והים? אותו הים

יונתן רושפלד מכה שוב: השבוע נפתחה הגרסה הכשרה של מסעדת הרברט סמואל במלון ריץ היוקרתי בהרצליה

הרברט סמואל במלון ריץ קרלטון בהרצליה. צילום: מתיו שו
הרברט סמואל במלון ריץ קרלטון בהרצליה. צילום: מתיו שו
18 בדצמבר 2013

כשהשף מאיר אדוני פתח מסעדה כשרה בבית מלון, לא מעט אנשים תהו איך יצליח השף לבשל אוכל כשר, אבל כשהשף יונתן רושפלד עושה מהלך דומה בפרק זמן של פחות משנה, אולי מדובר כבר במגמה. השבוע הושקה מסעדת הרברט סמואל הכשרה, שנפתחה במלון ריץ־קרלטון בהרצליה. גם המסעדה הזאת, כמו הרברט סמואל הממוקמת בתל אביב, שייכת לקבוצת עדי'ס לייף סטייל בבעלות עדי שטראוס ועירית שטראוס, וגם עליה מופקד השף רושפלד, כמו על שאר מסעדות הקבוצה – עלמה לאונג' וטאפאס אחד העם. מעניין לראות איך נושא הכשרות, שהיה עד עכשיו למכשול במטבח, הולך ומסתמן כיתרון יחסי על פני מסעדות לא כשרות שמוגבלות ביכולת האירוח שלהן ואינן יכולות לארח שומרי כשרות.

התפריט במסעדה החדשה הוא למעשה גרסה כשרה של מנות מהתפריט של הרברט סמואל הוותיקה. יש  שם מנות כמו סשימי טונה בסלק, לברק צלוי, ניוקי, סלט העגבניות המוכר ושלל נתחי בשר. והמחיר? קרוב למסעדת האם: 88 ש"ח לעסקית צהריים, וכ־300 ש"ח לסועד בתפריט הערב. על העיצוב הופקד האדריכל גד הלפרין, והמסעדה משקיפה למרינה היפה של מתחם ארנה.

כמעט כמו הסלון שלנו. ריץ קרלטון (צילום: מתיו שו)
כמעט כמו הסלון שלנו. ריץ קרלטון (צילום: מתיו שו)

בהודעה שנשלחה לעיתונות מספר רושפלד: "המעבר למטבח הכשר היה טבעי, וזאת בשל היכרותי המעמיקה עם המטבח הדרום צרפתי. המטבח הכשר עושה שימוש באותם חומרי גלם כמו הגסטרונומיה הצרפתית, עם מרכיבים עיקריים ובהם שמן הזית, עגבניות, עשבי תיבול ודגים; וללא חמאה, שמנת ומוצרי חלב. בשנים האחרונות המטבח הישראלי וכן המטבח הבינלאומי עוברים שינוי, והמגמה היא לכיוון מטבח בריא וקליל יותר. התוצאה של הטרנד הקולינרי החדש מתבטאת במסעדות ברחבי העולם, ולכן פתיחת מסעדת הרברט סמואל הרצליה והמטבח הכשר הייתה טבעית ונכונה".

למסעדה