הרעלת סוכר: 10 מקומות לעצור בהם בדרך למשלוח מנות מושלם

מושחתים, אנינים, ילדותיים, למשקיענים ולחסכנים – 10 חנויות של גודיז שכדאי לבקר בהן לפני שאורזים משלוח

ממתקשוק. צילום: נועה רוזין
ממתקשוק. צילום: נועה רוזין
20 במרץ 2016

בחירת המערכת | שוויצריה הקטנה

אם צ'רלי לא היה דמות בדיונית, ככל הנראה ששוויצריה הקטנה הייתה הממלכה שלו. החנות, שנפתחה לפני 25 ככוך  קטן בתחנה המרכזית, גדלה לעסק ייבוא משגשג עם סניפים בכל הארץ. הסניף המרכזי ממוקם ברמת גן, שם תוכלו למצוא עשרות מותגי מתוקים שלא נתקלים בהם בארץ ומוצרים נפלאים כמו אבקת שוקו בטעם מלטיזרס (15 ש"ח), פופקורן מתוק ממולא קרמל (7 ש"ח), אוריאו במילוי כפול (15 ש"ח) ונוטלה בדלי של שלושה קילו.

שוויצריה הקטנה. משקאות ממתקים. צילום: פייסבוק שוויצריה הקטנה
שוויצריה הקטנה. משקאות ממתקים. צילום: פייסבוק שוויצריה הקטנה

בכניסה לחנות יקבלו את פניכם שבעה מדפים עם טבלאות שוקולד מכל העולם, ואם תתקדמו עוד שני צעדים תחפשו להיכל סוכריות וממתקי גומי. בצד האחורי של החנות מחלקה שלמה לאפייה ביתית עם ממרחים, מליות, קישוטים ואפילו בצקים מוכנים. שימו לב למחלקת הריבות עם מרקחות בסיסיות כמו תות ומשמש כשלצידן ממתינות ריבת גזר, ריבת ורדים וריבת דובדבנים חמוצים. אנחנו נתקלנו גם בממרח אגסים הולנדי ובממרח עוגיות פריך; מעניין מה אפשר להכין מהשניים יחד.

למשלוח מושלם: פופ טארטס בטעם רד וולווט (20 ש"ח). הביסקוויטים הממולאים לאפייה בטוסטר הם הדבר הכי אמריקאי שמשלוח המנות שלכם זקוק לו, וזה המקום היחיד שבו אפשר לקנות אותם בארץ

ביאליק 79 (פינת ז'בוטינסקי) רמת גן, 03-6700534

שוויצריה הקטנה, פופ-טארטס בטעמים. צילום: שוויצריה הקטנה
שוויצריה הקטנה, פופ-טארטס בטעמים. צילום: שוויצריה הקטנה
  1. למשקיענים | קרדינל

ברחוב אבן גבירול, סמוך לכיכר רבין, מסתתרת לה כמעט עשור אחת מחנויות השוקולד הטובות והשיקיות שיש לעיר להציע. עם מוצרים כמו פרלינים, מרציפן, דפי שוקולד, טופי אנגלי, מרשמלו וליקרים – קרדינל הוכיחה את עצמה כקפיצה קטנה לחו"ל באמצע תלאביב. כל כך קטנה שכדאי להזמין מראש או להגיע מוקדם, המקום מייצר בכמויות קטנות כדי לשמור על טריות וריח ממכר עבור לקוחותיו.

למשלוח מושלם: פרלין עם מרציפן אמרטו (4.5 ש"ל לפרלין, 66 ש"ח ל-15 פרלינים). לא תתחרטו.

אבן גבירול 60, 03-6958612

מבחר פרלינים, קרדינל. צילום: פייסבוק קרדינל
מבחר פרלינים, קרדינל. צילום: פייסבוק קרדינל

לסטייליסטים | איקה שוקולד

איקה כהן, השוקולטיירית שזכתה בתחרויות שוקולד נחשבות בארץ ובעולם, תשדרג במחי פרלין את משלוח המנות שלכם ותהפוך אותו לסופר שיקי. בחנויות השוקולד שלה ביד חרוצים ובשוק צפון תוכלו למצוא פרלינים במבחר טעמים, מרמלדות, פקאנים מצופים, טראפלס, שברי שוקולד עם תוספות משתנות וקליפות תפוז מצופות שוקולד.

למשלוח מושלם: מארז של 10 פרלינים (60 ש"ח) ולצידו מרשמלו (24 ש"ח), מרמלדות צבעוניות (24 ש"ח), מקלות שקדים מקורמלים ומצופים בשוקולד (27 ש"ח). יכול להיות שהגזמנו?

יד חרוצים 11 ושוק צפון (ראול ולנברג 20) 03-6880440

קופסאת פרלינים, איקה שוקולד. צילום: שירן כרמל
קופסאת פרלינים, איקה שוקולד. צילום: שירן כרמל
    1. לקלאסים | מקס ברנר

      בתוך קופסאות מעוצבות אפשר למצוא שקדים מקורמלים עטופים בנוגט ומגולגלים באבקת קקאו; קוביות נוגט עם שברי אגוזי לוז עטופים בשוקולד חלב ואפילו פקאן סיני עטוף בנוגט ומגולגל באבקת קקאו.

      למשלוח מושלם: שוקולד לבן ממולא בנוגט ומגולגל בקשיו מקורמל (39 ש"ח ל־80 גר').

      רוטשילד 45, הברזל 23, שרונה מרקט, נמל ת"א, 1-700-70-88-77

      דוכן מקס ברנר. צילום: אבישי פינקלשטיין
      דוכן מקס ברנר. צילום: אבישי פינקלשטיין
          1. להיפוכונדרים יצירתיים | בית מרקחת לממתקים

            למען בריאותכם, כדאי לקפוץ לאחת החנויות הכי ותיקות בשינקין, הלוא היא בית המרקחת לממתקים. בחנות לבנה ובוהקת מאור פלורנסטים לבנים תמצאו עשרות סוגי אריזות תרופות שניתן למלא בממתקים צבעוניים. הקירות מעוטרים בקופסאות שקופות המחולקות לסוגי ממתקים לפי צבע, וכל מה שניתן לכם לעשות הוא לבחור כלי קיבול מתאים (צנצנת, מבחנה, קופסא עגולה או מרובעת) ולהרכיב משלוח מנות בריאותי למדי.

            למשלוח מושלם: ערכת עזרה ראשונה מוכנה עם שלושה בקבוקונים מלאי סוכריות (39 ש"ח)

            שינקין 12, 03-5251995

            בית מרקחת לממתקים. צילום: עמוד הפייסבוק של בית מרקחת לממתקים
            בית מרקחת לממתקים. צילום: עמוד הפייסבוק של בית מרקחת לממתקים

            למבינים | קונדיטוריה אלברט

             

            לאלברט הייתה בסלוניקי קונדיטוריה שבה הכין ממתקים יווניים מסורתיים. כשעלה לארץ בשנות ה־30 של המאה הקודמת, החל לייצר את אותם ממתקים בפלורנטין. בנו של אלברט ממשיך ליצר את אותם מרציפנים משקדים ומסוכר בלבד (20 ש"ח ל-100 גרם), מרנג נשיקות במרקם מרשמלו (18 ש"ח ל-100 גרם), מעמול תמרים ואגוזים (80 ש"ח לקילו), מרקחת חבושים או תפוזים (60 ש"ח קילו) ושטרודל גבינה בבצק פילו פציח (35 ש"ח לפרוסה גדולה).

            למשלוח מושלם: מרוצ'ינו, עוגיות שקדים עם מי ורדים (22 ש"ח ל-100 גרם) ואם אתם כבר שם, אל תעזבו בלי שטרודל תפוחים חם ביד (ח35 ש"ח לפרוסה גדולה).

            מטלון 36, 03-6823863

            המרציפן של אלברט. צילום: אסי חיים מתוך בלוג "מורדים"
            המרציפן של אלברט. צילום: אסי חיים מתוך בלוג "מורדים"

            לפיין-שמקרים | קולמבו ממתקים וקפה

            בפינת רוטשילד־אלנבי מסתתרת לה חנות קטנטנה עם ניחוח מיוחד. השלט הצנוע, ענתיקה תל אביבית אמיתית, מבשר על ממכר קפה וממתקים; פתיחת הדלת מהווה כניסה לעולם ישן. נסים סבר איש חביב מטורקיה, מוכר בחנות שוקולדים, קצת סוכריות, תערובות קפה וליקרים טובים. גם אם לא מדובר בממלכת ממתקים, שווה לקפוץ רק בשביל היחס והשירות יוצאי הדופן.

            למשלוח מושלם: שוקולד מריר של מותג גרמני בשם Reber ממולא במרציפן, מי ורדים ונוגט (5 ש"ח ליחידה).

            אלנבי 107, 052-3297568

            קולמבו ממתקים וקפה. צילום: נועה רוזין
            קולמבו ממתקים וקפה. צילום: נועה רוזין

            לחסכנים | מתוקשוק

            בכניסה הדרומית של שוק הכרמל ניצבת ממלכת ממתקים של ממש. שני קיסרים שמחים עומדים על דרגש גבוה מעל שלל הסוכריות הצבעוניות ומכוונים את העוברים ושבים למעבר הרצוי: שקיות גומי (4 קילו ב־100 ש"ח) חפיסות שוקולד (3 ב־10 ש"ח), ממתקים במשקל (7 ש"ח ל־100 גרם), פסים חמצמצים (4 קופסאות ב־100 ש"ח) ועוד.

            למשלוח מושלם: מעבר המותגים: אוריאו (2 ב-18 ש"ח), לואקר (2 ב-26 ש"ח), טים־טאם (2 ב-18 ש"ח) וקינדר (2 ב-16 ש"ח) במחירי רצפה.

            הכרמל 26, 03-5168355

            ממתקשוק. צילום: נועה רוזין
            ממתקשוק. צילום: נועה רוזין

            למגזימים | ינר מרכז ממתקים

            כשנכנסים לחנות הממתקים של ינר, נדמה כי הזמן קפא על מסיבת יום ההולדת שערכנו בשנות ה־80. עשרות קופסאות קרטון מלאות בממתקים מפוצצים בצבעי מאכל מציצות ממדפי הברזל הגבוהים, כשבגובה העיניים חבילות שוקולדים מסודרות כמו חיילים. תמצאו כאן סוכריות PEZ  במגוון דמויות, מסטיקי Zoom, סוכריות צבעוניות על מקל שלעולם לא נגמרות ואינסוף שקיות של במבה וביסלי.

            למשלוח מושלם: שקיות בגודל סיטונאי של מסטיקי ג'ולים עגולים וקופסאות ענקיות של ג'לי בינס (לבדוק מחיר) אם כבר למות, אז רק מחומרים לא טבעיים.

            לוינסקי 45, 03-5280819

            ינר מרכז ממתקים. צילום: נועה רוזין
            ינר מרכז ממתקים. צילום: נועה רוזין
            1. לילדים | עולם הממתקים

               

              חנות קטנה שהוקמה בשוק מחנה יהודה בירושלים בשנות ה־80 הפכה לרשת עם 100 סניפים ברחבי הארץ – עולם הממתקים הוא המקדש האולטימטיבי לכל ילד. בחנות תמצאו קופסאות פלסטיק גדולות עם ממתקים שבהן מתחבאות כפות ברזל שמוזגות את השוקולד, הסוכריות והגומי לשקיות פלסטיק קטנות.

            למשלוח מושלם: ממתקים XL: ביצת הפתעה של קינדר (30 ש"ח), פררו רושה (240 ש"ח =) ו-M&M בגודל עצום (35 ש"ח ל-200 גרם).

            שרונה מרקט, קלמן מגן 3, 052-8966333