רעבים? פופ אפ בייגלס בבנדיקט ועוד הרבה חדשות טעימות

פופ אפ מרקים של שגב ורושפלד, מיזם למען ילדי סוריה, עסקיות חדשות ביאקימונו ואפילו מסיבת סקי כחולבן. מי צריך תנור? חורף לוהט

זרוע תמנון במלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי
זרוע תמנון במלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי

 

תפריט חורף במלגו ומלבר

החורף כבר כאן ומסעדת מלגו ומלבר של השפים מוטי טיטמן ואור מיכאלי משיקה תפריט שמותאם למזג האוויר הקר. בבסיס התפריט חומרי גלם עונתיים כגון דגים טריים, שרימפס מקומי, פטריות יער וירקות שורש. בין המנות החדשות אפשר למצוא טרטר דג ים וקולרבי עם ג'ינג'ר טרי, צימוקים, עשבים קצוצים ושקדים פיקנטיים (61 ש"ח), סקאלופ כרוב לבן ובייקון בייבי לפת צרובה, גרידת לימון וגבינת גרוייר על קרם בטטה לבנה (83 ש"ח), נתח קצבים, לבבות ארטישוק וירקות ירוקים על קרם בטטה לבנה (125 ש"ח) ועוד. המנות החדשות מצטרפות למנות הדגל שגם הן מתאימות לחורף כמו קרפצ'ו דג וקריספי ג'ינג'ר, מנת בטן חזיר בבישול איטי עם סלט עדשים, שקדי עגל ושפצלה על קרם פטריות עם בייקון ופטריות יער, ומנת חזה אווז וגרטן תפוח-אדמה בציר עוף חום.

מלגו ומלבר

סקאלופ כרוב לבן ובייקון עם גבינת גרוייר. צילום: אפיק גבאי
סקאלופ כרוב לבן ובייקון עם גבינת גרוייר. צילום: אפיק גבאי

[tmwdfpad]

שגב ורושפלד בשנטי

השפים שגב משה ויונתן רושפלד מאחדים כוחות ב-soup market – מיזם פופ-אפ קולינארי בשרונה מרקט לטובת בית השנטי. ב-10 ש"ח בלבד (!) למנה תוכלו לקבל משגב מרק קארי צהבהב בטעמים תאילנדיים של קוקוס, ג'ינג'ר ושלל תבלינים, ומקפטן קארי – הלוא הוא הדוכן של רושפלד – מרק עגבניות הודי חריף עם קישואים, תפוחי-אדמה, תבלינים וכוסברה טרייה. ולהכניס  את המרקים של השפים ניתן יהיה לאכול במקום או לקחת בטייק אווי. מחצית מההכנסות יתרמו לעמותת "בית השנטי", שמטרתה לסייע לבני נוער בסיכון ולהעניק להם בית חם.באירוע ההשקה אמר שגב "עכשיו כשאני אבא אני מבין את הקשיים שהילדים בבית השנטי צריכים להתמודד איתם. נפגשתי עם אנשים מקסימים, הילדים עצמם והצוות, ואני שמח שאנחנו השפים ושרונה מרקט יכולים לעזור".

שרונה מרקט, קלמן מגן 3 תל-אביב, 15-27.1, ראשון-חמישי 11:30־20:00, שישי 09:00־15:00

 

עסקיות חדשות ביאקימונו רוטשילד

היפנית השווה מהשדרה מרעננת את תפריט העסקיות ומוסיפה מנות חדשות, בהן סלט סשימי – מבחר דגים נאים על מצע אטריות וירקות בליווי רוטב השף (95 ש"ח), וייאסי בטאייאקי – מבחר פטריות עם תפוח אדמה סגול, אספרגוס, ברוקולי וגזר ברוטב של יין לבן סויה וחמאה (70 ש"ח; בעלות המנה העיקרית מקבלים גם מרק, מנה ראשונה, תוספת ושתייה חמה).

יאקימונו

סלט סשימי- לא רק מדג אחד. צילום: מיטל סלומון
סלט סשימי- לא רק מדג אחד. צילום: מיטל סלומון

 

מטבחצר מארחים את אורי שביט

השפים יוגב ירוס ואייל סניור ממטבחצר,  מסעדת כפר קונספטואלית ומתחם אירועים פרטיים, יארחו את הטבעונית שנהנת יותר, אורי שביט, לערב של יצירה משותפת. תחת הכותרת המבטיחה "הכל מהצומח" יגישו השפים ושביט קוקטייל פתיחה, התחלות – לחם של אדון שיפון ופוקאצ'ינות לוהטות עם מטבלים כגון רומסקו ושמן ראשון המסיק מהכרם הצמוד, סלסת שום ירוק, כוסברה וליים, צ'ירשי דלעת ערמונים בשמן תבלינים קלויים ועוד, מנה ראשונה של שומר צעיר צלוי בשלמותו על אבן עם קרם תירס טרי ועגבניות שרופות, מנה שניה של "הכל מתחת לאדמה" – טורטליני ארטישוק ירושלמי, קרם לפת עירקי, קונפי שורשי חורף ושום שחור טרי, מנה שלישית מסבחה אפונה צהובה וקינוח קצלקואטל (הנחש המכונף בשפת האינקה) – מוס שוקולד 70 עם צ'ילי ותבלינים ארומטיים. התפריט נתון לשינויים בהתאם לזמינות חומרי הגלם. מחיר: 240 ש"ח לאדם כולל יין חופשי ושתייה קלה, לא כולל שירות.

דרך הזית 29 מושב גנתון, חמישי (19.1) 20:00, 4579200־054

מטבחצר, מסעדת כפר קונספטואלית. צילום: שרית גופן
מטבחצר, מסעדת כפר קונספטואלית. צילום: שרית גופן

 

פופ אפ בייגלס בבנדיקט

ברוח הטרנד המבורך, בנדיקט משיקה פופ אפ בייגלס למשך שלושה חודשים בסניף בן יהודה בלבד. תקבלו פה חמישה סוגי בייגלס, בהם בייגל סלמון ושמנת (47 ש"ח), בייגל אבוקדו (38 ש"ח), בייגל טבעוני עם חומוס, סלק, נבטוטי ברוקולי, חסה ועגבנייה (29 ש"ח), והשוס, תחזיקו חזק: רובן בייגל – קורנביף חם, חרדל דבש, כרוב כבוש, גאודה מותכת וקורנישונים (43 ש"ח).

בנדיקט

 

תשוקה נשית בטש וטשה

החמארה והמסעדה הגרוזינית המודרנית טש וטשה יוצאת בקמפיין מלא תשוקה לאוכל באינטרפרטציה נשית לקראת השקת תפריט חדש. לכבוד המאורע, החליטה יפעת טללייבסקי מיראל מבעלי המסעדה, להוביל את קמפיין "נשים אוכלות", שמציג את הגישה שלה לבילוי ולאוכל. לצורך כך, היא חברה לנשים הקרובות לליבה ויחד הן יצרו פסיפס של נשים אוכלות – נשים שלא מתביישות, שמדברות, שחוות, שמסתכלות בעיניים ושאינן חוששת מהיצריות שלהן. הקמפיין יעלה בדיגיטל וילווה את השקת התפריט החדש.אנחנו אומרים, יו גו גירל!

טש וטשה

טש וטשה, קמפיין נשים אוכלות. אנחנו בעד. צילום: נתי גולד
טש וטשה, קמפיין נשים אוכלות. אנחנו בעד. צילום: נתי גולד

 

מסיבת  Après Ski ביקב רמת הגולן

אין מה לקנא באתרי סקי בחו"ל כי גם  לנו יש: יקב רמת הגולן  עולה לחרמון למסיבת אפרה סקי מטורפת באמצע מסלול גלישה. לאמיצים יחכו בר יין ודי ג'יי עם מוזיקה אלקטרונית שתקפיץ את מצב הרוח במקום הכי לבן וגבוה בארץ. במהלך המסיבה תושק מהדורה מיוחדת של הר חרמון מוסקטו בבקבוק אישי מגניב, שזכה ללוק חדש. עבור אורחי האתר שאינם גולשים, יפתח בר הר חרמון מוסקטו במרפסת באתר התחתון מחיר מיוחד לכוס יין "הר חרמון" של יקב רמת הגולן: 10 ש"ח. הטבות מיוחדות לקהילת "הקפסולה", מועדון "בציר טוב" של יקב רמת הגולן: כניסה למסלול הגלישה (סקי פס) במחיר 200 ש"ח + שתייה חופשית בבר "הר חרמון". מספר המקומות לקבלת ההטבה של "הקפסולה" ו"בציר טוב" מוגבל.הגישה למסיבה לגולשים בלבד.

אתר הסקי בחרמון, שני (16.1) 12.00־15:30 (ייתכנו שינויים בכפוף למזג האוויר והשלג)

סקי כחולבן, מסיבת הר חרמון. צילום: עדי פרץ
סקי כחולבן, מסיבת הר חרמון. צילום: עדי פרץ

 

מטבח ללא גבולות

מה שמסתמן כשואה של העם הסורי גרם לאנשי אוכל ישראלים לחבור למיזם קולינרי-הומני-התנדבותי שמטרתו סיוע לפליטים. יותר מ-30 מסעדות ובתי אוכל ברחבי הארץ יגישו בשבועיים הקרובים מנה בהשראת המטבח הסורי או מנת דגל מהתפריט שהכנסותיה יעברו לקרן כראם, "נדיבות" בשפה הערבית, המסייעת לילדים, לנשים ולעקורים, הקבוצות המוחלשות ביותר באסון ההומניטרי המתחולל סמוך אלינו. הקרן, שהיא ארגון ללא מטרות רווח, נבחרה בקפידה על מנת להבטיח שהכנסות המיזם יגיעו ישירות לידי הנזקקים.בין המסעדות והגופים המשתתפים: השף ישראל אהרוני (עם סדנת בישול פרטית); אדום; אואזיס; אוזריה; אונזה; בוזה; ברוט; גדרה 26; ג'יאקונדה; דא דא ודא; דוק; דיאנה; האנוי; הבסטה; הדסון; חוות צוק; לבן; מאייר; משיה; משק עפאים; סבידה; קזינו דה פריז; רולא; ;M25 ועוד.בין המנות שיוצעו במסגרת הפרויקט: קטאייף ריבה וחבושים (אוזריה); מלפוף ממולא בפריקה, עשבים ורכז רימונים ביתי (דוק); קבב חלבי עם טחינת פיסטוקים ובורגול בציר טלה (הדסון); החומוס של דוחול (דיאנה); פאתה חומוס – קרעי פיתה מיובשים, גרגרי חומוס חמים, רוטב טחינה ויוגורט, סמנה וצנוברים (רולא); ועוד.

רשימת המסעדות והמנות תתעדכן באופן סדיר בעמוד הפייסבוק "מטבח ללא גבולות–Kitchen without borders".

המיזם מתרחש בתאריכים 16-31.01.2017

קבב חלבי עם טחינת פיסטוקים בהדסון. צילום: טל סיון ציפורין
קבב חלבי עם טחינת פיסטוקים בהדסון. צילום: טל סיון ציפורין