פסטיבל אוכל רחוב יפני ועוד חדשות אוכל חמות

מלגו ומלבר מפנקת בכוס יין חינם בצהריים, פיפיז משיקה תפריט משלוחים, קרקס על גחלים עולה לרמת הגולן וקבוצת R2M עושה את איטליה. כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לאכול טוב השבוע

21 ביוני 2017

הללויה, משלוחים בפיפיז

אם גם אתם מפנטזים כבר המון זמן על ארוחה ב־Fifi's האסייתית הזעירה והמהוללת באזור שוק לוינסקי, וטרם הצלחתם להגיע למקום בגלל קשיי חנייה או קושי לאתר במסעדה מקום פנוי, שווה שתדעו שמתחילת יולי תוכלו להזמין מנות הביתה. ב־2.7 ייחנך שירות המשלוחים של המסעדה. בהתחלה השירות יגיע רק לדרום ולמרכז העיר. בעלת המקום יפעת תבואה מסבירה שמדובר בכמויות מוגבלות של מנות, כך שהאוכל למשלוחים עלול להיגמר באמצע משמרת, וזה ללא ספק החיסרון הבולט של השירות. היתרון הוא שמדי שבוע יותקנו ספיישלים שיצאו במשלוחים בלבד, כך שהחוויה במסעדה או לחילופין החוויה של הזמנת משלוח תישאר ייחודית לסוג הבילוי הנבחר. דוגמאות לספיישלים בטייק אווי: בקר ועוף מפורק בקארי צהוב עבודת יד, קרם קוקוס וכפיר ליים. מנה חריפה מאוד (56 ש"ח); בטן חזיר קונפי בסויה מתוקה, אורז, ירוקים וביצה חצי קשה (72 ש"ח); סלט טטאקי עם פרוסות שייטל, מלון, ירוקים, בצל מוחמץ ברוטב פיש סוס, ליים שום וג'ינג'ר (68 ש"ח). בנוסף תוכלו להזמין מהתפריט הרגיל. לתושבי צפון העיר נותר להחזיק אצבעות ולהמתין שהשירות יתרחב.

פיפי'ז עד הבית (צילום: אנטולי מיכאלו)
פיפי'ז עד הבית (צילום: אנטולי מיכאלו)

פיפיז, הזמנות דרך האתר FIFIS.CO.IL, ראשון־חמישי 18:00־24:00, או עד שנגמר האוכל

 

מלגו ומלבר פותחים בקבוקים

מסעדת מלגו ומלבר (שנפרדת בימים אלה מאור מיכאלי, השף שחלק עם השף מוטי טיטמן את המטבח) חרתה על דגלה את קידום תרבות שתיית היין בישראל ומשיקה יחד עם יקב קסטל קונספט צהריים ייחודי שבו תימזג כוס יין (אדום/לבן) על חשבון הבית בכל ארוחה עסקית שתזמינו. לדברי בן רינג, הבעלים של המסעדה: "אנחנו רוצים לעודד את האורחים שלנו לאכול ארוחות מעולות גם בצהריים, לצאת לבילוי קצר באמצע יום העבודה תוך התייחסות למחיר, לאופי הארוחה ולמשך הזמן הדרוש לה. חלק בלתי נפרד מהבילוי הוא שתיית יין טוב, ואנחנו שמחים לאפשר לאורחים שלנו ליהנות קצת יותר בארוחת הצהריים".

צהריים במלגו ומלבר יופי של הרגל. צילום: אפיק גבאי
צהריים במלגו ומלבר יופי של הרגל. צילום: אפיק גבאי

במקביל ליוזמה המבורכת משיקים במלגו תפריט קיץ חדש ומנות ספיישל נפלאות לצהריים, בהן סשימי סלמון קונפי – סלק שרוף, כוסברה ונענע על קרם חלפיניו חריף, מולים ובשר סרטנים ברוטב מיסו חריף – עגבנייה, כרוב מעושן וכוסברה פילה לוקוס – ארטישוק ירושלמי אפוי, זוקיני וחזרת לבנה על קרם ארטישוק ירושלמי ועוד (79־130 ש"ח, לעסקית, תלוי במנה העיקרית. העסקית כוללת לחם מחמצת, מנה ראשונה, עיקרית – וכמובן, כוס יין של קסטל).

מלגו מלבר

פסטיבל אוכל רחוב יפני בראמניה מן טן טן

הראמניה האהובה משוק אלנבי רוטשילד פותחת את הקיץ עם פסטיבל אוכל רחוב יפני שמח. לערב אחד בלבד (25.6) יהפוך רחוב יבנה לרחוב יפני עם דוכני אוכל רחוב יפני (גיוזה, יאקיטורי, צקונה, יאקיסובה, גלידות מאצ'ה ועוד: 25־35 ש"ח למנה). במהלך הערב תתקיים הופעה של הרכב התופים היפני TAKIO וכמו בכל פסטיבל יפני גם פה יהיו זיקוקים ובר קוקטיילים על בסיס CHYA וסאקה ובירות יפניות. ברחוב עצמו יתקיימו פעילויות לילדים.

מן טן טן. צילום: אנטולי מיכאלי
מן טן טן. צילום: אנטולי מיכאלי

פסטיבל יפני במן טן טן, 25.6 (ראשון), יבנה 38, 18:00־24:30

קבוצת R2M חוגגת איטליה

בדליקטסן, בבייקרי ובקרמה, הגלידרייה החדשה של קבוצת R2M, יצוין בשבוע הבא בשיתוף עם נציבות הסחר האיטלקית שבוע איטליה עם שלל מנות, סדנאות ומוצרים מארץ המגף (25.6־28.6). כך למשל, בדליקטסן, במשך 4 ימים, יימכרו מוצרים איטלקיים חדשים בצד גבינות ויינות מאיטליה, ומדי יום ייערכו בקומה השנייה של המקום סדנאות שונות, למשל: סדנת אפרטיבו עם איתי סובל או סדנת גראפה עם אלעד שהם (מ־18:00, בהרשמה מראש). בבייקרי צפון דיזנגוף וב־Cre'me החגיגות ייערכו שלושה ימים ובהן תוכלו לזלול פיצות איטלקיות של הפיציולו האיטלקי Davide Civitiello, זוכה גביע אליפות הפיצה העולמית של קמח Caputo לשנת 2013 וגלידה קמפרי סודה (26.6־28.6, 18:00־21:00).

דליקטסן, ועכשיו באיטלקית. צילום: אנטולי מיכאלו
דליקטסן, ועכשיו באיטלקית. צילום: אנטולי מיכאלו

דליקטסן | בייקרי | Creme

ארוחת טעימות של מסימיליאנו באגתה

גם במעדנייה הכי שווה בצפון תל אביב (תפתחו כבר סניף במרכז!) חוגגים איטליה, שממנה היא מייבאת גבינות קשות ורכות, שמנות, פסטות יבשות, פסטות טריות, שמנים, עוגות, אנשובי, דגים ועוד. ב־24.6 (19:30) יתארח במקום זוכה "מאסטר שף" מסימיליאנו די מטאו לארוחת טעימות מבטיחה שבה יוגשו בין השאר מוצרלה של חלב באפלו עם עגבניות שרי, זיתים ועלי בזיליקום; סלט שעועית לבנה עם טונה ובצל, פלפלים קלויים עם דג קוד, זיתים שחורים ופטרוזיליה; עלי אנדיב במילוי קרם של מסקרפונה עם גורגונזולה דולצ'ה; גבינת פרובולונה מעושנת בתנור עם פיסת פרושוטו מעליה; מבחר קרוסטיני; פסטה שחורה עם אנשובי, זיתים שחורים, צלפים, פלפל חריף, עגבניות שרי, שום ושמן זית; וניוקי ברוטב עגבניות־ריקוטה, סלאטה ועלי בזיליקום. לקינוח יוגשו פנקוטה עם רוטב בלסמיקו ועוד (270 ש"ח, כולל טפרטיף ויינות איטלקיים).

בונז'ורנו מסימיליאנו. צילום: אנטולי מיכאלו
בונז'ורנו מסימיליאנו. צילום: אנטולי מיכאלו

אגתה

קרקס על גחלים – גרסת הקיץ

הקרקס הכי שווה בעולם הקולינריה המקומי חוזר בסוף החודש לאירוע קיץ ברמת הגולן. הפעם חוות צוק – המעדנייה חוברת ליקב קנאטיר, כחלק מהשקת החווה שבגולן. בשטח ייבנה מטבח המבוסס כולו על אש טבעית – מדורות, מעשנות וגריל פחמים; בכל עמדה יקיימו טבחים, בראשות תומר צוק ואסף שנער, ג'ם סשנים של ירקות קיץ וטלאים שאותם מגדלים אנשי חוות צוק בעמק האלה, לצד פרות סימנטליות של חוות גמלא, דגים מהים התיכון ושלל תבלינים טריים קיציים מעמק האלה. באירוע יימזגו לראשונה יינות שהם פרי שיתוף פעולה חדש בין חוות קנאטיר ליינן המוערך איתי להט, ביניהם: רוזה 2016 מענבי גרנאש, שנין בלאן 2016 ופטיט ורדו 2016. ברקע ינגנו להקת יוסף ואחד.

"האירוע מיועד לחובבי אוכל ויין טוב, ולאלו שמחפשים חוויה שונה ומאוד מיוחדת, שפונה לכל החושים", אומר החוואי תומר צוק, שותף בחוות צוק – המעדנייה. "אנחנו מגיעים לשטח עם חומרי גלם עונתיים והרבה אהבה ותשוקה לאוכל, ומכינים את הדברים בהתאם לקהל, מזג האוויר ומצב הרוח", מסכם אסף שנער, שותף ושף בחוות צוק-המעדנייה.

קרקס על גחלים, חוות קנאטיר רמת הגולן, שישי, 30.6, מ-17:00. 320 ש"ח למבוגר, 100 ש"ח לילד עד גיל 12, 120 ש"ח לילד מעל גיל 12 (עד גיל 6 חינם). יש אפשרות לשריין שורה בכרם להקמת אוהל ללינה בלילה ולארוחת בוקר קלילה תמורת 30 ש"ח לאדם. רכישת כרטיסים מראש: zuk-farm.co.il/tickets ,077-5155905.

קרקס על גחלים. צילום: אנטולי מיכאלו
קרקס על גחלים. צילום: אנטולי מיכאלו

 

 

ביסטרו גרינברג חוגג 4 שנים

הביסטרו הצפון תל אביבי יציין את יום הולדתו הרביעי במשך ארבעה ימים (18.6־21.6, ראשון־רביעי). השפים אליאב גולדנברג וניצן רז יגישו מדי יום ארבעה ספיישלים מתחלפים בצד מנות שמלוות את המסעדה מיום הקמתה. כל אורח מוזמן לבחור קוקטייל במתנה מתוך מגוון של ארבעה קוקטיילים יומיים. כאמור, במרכז החגיגות יחזרו מנות רבות לתפריט, לדוגמה:  לזניה זנב שור ברוטב ציר בקר ויין אדום, דג לברק מטוגן ברוטב בוייבז, טרטר דג ים בגספצ'יו ירוק, פסטה שחורה עם פירות ים ופרנו, ריזוטו פירות ים בציר תבלינים, צלע לבן על פירה וסלט פלפל מעושן, מול מרינייר ,פילה סלמון על קרם אפונה וסלט עדשים ,קבב דג ים ברוטב עגבניות מסאלה ושמנת חמוצה ועוד ועוד (62־130 ש"ח למנה).

יום הולדת ארבע לגרינברג. תשתו משהו. צילום: אורי עשת.
יום הולדת ארבע לגרינברג. תשתו משהו. צילום: אורי עשת.

גרינברג