פרסום רשמי ראשון: השף מושיק רוט עוזב את מסעדת טוטו

השף מושיק רוט עוזב את מסעדת טוטו חמישה חודשים בלבד אחרי שלוהק לתפקיד שף המסעדה. ״אני בא ממקום אחר, אני מחפש את השקט ואת היצירה שלי״, אמר לטיים אאוט. ״טוטו לא הייתה בשבילי המקום הכי שקט בעולם, ולכן אני החלטתי לעזוב״

צילום: נמרוד סונדרס
צילום: נמרוד סונדרס
1 בנובמבר 2014

חמישה חודשים אחרי שנכנס השף מושיק רוט למסעדת טוטו, הודיע היום רוט כי הוא עוזב את המסעדה.

"הצטרפתי לטוטו כדי לעזור לחבר מאוד יקר ולמסעדה שנקלעה לקשיים", כתב רוט בחשבון האינסטגרם שלו. "חשבתי שאוכל לתרום מניסיוני ולעשות את זה מה שאני יודע לעשות. יכול להיות שבדיעבד הייתי נאיבי, כי מצאתי את עצמי במרכזה של מערבולת תככים מתוקשרת. כאדם וכשף אני מחפש שקט ויצירה קולינרית, ולכן החלטתי היום לפרוש מטוטו ולהתרכז במסעדה שלי בהולנד, שם אני מממש את היצירה שלי. אני לא שולל מסעדה בארץ משלי בעתיד, למעשה אני בוחן בימים אלה מספר הצעות. אבל עד שזה יקרה פשוט תצטרכו לטוס לאמסטרדם כדי לטעום את האוכל שלי. אני מאחל לצוות המקסים בטוטו הצלחה בהמשך הדרך".

"הצטרפתי לטוטו כדי לעזור לחבר מאוד יקר ולמסעדה שנקלעה לקשיים", כתב רוט בחשבון האינסטגרם שלו. "חשבתי שאוכל לתרום מניסיוני ולעשות את זה מה שאני יודע לעשות, אוכל. יכול להיות שבדיעבד הייתי נאיבי, כי מצאתי את עצמי במרכזה של מערבולת תככים מתוקשרת. כאדם וכשף אני מחפש שקט ויצירה קולינרית, ולכן החלטתי היום לפרוש מטוטו ולהתרכז במסעדה שלי בהולנד, שם אני מממש את היצירה שלי. אני לא שולל מסעדה בארץ משלי בעתיד, למעשה אני בוחן בימים אלה מספר הצעות. אבל עד שזה יקרה פשוט תצטרכו לטוס לאמסטרדם כדי לטעום את האוכל שלי. אני מאחל לצוות המקסים בטוטו הצלחה בהמשך הדרך".

בחודש יוני השנה נפרדו דרכיהם של השף ירון שלו ושל בעלי השליטה העיקריים במסעדה – יובל שניר ודגן שחם. במקומו של שלו לוהק לתפקיד שף המסעדה השף מושיק רוט, שופט בריאליטי "משחקי השף", המחזיק גם במסעדת שני כוכבי מישלין באמסטרדם.

לא משחקים עם אוכל, השף מושיק רוט. צילום: טל גבעוני
לא משחקים עם אוכל, השף מושיק רוט. צילום: טל גבעוני

נראה כי מהצעד הראשון במתכונת החדשה של המסעדה, לא הפסיקו הצרות לזרום לפתחם של השותפים ושל רוט: זה התחיל עם ניסיון הברחת חומרי הגלם של שניר שסוכל; המשיך עם מבצע צוק איתן שהנחית מכה קשה למסעדה; התקדם לשיא חדש עם ביקורת קטלנית במיוחד של מבקר המסעדות של הארץ, שגיא כהן; גם המטבח ידע תהפוכות לא מעטות – השף בפועל רז סלע פרש מהמטבח אחרי חודשיים, והשפית קונדיטורית המוערכת, סאני דרעי, עזבה אף היא; ואם לא די בכל אלה, גם השף יונתן רושפלד לא חסך מרוט את דעתו הנוקבת: בפוסט שהעלה רוט לפני כחודש לחשבון האינסטגרם שלו, תקף רושפלד את יכולותיו הקולינריות של רוט וכתב, בין היתר "מישהו צריך להגיד את האמת! גבר אתה חי בסרט תוצרת חוץ אבל סרט! אחרי שלוש ארוחות בפורמט הקיים זה לא זה".

האם השף ירון שלו בדרך חזרה לטוטו? ירון שלו. צילום: אנטולי מיכאלו
האם השף ירון שלו בדרך חזרה לטוטו? ירון שלו. צילום: אנטולי מיכאלו

בראיון טלפוני מאמסטרדם מסר השף מושיק רוט: "אני בא ממקום אחר, אני מחפש את השקט ואת היצירה שלי. טוטו לא הייתה בשבילי המקום הכי שקט בעולם, ולכן אני החלטתי לעזוב ויובל שניר הסכים איתי. עברה על המסעדה חצי שנה קשה, מבצע צוק איתן פגע במסעדה, אבל חשוב להדגיש שעכשיו המצב בעלייה חדה. חשוב לי להגיד שזה לא פשוט להגיע למסעדה שהיא כבר בנויה, אבל אני חושב שהצלחתי לעשות את זה טוב. בהמשך אני עוד אפתיע במקום שלי, ובגלגול הבא זה יבוא לידי ביטוי".