הקינוחים הכי יקרים בעולם

השבוע התגלתה הגלידה היקרה בעולם, וזו הזדמנות מצוינת לגלות איפה מגישים סופגניות עם יהלום, קאפקייקס מזהב ועוגת פירות ב-1000 דולר

קינוח של 1000 $. הסרנדיפדי 3
קינוח של 1000 $. הסרנדיפדי 3
8 במרץ 2015

חשבתם שהמחירים במסעדות תל אביב יקרים? תחשבו שוב: גלידת וניל מדסקר זעפרן פרסי וכמהין איטלקי הוכרזה השבוע בכמה כלי תקשורת בעולם כקינוח החדש היקר ביותר בעולם. התענוג, העונה לשם ״היהלום השחור״, מוגש בבית הקפה Scoopi בדובאי תמורת 530 דולר (כ-2,100 ש"ח), כאשר את האגוזים המסוכרים או הסוכריות הצבעוניות המעטרות את שאר הגלידות הנמכרות במקום מחליפים פתיתי נייר זהב אכיל 23 קאראט. בעל בית הקפה, זובין דושי עמל במשך חמישה שבועות כדי ליצור את הטעם המדויק לאחר שהטיס את החומרים היוקרתיים מרחבי הגלובוס. הסועד המאושר שיכול לאפשר לעצמו להוציא 530 דולר על גלידה מוזמן לשמור את כלי ההגשה – קערית וכפית של בית העיצוב ורסאצ׳ה.

הגלידה היקרה מצטרפת לרשימה אקסלוסיבית של קינוחים במחירים שערורייתיים נוספים ברחבי העולם. חלקם הן רעיונות יצירתיים של מסעדות העושות שימוש בחומרי גלם נדירים, בזהב אכיל ובשמפניה משובחת, וחלקם הם דרך של לקוחות עשירים מאוד לעטר תכשיטים או מתנות יקרות ערך במשהו מתוק, למשל התעוזה של מסעדת ארנאוד׳ס בניו אורלינס להגיש קערת תותים בעיטור יהלום ורוד ולגבות על כך יותר ממיליון דולר.

"היהלום השחור" של Scoopi
"היהלום השחור" של Scoopi

בשנה שעברה יצרה ענקית הדונאטס הבריטית קריספי קרים, שמחיר סופגניה ממוצע שלה עומד על פחות מעשרה שקלים, סופגניה בשווי 1000 פאונד (כ-6,100 ש"ח). התענוג כלל סופגנייה במילוי ג׳לי שמפניה דום פריניון 2002, פרחי שוקולד לבן מעוטרים באבקת זהב, יהלומים אכילים ועלה זהב אכיל 24 קאראט. ההכנסות ממכירת סדרת הסופגניות נתרמו לעמותה למען ילדים פגועי מוח.

שיגעון הקאפקייקס האמריקאי הביא לכך שהמאפייה וחנות הממתקים היוקרתית Sweet Surrender במלון פאלאזו בלאס וגאס הכניסה לרשימת המתוקים שלה בשנת 2012 קאפקייק תמורת 750 דולר שנחשב עד היום לאחד הבסט-סלרים שלה. השף אוליבייה דוברויל הרכיב קאפקייק מזנים נדירים של שוקולד ממחוז ולרונה בוונצואלה כשאותו מצפה שכבת קוויאר וניל מטאהיטי – צמח שזמן ההבשלה שלו עומד על תשעה חודשים, נקטף ביד ועובר ייבוש ועיבוד בשיטות ידניות מסורתיות. את כל המסע הגיאוגרפי הזה משקים ברמי מרטן מיושן, גבישי סוכר ו(איך לא) פתיתי זהב אכיל. הקאפקייק המתחרה יוצר בדובאי בשנת 2013 במאפיית בלומסברי שם הוא נמכר תמורת 1,120 דולר וכולל שוקולד בלגי, קמח אורגני מאנגליה, חמאה משובחת וציפוי של זהב אכיל.

הקאפקייק של בלומסברי.
הקאפקייק של בלומסברי.

מסעדת סרנדיפיטי 3 הניו יורקית מצרפת לרשימה אף היא גלידה יוקרתית במחיר 647 דולר שלא חוסכת בזהב ונדרשים לה יומיים הכנה מראש טרם ההגשה (למקרה שחשבתם להזמין). גם כאן מככבים עלי זהב אכיל 24 קאראט המונחים על גלידת וניל מטאהיטי מנוקדת אבקת שוקולד מתוצרת Amedei Porcelana ומשובצת בשברים של פולי קקאו מוונצואלה, שקדים מצופים זהב, פירות מוסכרים המוטסים במיוחד מפריז וקוויאר מבושם בפסיפלורה, תפוז וקוניאק.

בריזורט Fortress בסרי לנקה מצאו את הדרך לגבות 14,300 דולר על קינוח: פסלון שוקולד בצורת דייג מעוטר בפרח מסוכר מוזהב המוטס מאיטליה ולצדם לפתן רימונים, מנגו ודום פריניון וקיר סוכר נוזלי. מה שמקפיץ את הקינוח לסכום שערורייתי של כמעט 60,000 ש"ח הוא העובדה שהיופי הזה מגיע עם אבן אקוומרין 80 קאראט.

קינוח השוקולד של מסעדת Fortress
קינוח השוקולד של מסעדת Fortress

ואם כבר שוקולד, מדי שנה לקראת חג הפסחא גוברת בבריטניה הציפייה לייצר את ביצת השוקולד היקרה בעולם. כרגע מי שמחזיק בשיא גינס בתחום הוא השוקולטייר ויליאם קרלי, שיצר ב-2012 ביצת שוקולד שנמכרה תמורת 10,000 דולר. על מעטפת שהורכבה משוקולד Amedei מוונצואלה עמל צוות של שבעה שוקולטיירים במשך שלושה ימים. המילוי כלל תרכובת של קרמל, חומץ יפני שחור, שמן זית, שומשום קלוי, פרחי ערער וקוקטייל קסיס. היא עוטרה בעלי זהב אכיל ופרחים מסוכרים.

במלון היוקרתי סיראגן פאלאס קמפינסקי באינסטנבול מוגשת עוגת פירות בטעם מזרח־תיכוני מובהק תמורת אלף דולר. סוד הקסם הוא בתערובת של אגסים, משמשים, תאנים וחבושים המושרים ברום ג׳מייקני למשך שנתיים. את העוגה מצפים בקרם וניל צרפתי, קרמל, פטריות כמהין שחורות ואיך אפשר בלי עלה זהב אכיל 24 קאראט. היא מוגשת בקופסת כסף על מגש זהב.

אבל מי שמחזיק בשיא עולם צרפתי הוא הקונדיטור פייר הרמה ששמו יצא למרחוק בזכות המקרונים האווריריים שהוא מייצר. לצד מקרונים במחיר לכל כיס, הרמה יצר מתכוני מקרונים המכילים חומץ בלסמי, מלח גבישי, יין אדום, חמאת בוטנים שמחירם עלול לטפס ל-7000 דולר עבור אריזה עם ששה מקרונים.

המקרונים של פייר הרמה
המקרונים של פייר הרמה