צוחק מי שאוכל אחרון: חדשות אוכל במהדורת פורים צבעונית

מנות מיוחדות, אלכוהול עד לא ידע, מסכות, רעשנים, שירים וריקודים. כל מה שצריך לדעת כדי לאבד את הראש בפורים במסעדות בתל אביב

פורים 2017 בדלאל. צילום: מאיר כהן
פורים 2017 בדלאל. צילום: מאיר כהן

קרקס על גחלים

חוות צוק – המעדנייה חוברת לבר היין ברוט וליקבים טוליפ ומאיה לחגיגת עדלאידע של אוכל משובח, יינות איכותיים, מוזיקה ומיקום מושלם. ברחבת יקב טוליפ המשקיפה לעמק יזרעאל ייבנה מטבח שמבוסס כולו על אש טבעית – מדורות, מעשנות וגריל פחמים. צוות טבחים בראשות השפים אסף שנער, יאיר יוספי וניר צוק יתפעל במטבח הלוהט ג'אם סשן עם טלאים וירקות חורף מחוות צוק לצד עופות, דגים ושלל עשבי בר ותבלינים טריים עונתיים מעמק האלה. האירוע ילווה ביינות טוליפ ומאיה (320 ש"ח לאדם, 120 ש"ח לילד עד גיל 12, ילדים עד גיל 6 חינם).

כפר תקווה קריית טבעון, שישי (10.3) 11:00־השקיעה, רכישת כרטיסים מראש בלבד: 5155905־077

חוות צוק, קרקס על גחלים. צילום: אנטולי מיכאלו
חוות צוק, קרקס על גחלים. צילום: אנטולי מיכאלו

יהלומה מתארחת בג'וז ולוז

השפית והמסעדנית יהלומה לוי נוחתת בג'וז ולוז למשטה (הטעות במקור) פורים פרוע: פופ אפ ראשון בקונספט של מסיבת חברים ויראלית. ההזמנה פתוחה לכל מי שרוצה + חברים. בתכנית: אוכל משמח, אלכוהול עוד יותר משמח ומוזיקה שמחה של LIV SUBLIME ו־dj motlis. רצוי להזמין שולחן מראש.

ג'וז ולוז, חמישי (9.3)

ג'וז ולוז. צילום: בן קלמר
ג'וז ולוז. צילום: בן קלמר

פופינה רויאל

ארז קומרובסקי מגיע לחגוג עם אוראל קמחי 4 שנים לפופינה במשתה יום הולדת עם מוזיקה חיה, אווירת חגיגה ותפריט מפנק בו יוגשו בין השאר לחם שום ירוק בחמאת טלה ובקר מהצפון בתוספת חמאה עם חזרת מעקצצת, פלאטו נווה צדק – אויסטרים, שרימפס חלוטים, סשימי דגי ים ושאר יצורי ים, שיפוד שקדי טלה ופולנטה על בצל ירוק צלוי ועוד הפתעות, וכמובן צ'ייסרים כיד המלך (320 ש"ח לאדם).

פופינה, שלישי (14.3)

פופינה, ארז קומרובסקי ואוראל קמחי מתכננים. צילום: חיים יוסף
פופינה, ארז קומרובסקי ואוראל קמחי מתכננים. צילום: חיים יוסף

טאיזו חוגגת 4

מסעדת הקונספט ביצירתו של השף יובל בן נריה חוגגת 4 שנים. את האירוע יחגגו בן נריה והצוות יחד עם לקוחות המסעדה, במסיבת תחפושות פורימית הודו סטייל, עם מוזיקה הודית חיה וכמובן – תפריט הודי עשיר ויצירתי, כמיטב המסורת המקומית. לסועדים שיגיעו בימי חגיגות יום ההולדת יוגשו מדבקות טיקה, ובסיום הארוחה, יקבלו מארז אישי מתנה של תבלינים. הקהל מוזמן להגיע בתחפושות (עדיף הודיות). בתפריט: מעוף או קלמרי טנדורי עד לקורמה טלה, לצד ספיישלים בינהם לובסטר עם תבשיל תרד קשמירי, לברק מטוגן ברוטב קארי עגבניות וזעפרן וסרטנים כחולים בקארי צהוב.

טאיזו, (11-13.3)

פאקורה שרימפס בטאיזו. צילום: איליה מלניקוב.
פאקורה שרימפס בטאיזו. צילום: איליה מלניקוב.

קפה אירופה תופס אמריקה

גם קפה אירופה מתחפש ומזמין אתכם לסעוד בחצר הבית הלבן, שם תפגשו את התפריט שאתם כבר מכירים, לצד מיוחדים שטראמפ אוהב במיוחד. הבר העליון יהפוך לחדר הסגול ויואב סער יעשה את המקסימום כדי לגרום לכם להרגיש בנוח בתוך התחפושת.

קפה אירופה, (9.3)

גנגסטרים בברנז'ה

במסעדת ברנז'ה תיערך מסיבת תחפושות מוטרפת במיוחד בנושא גנגסטרים ומאפיה. את אורחי המקום שיתחפשו לגנגסטרים יתעד צלם מיוחד, די.ג'יי אורח ירים למצב רוח פורימי והמסעדה תתקשט באווירה עליזה.

ברנז'ה, מוצאי שבת (11.3)

פורים בברנז'ה. צילום: בן יוסטר
פורים בברנז'ה. צילום: בן יוסטר

משתה ונשף רוסי בדלידה

משתה פורים במסעדה ונשף רוסי לוהט בבר – ככה מתכננים לחגוג בדלידה. במסעדה יגיש השף דן זוארץ תפריט למרכז השולחן שמיועד לארבעה סועדים וכולל ארבעה מאזטים, שבע מנות, ארבעה קנקני חצי ליטר של קוקטייל, בירה או סנגרייה וגם שני קינוחים וצ'ייסרים (159 ש"ח לאדם). בדלידה בר שמעבר לכביש יחגגו פורים מוסקבה סטייל: סלמון כבוש, קרם סלק ובריוש (52 ש"ח), פירושקי שרימפס או תפוחי אדמה בשמפניה וביצה (52/46 ש"ח), קוסטיצה שפונדרה (42 ש"ח) ועוד.

דלידה, שבת־ראשון (11.3־12.3)

פורים מוסקבה סטייל בדלידה בר. צילום: מאשה סקילי
פורים מוסקבה סטייל בדלידה בר. צילום: מאשה סקילי

דלאל מתחפשת למיטמרקט

כמו בכל פורים דלאל מתחפשת למקום אחר או למסעדה אחרת. השנה מתחפשת דלאל לקצביית הבוטיק מיטמרקט בשיתוף עם השפים ירון קסטנבוים ויונתן בורוביץ'. בתפריט: חגיגת בשר עם טרטר ויסבראטן, קליפת לימון ושמן זית (54 ש"ח), עראיס טחינה הר ברכה וסלט עגבניות (56 ש"ח), פיקאנייה מעושנת, מלפפון כבוש וחרדל הולנדי (96 ש"ח), סטייקים מיושנים ועוד.

דלאל, ראשון (12.3)

פורים 2017 בדלאל. צילום: מאיר כהן
פורים 2017 בדלאל. צילום: מאיר כהן

משתה ונציאני בפאפא'ס

מסעדת פאפא'ס בכרם התימנים עורכת לרגל פורים משתה ונציאני מפואר עם מסכות, מנות איטלקיות ויין ללא תחתית. בארוחה יוגשו שתי מנות ראשונות לבחירה ושתי מנות עיקריות לבחירה, למשל ארנצ'יני כדורי ריזוטו מסקרפונה פריכים על סלסת עגבניות וסלסה ורדה, ארטישוק צרוב על הפלנצ'ה עם קרם יוגורט, פסטו פרמזן ועירית ועוד. בסיום יוגש קינוח זוגי ולאורך הארוחה יימזג יין ללא הגבלה (198 ש"ח לזוג; יין ובירה ללא תחתית בתוספת 54 ש"ח).

פאפא'ס, חמישי (9.3)

משתה ונציאני בפאפאס. צילום: בן יוסטר
משתה ונציאני בפאפאס. צילום: בן יוסטר

חוגגים פורים ב- ARIA

Aria חוגגת את החג הכי שווה בשנה בשני אירועים אקסקלוסיביים עם אוכל משובח וקוקטיילים ייחודיים. על התפריט שף גיא גמזו, על המוזיקה DJ תומר אדטו (9.3) ו-DJ's אלי ניסן & אדיר סרגה (10.3). יש להזמין מקום מראש.

Aria, חמישי-שישי (9-10.3)

גיא גמזו, שף מסעדת Aria. צילום: אנטולי מיכאלו
גיא גמזו, שף מסעדת Aria. צילום: אנטולי מיכאלו

תחרות תחפושות ב-FRAME

האסייתית מרמת החייל מציינת את פורים מספר 14 בתולדותיה בהפקה מיוחדת: מסיבת תחפושות שבה יקבל הזוכה בפרס הראשון ארוחות במסעדה במשך שנה. בנוסף מובטחים המון אלכוהול, פינוקים, תפאורה, מוזיקה, אווירה מחשמלת ותפריט סושי מיוחד. יש להזמין מקומות מראש.

FRAME, מוצ"ש (11.3)

פורים באמריקה

אמריקה עוברת בפורים למתכונת מיוחדת: פסטיבל של הופעות חיות, מוזיקה, שתייה כפי יכולתך ותפריט אוכל מיוחד שיתאים לחגיגות, לדוגמה: Corn Dog – נקניקיית עגל אמריקאית במילוי אמנטל על מקל מטוגנת בבלילת תירס (22 ש"ח),  Bucket O'Wings – דלי כנפיים מוגש עם רוטב BBQ, רוטב סרירצ'ה וחרדל טרגון (54 ש"ח), Cuban Medianoche – כריך קובני של חלת בריוש, נקניק צוואר לבן, נקניק חזה בקר ועוד. בבר הג'ונסון יוגש אלכוהול חופשי ב־100 ש"ח לאדם. במקום יוצבו עמדת קעקועים אמיתיים ודוכן מכירה של בגדי וינטג'.

אמריקה, חמישי־ראשון (9.3־12.3)

עמדת קעקועים אמיתית. פורים באמריקה. צילום: צביקי עשת
עמדת קעקועים אמיתית. פורים באמריקה. צילום: צביקי עשת

מרימים בוויסקי בר מוזיאון

הוויסקי בר מוזיאון יחגוג את פורים בסדרת מסיבות. במוצ"ש ייערך אירוע קוקטייל, שרובו בעמידה עם מספר מוגבל של מקומות ישיבה, ובמסגרתו יסתובבו המלצרים ויגישו מנות פינגר פוד כגון בשרים בעישון עצמי, דגים, קינוחים ועוד. בצד המנות יוכלו האורחים ליהנות מאלכוהול חופשי וממוזיקה משובחת. בהמשך הערב ינגן די.ג'יי דרור כהן שינצח על מסיבת פורים. ביום ראשון יימשכו החגיגות בערב טעימות וויסקי עדלאידע ומנות מהתפריט הרגיל של המקום, וב־23:00 תתחיל מסיבה (מחירים יום שבת: ארוחת ערב, שתייה חופשית, הופעה ומסיבה 350 ש"ח, שתייה חופשית, הופעה ומסיבה 180 ש"ח. הנחות לחברי מועדון. ביום ראשון הכניסה חופשית).

ויסקי בר מוזיאון, דוד אלעזר 27 מתחם שרונה, מוצ"ש־ראשון (11.3־12.3), 9551105־03

סדרת מסיבות בוויסקי. צילום: אנטולי מיכאלו
סדרת מסיבות בוויסקי. צילום: אנטולי מיכאלו

פורים רחוב באורנה ואלה

לכבוד פורים וכחלק מחגיגות 25 שנה, מתחפשת אורנה ואלה למסעדת אוכל רחוב, "קונספט שאנחנו מתכתבות איתו במהלך כל השנים", הן מסבירות. הפלאפל המיתולוגי, סביח, לביבות בטטה, המבורגר טבעוני ועוד מנות באוריינטציית אוכל רחוב יוגשו בצורה ובכלים שמזכירים דוכן אוכל מהיר, וכך גם סנדביצ'ים שהיו חלק מרכזי מהתפריט כשהמסעדה נפתחה. בנוסף צפויות הפתעות בגזרת הקינוחים והאלכוהול.

אורנה ואלה, ראשון (12.3)

משתה אבירים מפואר במסעדת Meat Kitchen

המסעדה בניצוחם של השף נדב נצר ושף אלעד לוי תערוך בפורים משתה אבירים מפואר ופראי, עם חגיגת בשרים בתפריט ספיישלים ויין חופשי על חשבון הבית. בין המנות שיוצעו במהלך הערב: כבד אווז צ'ורוס, קציפת קרמל מלוח, קרמבל פקאן וקינמון (75 ש"ח), אנטריקוט ברוטב צ'ימיצ'ורי, מוגש לצד פירה כפרי (139 ש"ח) ועוד.

Meat kitchen, מוצ"ש (11.3)

מיט קיטשן, קרפצ'יו פילה בקר. צילום:אנטולי מיכאלו
מיט קיטשן, קרפצ'יו פילה בקר. צילום:אנטולי מיכאלו

יקב רמת הגולן בחוף מציצים

יקב רמת הגולן חוגג את פורים במשתה חגיגי וכיפי בחוף מציצים. על הבמה יופיעו להקת יאמאס וDJ black lulu שמגיעים במיוחד כדי להרים את האווירה ולעשות כיף גדול לקהל. תחרות תחפושות עם פרסים שווים במיוחד, יין עדלאידע של יקב רמת הגולן ותפריט אוכל ונשנושים במחירים מצחיקים ממתינים לחוגגים. הכניסה למשתה חופשית, צמידי יין במחיר 50 ש"ח במכירה מוקדמת (עד 8.3), 70 ש"ח בקופות ביום האירוע.

חוף מציצים, חמישי (9.3), החל מהשעה 21:00.

ואם לא שבעתם, יש גם מפץ של מסיבות פורים בממלכת תל אביב.