עולה על התדר: אייל שני מרחיב את תפריט התדר

אחרי השיפוץ והרחבת המטבח, התדר מתהדר בתפריט חדש ומושקע הכולל פיצת "דם טבעוני", "אנשובי כבושים בעדינות לב", סביח רטטוי, שקית שעועית ירוקה מיריחו ועוד פנינים מבית ה"מאסטר שף" 

התדר, מרחיבים תפריט. צילום: יולי גורודינסקי
התדר, מרחיבים תפריט. צילום: יולי גורודינסקי
6 בפברואר 2017

לפני שבועיים נתקלו באי התדר בשער נעול ועליו הודעה כי המקום סגור לשיפוצים. השיפוצים הפתאומיים העלו תהיות: מה כבר יכולים לחדש לנו בתדר? מתברר שהרבה. האולפן שעד לא מזמן היה בפרונט של המקום עבר לאזור פחות בולט, אי שם מול חנות התקליטים בוורלי; נפתחה כניסה נוספת למתחם רומנו מסמטת בית הבד; המטבח הקטן שעליו מנצח אייל שני התרחב ושופץ – מה שאומר שגם התפריט חודש וגדל.

והידיים, ידי אייל שני. צילום: יולי גורודינסקי
והידיים, ידי אייל שני. צילום: יולי גורודינסקי

לפיצה מרגריטה המצוינת מ"בצק פראי" מתווספות מנות יומיות חדשות כגון "פיצה קטנה עטופה באוכל" (פיצות המשתנות מדי יום בהתאם לחומרי הגלם), פיצה מכוסה בקצף עגבניות העונה לשם "דם טבעוני", "פפרוני סשימי סלק בוקע כמו דם מתוך מוצרלה" ו"עורות ירוקים של נקבות קישואים". בגזרת המנות הקבועות נכנסו לתפריט סביח רטטוי עם טחינה וביצה קשה, ראגו בולונז, שקית שעועית ירוקה מיריחו (המופיעה לעתים גם בתפריט של צפון אברקסס), שקית סלט שדה (אחת המנות המצליחות ברומנו), "גבעולי תרד טורקי מחברון נמסים אל תוך מוצרלה מבעבעת" ו"אנשובי כבושים בעדינות לב עטופים בזעתר ועגבניות" – אבל אתם תתרגלו, התפריט עונתי וישתנה עם בוא האביב (29־45 ש"ח).

בצק פראי, ככה אנחנו אוהבים אותך. צילום: יולי גורודינסקי
בצק פראי, ככה אנחנו אוהבים אותך. צילום: יולי גורודינסקי

השיפוץ מעלה שאלה לגבי עתידו של התדר, מקום שמתהדר במינימום מאמץ, בירות מכבי בכוסות חד פעמיות וישיבה על מדרכות. עם הפיכתו לבר קבוע, השקת התפריט החדש והמושקע בצד הופעות חיות ופתיחת עסקים נוספים במתחם – האם אפשר להסיק מכך שהתדר החליט סוף סוף להתבגר?