חגיגה לפודיז וארוחות חברים: חדשות הקולינריה של השבוע

ארוחת טעימות חדשה בקיטצ'ן מרקט, מסעדת אואזיס חוגגת שנה במשכנה החדש ותפריט ראשון פוסט רושפלד בהרברט סמואל: החדשות הקולינריות של השבוע

מסעדת אואזיס. צילום: תמר מצפי
מסעדת אואזיס. צילום: תמר מצפי
10 בדצמבר 2015

אלגנטיות קוקטית

לא להאמין כמה שחיתות יכולה להתחבא באלגנטיות קוקטית. מעדניית העל הצרפתית פושון יצרה קולקציית מעדנים חורפית: מילפיי עגל מעושן וכמהין עם קרם מסקרפונה וטרגון, מוגש לצד סלט עלים, קונקסה עגבניות וצנובר קלוי, (38 ש"ח); טרטין של טרטר טונה אדומה עם קוביות מנגו, ג'ינג'ר, צלפים ובזיליקום, קרמבל פרמזן ושקדים על פרוסת שיפון ברוטב מנדרינות, גזר ושומשום קלוי (68 ש"ח) וקממבר ואגסים מבושלים ביין לבן על פרוסת שיפון עם ממרח מסקרפונה ואגוזי לוז (48 ש"ח). מנות הטרטין מוגשות עם סלט קטן של חסה ועשבי תיבול. למרק הבצל המסורתי הצטרף כעת גם מרק פטריות עם כמהין על בסיס שמנת וציר תימין (42 ש"ח). וכל זה עוד לפני שאתם מתפתים לסגור ארוחה באקלרים, מקרונים ויתר מוצרי הפטיסרי המעוצבים באופן מרהיב.

Fauchon TLV

קולקציית מעדנים חורפית בפושון (צילום: בועז לביא)
קולקציית מעדנים חורפית בפושון (צילום: בועז לביא)

 

[tmwdfpad]

בזמן שבהיתם

השף יוסי שטרית משיק ארוחת טעימות חדשה בקיטשן מרקט. בזמן שאתם בוהים בים תוכלו לפתוח בקרם תפוחי אדמה בחמאה שרופה, מימולט, חומץ טרי ופילו גבינת עזים עגבניות ואנשובי, להמשיך עם שתי מנות ראשונות של טונה טרייה וירקות כבושים, יוזו, ווסאבי או כרובית שרימפס מעושן וביסק סרטנים, להתאושש מול מנת ביניים של לברק, שעועית לבנה, בויאבז מוקצף עם נקניק צ'ובאי הונגרי, להתמודד עם מנה עיקרית של טלה, אפונה, צ'ובאי, ערמונים ולסגור את הפרשה בקינוח בננה פרלינה וקרמל עם שטרויזל בוטנים או טארט לימון, מסקרפונה, גרניום (280 ש"ח לסועד). הארוחה מוגשת רק בתיאום מראש בעת הזמנת המקומות.

קיטשן מרקט

עיניים לכאן. קיטשן מרקט (צילום: דן פרץ)
עיניים לכאן. קיטשן מרקט (צילום: דן פרץ)

לבקשת הקהל

בשנים שבהן השפית הקליפורנית המצליחה, רימה אולברה, מתגוררת בארץ, היא מגבשת סביבה קהילה אדוקה של פודיז, בהתחלה במסגרת ארוחות פרטיות ובהמשך כקהל נלהב למסעדה שפתחה. עכשיו אולברה חוגגת שנה בכתובת החדשה של המסעדה שלה, אואזיס במונטיפיורי, ובמשך שבוע מגישה מנות שהוגשו בעבר ולקוחות המסעדה ביקשו לחזור אליהן.

בין המנות: ראפוטה חזיר בזיגוג נוסח אוקינאווה, מבושל ביין, סוכר יפני שחור וג'ינג'ר; צ'ילי אנצ'ו מיוחד ממקסיקו ממולא בגבינות ועשבי תיבול בציפוי פריך של קמח תירס עם רוטב עגבניות ואורגנו; פסטת קקאו עם כבדי עוף על הגריל, עשבים טריים, קוניאק, צ'אטני מנגו ופסטו כמהין לבנות; Banh Xeo – קרפ קוקוס וקארי וייטנאמי ממולא חזיר צלוי בחמישה תבלינים, שרימפס, נבטים סיניים פריכים ועשבי תיבול ברוטב ליים ונקטרינה לבנה; מולים רימסקו ברוטב רומסקו המיוחד של רימה בסגנון קטלוני העשוי משקדים; סוגים רבים של פלפלים ושמן זית ועוד (50־130 ש"ח למנה). כמו כן יוצעו כל הקוקטיילים של המסעדה בחצי מחיר לצד הפתעות נוספות.

אואזיס

חגיגה לפודיז. פסטת קקאו באואזיס (צילום: תמר מצפי)
חגיגה לפודיז. פסטת קקאו באואזיס (צילום: תמר מצפי)


נתח שוק

השפים אלעד לוי ונדב נצר משיין אנד שארפ בנו תפריט של נתחים גדולים במיוחד, שטיפוסים לא רכושניים ישמחו לחלוק עם החברים והמשפחה. אל הפריים ריב (אנטרקוט על העצם) והפורטרהאוס (פילה וסינטה על העצם), המככבים בתפריט המסעדה מיומה הראשון, הצטרפו שוק טלה במשקל של כשניים וחצי ק"ג המוגש עם שלל ירקות שורש בציר טלה ופירה, אסאדו עגל שנצלה במשך שעות ומוגש עם ירקות שורש בציר אסאדו ופירה, ועוף שלם ללא עצמות, מעושן מוגש עם יוגורט, תפוחי אדמה וסלט עגבניות. כל המנות מוגשות בתבניות צלייה גדולות ומתאימות לשניים־ארבעה סועדים בהתאמה למשקלן. במקביל התווספו לתפריט מנות חורפיות: פסטרמה בקר מעושנת בהכנה ביתית מוגשת עם חרדל דיז'ון וחמוצים ביתיים (49 ש"ח); שקדי עגל וקובה על מסבחה חמה, ציר טלה וריג'לה (57 ש"ח), רביולי חציל שרוף בחמאת זעתר ולימון, תימין, עגבניות קונקסה, אפונה וקציפת לבנה (54 ש"ח) ועוד. חובבי מטבח אתגרי יוכלו גם לרכוש נתחים מהקצבייה להכנה ביתית.

שיין אנד שארפ

ארוחת חברים בשיין אנד שארפ. (צילום: דרור כץ)
ארוחת חברים בשיין אנד שארפ. (צילום: דרור כץ)


עכשיו אני

לראשונה מאז עזיבתו של יונתן רושפלד את קבוצת עדי'ס לייף סטייל, מסעדת הרברט סמואל הרצליה הכשרה עורכת שינויים בתפריט. השף קובי אוחיון בנה תפריט חורף עשיר בקדרות בשר בבישול אטי ובמרקי ראמן של ירקות. במנות: אנטרקוט שבע שעות, נופל מהעצם, לצד קרמל בצל ויין לבן וניוקי פלנצ'ה (196 ש"ח); אספרגוס מלך היער על פולנטה רכה ושמן כמהין, ראמן פטריות ובשר עם אטריות סובה, רוטב שום צ'ילי (66 ש"ח); ראגו טלה ופסטה פיצ'י (92 ש"ח) וכבד אווז על בריוש, אגס ביין לבן ותימין (11 ש"ח) (עסקית צהריים 88 ש"ח).

הרברט סמואל במלון ריץ קרלטון

הדבר הכי טוב שקרה לחורף שלכם. הרברט סמואל הרצליה (צילום: מיכל רביבו)
הדבר הכי טוב שקרה לחורף שלכם. הרברט סמואל הרצליה (צילום: מיכל רביבו)

 

חורכי הלשון

ג'ירף מונטיפיורי מזמינה אתכם לערב מהגיהינום שבו יוגשו מנות מהתפריט הקבוע בגרסאות כיסוי סופר חריפות. המסורים לכאב יוכלו להתענג על סום טאם קולרבי שורף ת'לשון, רילי רילי ספייסי טונה, מאקי סלמון מאודה לוהט, מאקי שרימפס רשעים בטמפורה, המנה הממש חריפה, פאד תאי ששורף פעמיים, הפיליפינית הלא נורמלית, המנה האפגנית העצבנית, קארי ירוק חריף אש וחורכי לשון נוספים (20־40 ש"ח למנה). האמיצים יצליחו עד סוף הארוחה לירוק אש ולשהק גיצים.

ג'ירף מונטיפיורי

טעם חרכרך. ג'ירף מונטיפיורי (צילום: דניאל לילה)
טעם חרכרך. ג'ירף מונטיפיורי (צילום: דניאל לילה)

מטבח על רמה

המטבח של רמה חוגג עשרים שנים ואינסוף נוף. לכבוד האירוע רמה בן צבי והשף של המטבח תומר ניב, יארחו שפים שעבדו אצל רמה לאורך השנים. יוסי אלעד (Palomar לונדון), אסף שנער (חוות צוק – המעדנייה), יוחאי נבו (הסועד הנודד) ובן צבי עצמה שתבשל יחד עם ניב. כל שף יפגיז במנות המובחרות שלו על בסיס חומרי הגלם של הרי ירושלים. סינטה מעושנת באצטרובלים, צלעות טלה בעמבה וסילאן ומטפונה גדי שבושל באדמה, הן חלק מהמנות שהשפים מתכוונים להרשים בהן. לחגיגות יצטרפו יקבים ישראליים מובילים: יקב קלו דה גת, יקב סוסון ים, יקב פלטר ויקב קסטל שיאפשרו לטעום יינות נבחרים ונדירים. 260 ש"ח לסועד. הארוחות ייארחו מידי שבוע למשך יומיים, בין התאריכים 17-18.12.15 ועד 14-15.1.16. 

המטבח של רמה

איזה קוקי

רשת קוקיז, שבימים רגילים מועכת כדור גלידה בין שתי עוגיות טריות, עושה בחנוכה טיזינג בעזרת נבחרת סופגניות הנאפות במקום וממולאות בגלידה. הסופגניות, שאם הן היו ממוצא צרפתי כבר היו קוראים להן בריוש, מגיעות במילוי גנאש שוקולד וסוכריות, שברי אוריאו ושוקולד לבן, קרם פיסטוק, אלפחורס וכו', ויכולות לקבל מילוי של גלידת לואקר, שוקולד לבן פצפוצי שוקולד, בננה פאדג', קרמלח, באצ'י, חלבה טבעונית ועוד (5-7 ש"ח לסופגנייה; 18 ש"ח עם כדור גלידה). החזיקו מעמד, בסוף החג זה ייגמר.

קוקיז