המיתולוגיה היוונית – גרסת הפאסט פוד

לאיתן טרבלוס, הבעלים של רשת אגאדיר, יש את כל הסיבות לנוח, אבל במקום זה הוא פתח סופלאקי בר בנמל תל אביב, ותוך חודשיים הוא יתמקם במתחם שרונה עם מסעדה נוספת בקונספט חדש

איתן טרבלוס, אגאדיר. צילום: אנטולי מיכאלו
איתן טרבלוס, אגאדיר. צילום: אנטולי מיכאלו
8 בספטמבר 2013

למרות שהיו לו את כל הסיבות להצליח כאן ובגדול, איכשהו הסופלאקי היווני לא עשה את זה לישראלים: בשר על האש, תחוב בתוך פיתה, עם כל התוספות שהעם שלנו אוהב וארומה ים תיכונית. כלום. זה לא קרה. וזה לא שאף אחד לא ניסה: החל מדוכן סופלאקי בפלורנטין ועד מנות סופלאקי במסעדות מפונפנות – כמעט כלום מזה לא שרד. הסופלאקי נשאר נחלתם של היוונים. אבל לא אחד כמו איתן טרבלוס, בעליה של רשת אגאדיר (ובמידה רבה מי שאחראי על הפיכתו של ההמבורגר למאכל הלאומי שלנו) ייתן להיסטוריה לשבש לו את התוכניות. אז הוא פתח את ניקוס גאליס בנמל תל אביב, מרחק צעדים ספורים מאגאדיר הוטל – סופלאקי בר חדש מלא באופטימיות, הנקרא על שמו של שחקן הכדורסל היווני המיתולוגי.

את המקום עיצב האדריכל אורי בן דור וסטודיו MU (מי שחתום גם על עיצוב הסניפים של אגאדיר), ויש בו מקומות ישיבה בפנים ובחוץ ואווירת פאסט פוד מהודקת. בתפריט יש סופלאקי מפיתה שעושה את כל הדרך מיוון (כמעט אפויה, כששלב האפייה האחרון מתבצע במקום), שיפודי בשר קטנים (פרגית, פילה בקר, כבש או חזה עוף) וסיומת של צזיקי, טחינה או רוטב איולי. היתרון הגדול של הסיפור הוא גריל פחמים אמיתי שמעניק לבשר את הטעם המעושן האותנטי. לצד הסופלאקי יש גם ג'ירוס – שווארמה יוונית מבשר טלה ובשר בקר. את הנישה הצמחונית סוגרים סלט יווני וסלט של שעועית ירוקה, עגבניות שרי וביצה קשה. וביוון כמו ביוון – יש מבחר של משקאות אניס.

אחרי שבעה סניפים של אגאדיר, מה כל כך בער לך לפתוח סופלאקי פאסט פוד?

"רציתי מאוד לעשות גם דברים אחרים. אני חושב שהקהל בשל היום לקבל דברים חדשים, למרות שכולם אוהבים סופלאקי ביוון לא היה משהו דומה ברמה כזאת פה בארץ. הצורך שלי הוא שהמקום לא ישמש רק את מי שנמצא בנמל אלא יהיה מקום משיכה לאנשים שיבואו במיוחד לטעום. הכי מתבקש היה לפתוח פה סניף מהיר של אגאדיר, אבל אנחנו לא עושים דברים שמתבקשים מאליהם".

ההמבורגר היה ונשאר האהבה הראשונה שלך?

"ברור, אבל בניקוס גאליס יצרתי גם מענה לבליינים של הברים בסביבה, וגם מקום שימשוך את התל אביבים שמחפשים לאכול משהו חדש, מגניב, לא כבד, לא גדול ולא יקר, שגם לא צריך לחכות לו יותר מדי".

אז מה תפתח במתחם שרונה – סניף של אגאדיר או סניף נוסף של ניקוס גאליס?

"בשרונה יהיה אגאדיר, אבל זה לא יהיה אגאדיר בקונספט הרגיל".