הכירו את החומוסייה שנפתחה בחלל של הסורי

איפה דני? תשאלו את הסורי: בחלל של החומוסייה של הסורי נפתח השבוע סניף שני לחומוסייה של דני ממתחם שוק הפשפשים

החומוסיה של דני. צילום: אנטולי מיכאלו
החומוסיה של דני. צילום: אנטולי מיכאלו
22 בספטמבר 2014

מהחלל שהיה מוכר כחומוסייה של הסורי בכרם יצא השבוע שף מוכר ורטן: "הייתי בטוח שהמקום ייפתח מחדש בשיתוף פעולה עם הסורי. זאת הייתה השמועה. גם אם החומוס פה מוצלח אני חייב למצוא את הסורי". הוא התבונן בתבליט האיש המשתין מהקיר שבכניסה, עלה על הטוסטוס בנחישות והמשיך בדרכו.

החומוס של דני, שנפתח השבוע בכרם במבנה של הסורי, שונה מהקומפלט הסורי, שכן דני צבי, הבעלים של החומוסייה ברחוב עולי ציון ביפו זה 15 שנים, היה תלמידו של אבו חסן. החומוס והמשוואשה שצבי מכין בכרם עשויים גרגירי חימצה המתבשלים ערב קודם, ואז נכתשים על ידי העברתם במסננת. המשחה הסופית עשירה בטחינה ומקבלת חיזוק של כמון ופפריקה חריפה. בתפריט תמצאו חומוס עם טחינה, חומוס עם פול, מסבחה או טחינה עם פול (כל מנה 20 ש"ח) וחמוצים משובחים. תמצאו פה גם בקבוקי בירה היינקן וגולדסטאר (15 ש"ח).

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

להשלמת הפזל נותר רק להבין לאן נעלם הסורי. ממש כמו אלוויס פרסלי שאחרי מותו נראה בהמוני מקומות בממפיס ומחוצה לה, גם כאן הופצו על ידי בעלי סוד שונים המוני עדויות להפצעותיו של החומוס של הסורי. אבל גם במקרה הזה, לא בטוח שיש קשר בין מה שמזכיר למישהו את הסורי לבין המקור. ברם, מי שלא לחוץ דווקא על הסורי ייהנה להתיישב אצל דני לחומוס ולתת לנוסטלגיה לחלחל לו לנשמה.

לחומוסייה של דני