנות בעיר, צריך ביצים בשביל להגיש מנה שנראית כאילו מישהו שכח משהו שהתפרק לתוך הצלחת. אחת המנות האהובות על חובבי הבשר בארץ היא סלופי ג'ו של מסעדת הדסון (59 ש"ח). יש שם קרעי בשר עם לא מעט שומן, ברוטב ברביקיו, קטשופ, ג'ינג'ר, שום, סויה, סוכר ושמן דקלים. הסלופי ג'ו מגיע עם מיונז, בשביל וידוא כתמים.

למסעדת הדסון

סלופי ג'ו של הדסון. צילום: דן פרץ
סלופי ג'ו של הדסון. צילום: דן פרץ

באשת נשימתית

לא, זאת לא מחלה, זה אסון. הריח שיעלה מכם אחרי הזקוסקי דגים של בית המרזח קוסטיצה הוא בלתי יתואר. הרינג לבן כבוש והרינג אדום, מקרל, גרבלקס, טונה אדומה מעושנת ואיקרה (49 ש"ח למנה קטנה, 89 ש"ח למנה גדולה). התהוללות פישית מעוררת אופוריה שאת ניחוחה גם כמות נדיבה של אלכוהול לא תצליח למגר. אל תנסו להתנשק אחרי זה.

לקוסטיצה

הרינג. צילום: Shutterstock
הרינג. צילום: Shutterstock

הכי לא פוליטיקלי קורקט

הבון טון בסלון הוא להגיד שאתם לגמרי בעניין הטבעוני, ואיזו מהממת טל גלבוע. לכן אתם אמורים לנסח את אחת המנות הפנטסטיות במילים: זה טלה ממש קטן וחמוד מהחווה שעבר ניתוח ראש ועכשיו הוא מפרום מוח טלה בתפוח אדמה עם סלט פטרוזיליה, לימון כבוש, ביצה ואנשובי, מבושל בהמון חמאה (65 ש"ח). ספיישל של חוות צוק.

למסעדת חוות צוק

פצצת כולסטרול

ההמבורגר של בר יין עשוי בשר אנטרקוט שומני טחון גס. הוא נצלה בחמאה ונצרב על פלנצ'ה לוהטת,. ברגע האחרון מוסיפים לו ערמה של גבינת צ'דר אנגלית, לא בדיוק מז'אנר ה־5% שומן, ומלוא החופן בייקון מטוגן. כל זה מגיע לצד תפוח אדמה שבושל ואז נמעך בגסות במחבת עם כמויות חמאה. בלי לחמנייה שתסיט את תשומת הלב מהעיקר, בלי שום עגבנייה או עלה חסה רענן. העורקים נסתמים והלב מתרחב.

לבר יין

מיליון אחוזי אלכוהול

האבסינת אחראי לאינספור סיפורי שיכרות והזיות, שקנו לו מקום של כבוד בקרב האמנים הגדולים של המאה שעברה, עד שמדינות רבות הוציאו את הגרסה המקורית מחוץ לחוק. בארץ, את מבחר האבסינת הגדול ביותר אפשר למצוא באימפריאל קוקטייל בר (כולל אבסינת של מרילין מנסון!), משקה עם־65%-70% אלכוהול, שמבטיחים ערב שלא תזכרו ממנו הרבה. באימפריאל מגישים אבסינת סוויזל, אחד הקוקטיילים שהכי דופקים את הראש, או שפשוט שותים נקי ממזרקת האבסינת: מזליפים מי קרח קפואים על קוביית סוכר שנמצאת בכפית מחוררת, מעל שוט אבסינת.

לאימפריאל

קלישאות בצלחת

זו כבר קלישאה לכתוב כמה אנחנו עייפים מקלישאות האוכל התל אביביות, אבל מה לעשות שהן עדיין כאן, בכל מקום: החציל והטחינה, הסלק עם הגבינה הכחולה, הסילאן שנדחף לכל חורש וכל מנה שנייה של דג נא מגיעה על יוגורט או החציל הזה שתמיד ברקע או בקיצור כל דבר שמסתיר את הטעם המקורי של חומר הגלם. די, נמאס.

חציל בטחינה
חציל בטחינה

היידה צרבת

כן, מדובר באוכל לא בריא בעליל, וכבר בביס הראשון מרגישים את הצרבת במעלה הגרון, אבל הטעם, הו הטעם הממכר הזה שאין טוב ממנו ללוות את הבירה: אנחנו מדברים על אוכל הברים הישן והטוב, ועל מטבחים שסוגדים לצ'יפסר. זה יכול להיות צלעות החזיר המטוגנות בפאב של עמירם, החביתה עם הקבנוס אצל מתי המקלל או טוסט הצ'יז'בב של המנזר. הצרבת כבר כלולה במחיר.