יחי הכדור הלוהט: הפלאפליות הכי טובות בתל אביב

פלאפל בשוק הכרמל. צילום: shutterstock
פלאפל בשוק הכרמל. צילום: shutterstock

מדהים כמה שפיתה עם כדורים פריכים, סלט וטחינה יכולה להיות טעימה. לא סתם המנה הפכה לקלאסיקה ישראלית. קבלו את הפלאפליות הטובות בתל אביב 

הפלאפל הוא ככל הנראה אחד מעמודי התווך של אוכל הרחוב הישראלי, אלא שהפעם אנחנו נותנים לכדור את מלוא תשומת הלב ולא מערבבים אותו עם עניינים אחרים, מושחתים, נוזלים, מלכלכים וטעימים ככל שיהיו. תעשו הרבה רעש לכדורים הכי פריכים בעיר, ושימו לנו הרבה עמבה וטחינה.

פלאפל איציק

דוכן קטן ביפו שמציע מנה גדולה וקלאסית שגורמת לכל מי שנחשף אליה להתגלות רוחנית. טרם הבנו מה בכדורי הפלאפל הזהובים והרכים בשיתוף החמוצים בפיתה מייצר כזאת סינרגיה מעולה.
פלאפל איציק, שדרות ירושלים 90

פלאפל איציק בשדרות ירושלים (צילום: דין אהרוני רולנד)
פלאפל איציק בשדרות ירושלים (צילום: דין אהרוני רולנד)

פלאפל אלעד שוק הכרמל

אלעד קורא לתיירים שיבואו לטעום כדור ומפיל אותם במלכודת התשוקה; אין כמו פלאפל שיוצא לוהט מהשמן. וכך, למרות שזהו דוכן קטן ובסיסי שמוסיף למנה רק סלט, כרוב כבוש, חריף וטחינה, הוא מוכר פלאפל ללא הפסקה.
פלאפל אלעד, הכרמל 48

פלאפל ארבעה טעמים

חריף, נקי, עם שומשום או עשיר בעשבים ובעל גוון ירוק מובחן. כדורים אלו, יחד עם הצ'יפס שמטוגן בבלילה, הופכים את פלאפל ארבעה טעמים לקונצנזוס בקרב תלמידי גימנסיה הרצליה ותושבי השכונה.
פלאפל ארבעה טעמים, אבן גבירול 93

איזה טעם אתם מצביעים היום?חומוס – נטו תבליניםאדום – פיקנטי מעט חריףשומשום – קלויירוק – עשבי תיבול בעצם.. לא חייבים לבחור אפשר הכל יחד ????????

Posted by ‎פלאפל 4 טעמים – סניף אבן גבירול תל אביב Falafel 4 flavors‎ on Tuesday, April 9, 2019

פלאפל ג'וני בנין

דוכן הפלאפל הוותיק בטשרניחובסקי־אלנבי מתבסס על גרעין קשה של לקוחות קבועים המכורים לכדורי הפלאפל הזהובים הקשים מבחוץ ורכים מבפנים, ולצ'יפס המטוגן בבלילה. הפלאפליה הזאת גם מציעה גרסה נטולת גלוטן מותאמת צליאקים ועל כך הם ראויים לקבל את פרס יקירי העיר.
ג'וני בנין, טשרניחובסקי 2

#bestfalafel #פלאפלבנין

Posted by ‎פלאפל ג'וני בנין‎ on Sunday, February 28, 2021

ד"ר סעדיה

אחת הפלאפליות הוותיקות בעיר שומרת על המוניטין שלה לאורך שנים בזכות מומחיות אחת מנצחת. כדורי פלאפל ירוקים – פציחים מבחוץ, נימוחים מבפנים, בפיתה עם סלט, סחוג וטחינה – שהם הדבר הכי טוב שקרה לכם. לא רק בז'אנר הספציפי, זו אחת ממנות הרחוב הטובות בעיר.
ד"ר סעדיה, קינג ג'ורג' 45

פלאפל ד"ר סעדיה (צילום: אנטולי מיכאלו)
פלאפל ד"ר סעדיה (צילום: אנטולי מיכאלו)

פלאפל וואה וואה

הייתם אולי רוצים להניח שבגזרת הפלאפל דברים לא משתנים כל כך מהר, אבל בסוף השנה הקודמת התרחש אירוע מסעיר מאוד בתחום: אפי רז, הוא אפי איש הסביח המיתולוגי, התמקם לו בבוטקה בפינת הרצל-שדרות רוטשילד תחת השם "וואה וואה" (לא שאלנו שאלות) והחל להציע מנות מלאות בכדורים חמימים. המחיר לא זול וכמנהגו של אפי – יש להצטייד בהרבה סבלנות כי כל מנה דורשת זמן. אבל התמורה מעולה – ממנות הפלאפל הטובות שניסינו, עם יהלום בכתר – צ'יפס פלאפליות מטוגן בבלילה עם פריכות יוצאת דופן.
הרצל 6

לא רואים את זה בתמונה, אבל מנת פלאפל כזאת כבדה מזמן לא החזקנו. וואה וואה (צילום: מתן שרון)
לא רואים את זה בתמונה, אבל מנת פלאפל כזאת כבדה מזמן לא החזקנו. וואה וואה (צילום: מתן שרון)

הקוסם

מוזיקת צ'יל אאוט תמשוך אתכם לתוך היכל האוכל הקסום הזה לזלילה של כדורי פלאפל המכילים קצח ושומשום ובלילה ללא קמח. לפיתה מוסיפים מבחר שכלולים דוגמת חציל מטוגן, משיחת רוטב שום ורוטב עגבניות. תוספת של טחינה וחמוצים והקסם פועל. כן, זה לא זול, אנחנו יודעים, אבל באמת שזו מנה נהדרת.
הקוסם – כל הפרטים

פלאפל הקוסם. צילום: אנטולי מיכאלו
פלאפל הקוסם. צילום: אנטולי מיכאלו

פלאפל יד אליהו

מזנון צנוע למראה המשמש כמקום מפגש לתושבי השכונה מחביא סוד קולינרי נפלא. לא להאמין כמה טעים יכול להיות הצירוף של כדורי פלאפל, ירקות כבושים, סלט וטחינה שנוזלת באופן חסר שליטה. ברקע: האולם כדורסל ההוא, כבר לא זוכרים איך קוראים לו כרגע.
פלאפל יד אליהו, שדרות יד לבנים 2

סופר פלאפל

אנשי הסיטי של שדרות רוטשילד עומדים בסבלנות בתור יחד עם פועלים מהאזור, תחת השלט "כל כדור חם, פיתות תימניות עבודת יד" וברור שגם מחיר המנה הגבוה יחסית לא יעצור אף אחד. הטעם של פעם כולל פלאפל, סלט ירקות וכרוב כבוש. הגימיק: חצאי מנות במיני פיתות (אבל קחו מנה שלמה. תודו לנו אחר כך).
סופר פלאפל, אלנבי 113

פלאפל רצון

תור בלתי נגמר משתרך בחוץ בכל שעה שבה המקום פועל וחומרי הגלם הטריים נקצצים מידי יום. אין פה יותר מידי תוספות, רק הבייסיק של הכדורים והירקות עם החריף והטחינה – ולאור המחיר (7 ש"ח למנה, עלה מ-6 ש"ח ממש לא מזמן) זאת ללא ספק העסקה הכי משתלמת בעיר.
פלאפל רצון, קינג ג'ורג' 17

פלאפל רצון (לפני עליית המחירים המהדהדת) (צילום: אנטולי מיכאלו)
פלאפל רצון (לפני עליית המחירים המהדהדת) (צילום: אנטולי מיכאלו)

פלאפל שלמה ובניו

בקיוסק הגדול בנורדאו מטגנים פלאפל צהוב קלאסי מתובל בזרעי כוסברה טחונים וכמון כבר למעלה מארבעים שנה לטובת דמויות מוכרות מעולם הפוליטיקה והמשחק. בפיתה תמצאו לצד הכדורים, סלט ירקות, כרוב כבוש ,מלפפון חמוץ וחריף. קלאסיקה.
פלאפל שלמה ובניו, בן יהודה 232