הקפיאו את המציאות, אנחנו רוצים לרדת: המנות שיעזרו לשבור את השרב

העניינים בוערים והגיע הזמן לצנן את האווירה – אם אתם זקוקים להקלה משמעותית בעומס החום, הלחות והטירוף, אספנו עבורכם מנות צוננות - מארבע מעלות ומטה. תחזיקו חזק כוסות קפואות של מרגריטה, ספירת הטמפרטורות לאחור החלה

נינה האצ'י. צילום: יח"צ
נינה האצ'י. צילום: יח"צ
15 ביולי 2014

סוכריה, מטבח לילה

למחפשים הקלה בשעות הלילה אנחנו ממליצים לקחת כדור: מדובר בכדורים קפואים של קרם ברולה עם אגוזי טונקה טבולים בסוכר ומקורמלים בברנר לפני ההגשה, כשהם נחים על פיסות פטל קריר. הלב של המנה במינוס 12 מעלות, ולכן דורש אכילה מהירה (14 ש"ח ליחידה).

למטבח לילה 

צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה

סלט אוקטופוס, פורטו

מי שזקוק למנה קרה עם גביע של יין צונן, ימצא נחמה בסלט אוקטופוס בחומץ בן יין לבן עם שעועית ירוקה ופלפל אדום מתוק. אם תאכלו מיד המנה תהיה בטמפרטורה של ארבע מעלות, אחרת היא תטפס בהדרגה לטמפרטורה של המזגן (48 ש"ח).

לפורטו 

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

קרפצ'יו דג ים עם ספרינגרול, שילה

מי שאומר "קר זה לא סקסי", כנראה לא פגש את המנה הזאת: קרפצ'יו לוקוס עם יוזו, שומשום שחור ואשכולית אדומה. על הדג מונח ספרינג רול שגולגל מדף אורז ובתוכו שרימפ חלוט, אצת היג'יקי מוחמצת, אבוקדו, מלפפון, ווסאבי ועוד דברים טובים. למנה כיסוי של טוביקו שחור וצ'ילי חריף. הצלחת יוצאת מהמקפיא ברגע ההגשה, והדג מונח עליה בטמפרטורה של ארבע מעלות (84 ש"ח).

לשילה

רביולי סלק, ליטל איטלי

האיטלקים יודעים איך להתמודד עם החום, ובגלל זה תמצאו תפריט קר רחב בטרטוריה של ליטל איטלי. נסו למשל את הרביולי סלק, המורכב מפרוסות של סלק כבוש העוטפות קרם גורגונזולה דולצ'ה עם קשיו מסוכר וקרמל בלסמי. הטמפרטורה היא ארבע מעלות ובין ביס לביס תרגישו תנודות קלות בפה – בין עקצוצי גבינה למתיקות מקורמלת (32 ש"ח).

לליטל איטלי

צילום: אפיק גבאי
צילום: אפיק גבאי

גספצ'ו וקלמרי, יפו תל אביב

השף חיים כהן ממסעדת יפו־תל אביב מאמץ גישה ספרדית כשזה מגיע לקיץ: גספצ'ו עגבניות עם צ'ילי, שום, סלרי, חומץ שרי וחלה טחונים היטב. בתוך הגספצ'ו עוגן קלמרי בתחמיץ ומעל הכל טפטוף של שמן זית. ארבע מעלות ושאפו לשף (56 ש"ח).

ליפו תל אביב

יפו תל אביב. צילום: יח"צ
יפו תל אביב. צילום: יח"צ

טרטר ג'ין טוניק, פופינה

לאור הנסיבות אין פלא שאחת המנות הכי פופולריות בפופינה היא טרטר מוסר ים עם שאלוט, טוביקו ווסאבי וקוביות של ג'ין וטוניק. ארבע מעלות והאלכוהול כבר בפנים (62 ש"ח).

לפופינה

לשון כבושה וסלקים אורגניים, לומינה

לומינה החדשה של השף מאיר אדוני מגישה מנה של פרוסות קרירות של לשון עגל כבושה, סלקים צבעוניים, אגוזי מלך קלויים, ג'ינג'ר, שאלוט, רמולד וטרגון. ארבע מעלות ונחת של אשכנזים (63 ש"ח).

ללומינה

קרם ברולה סמי פרדו, הרברט סמואל

קר, מענג ומצולחת להפליא: קינוח קרם ברולה סמי פרדו של מסעדת הרברט סמואל כולל שלושה עיגולים מעוטרים בפירות יער: פטל שחור, פטל אדום, קוביות קוקוס ונגיעות מפתיעות של שמן זית. קרמול קצר בברנר והמנה נעצרת על מינוס חמש מעלות (48 ש"ח).

להרברט סמואל

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

טרטר מקסיקני, מלגו מלבר

התפריט החדש של בר הדגים מלגו מלבר כולל מנה קרירה של טרטר דג ים טרי על מרק אבטיח ועליו סלט קטן של עלי כוסברה ובזיליקום. ארבע מעלות והתייחסות רצינית לחומרי גלם מקומיים עונתיים (58 ש"ח).

למלגו מלבר

צילום: דנה קרן
צילום: דנה קרן

פרפה שומשום שחור, טאיזו

טאיזו מעבירה אתכם למצב צבירה קפוא בעזרת פרפה שומשום שחור עם קרם בוטנים קלויים, טופו, ושזיפים ביין. מינוס 15 מעלות ופלוס טעם אקזוטי (48 ש"ח).

לטאיזו

צילום: תמוז רייכמן
צילום: תמוז רייכמן

קרודו שרימפס, קפה אירופה

אילולא האילוץ לשמור על פאסון היינו מתפלשים במנה הזאת: קרודו שרימפס קריסטל עם פרוסת לימון, תלתלי בצל ירוק וערמה של קרח גרוס. השרימפס מוגשים בליווי רוטב יוזו ובצל סגול (69 ש"ח). טמפרטורה של אפס מעלות זה בדיוק מה שממיס אותנו בימים אלה.

לקפה אירופה

סלט דובדבנים של ללי, הבסטה

המנה הזאת של הבסטה מבוססת על מתכון של הילה אלפרט (להלן: "ללי"). היא קרה באופן לא אגרסיבי ומחממת לב: הסלט עשוי מדובדבנים מתוקים מאוד בשיא עונתם, מגולענים, שום טרי קצוץ דק דק, צ'ילי חריף ירוק קצוץ, שמן זית עז טעם, מלח אטלנטי ועלים של כוסברה. המנה בטמפרטורה של בסך הכל שמונה מעלות (42 ש"ח) אבל היא נוסכת אופטימיות קוסמית.

לבסטה

בוראטה וגספצ'יו שרי צהובות, דוד ויוסף

השפים דוד אלמקייס ויוסי שטרית מגוונים עם בוראטה של משק דותן, שנחה בתוך גספצ'ו עגבניות שרי צהובות עם סחוג ירוק ובזיליקום. שלוש מעלות וקיבלתם משחק זוגי בין מרקמים (55 ש"ח).

לדוד ויוסף

דוד ויוסף. צילום: יח"צ

טטאקי פילה בקר, ניני האצ'י

היפנית החדשה מפתיעה עם פרוסות של פילה בקר צרובות במהירות על הפלנצ'ה, ונאות בפנים. הפרוסות מוגשות כמניפה עגולה ולצדן רוטב פונזו פיקנטי טעים עם שלושה סוגי בצל. הבשר במשחקי טמפרטורה שבין ארבע לעשר. בשורה תחתונה: עשר!

לניני האצ'י

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ