חדשות האוכל: אייל שני בחגיגת סטריט פוד ועוד אירועים טעימים השבוע

דוכני אוכל רחוב בפיפי'ז, ארז קומרובסקי עושה על האש, אל מרסא העכואית חוגגת חמש ועוד אירועים קולינריים שאסור לכם לפספס

דיינינגס קרדיט אנטולי מיכאלוֹ_T
דיינינגס קרדיט אנטולי מיכאלוֹ_T
16 ביולי 2017

עונת המלפפונים? לא אצלנו. המסעדות והשפים מחפשים סיבות לצאת מהשגרה ולחגוג בסגנון ישראלי או חו"לי: פסטיבל יינות לבנים מצרפת בגריג, ארוחות יום העצמאות האמריקאי בסקוליארד, תפריטי קיץ בדייגו סאן ובדיינינגס ועוד חדשות חמות

 

חמסה אל מרסא

מסעדת אל מרסא העכואית חוגגת יום הולדת חמש בסימן חמסה. בערב אחד חגיגי יתארחו במסעדה חמישה שפים בכירים – עומר מילר, חמודי עוקלה, גיא גמזו, ארז קומורובסקי ומאיה דרין, שייכנסו למטבח של השף עלאא מוסא ויבשלו יחד ארוחה בת חמש מנות על בסיס חומרי גלם טריים מהשוק של עכו: טרטר בקר עם אננס מעושן, טטאקי סלמון ברוטב תמרהינדי, טורטליני טלה ברוטב יוגורט עזים ועוד. הארוחה תלווה ביינות יקב רמת הגולן ובנוף פסטורלי של סירות דייגים ויאכטות במרינה. 280 ש"ח לאדם. יש להזמין מקום מראש.

חמסה עלייך. יום הולדת חמש לאל מרסא. צילום: חיים יוסף
חמסה עלייך. יום הולדת חמש לאל מרסא. צילום: חיים יוסף

אל מרסאשלישי (25.7) מ-18:30

פופ אפ אמריקאי בסקוליארד

מסעדת סקוליארד שבבית הספר לבישול דנון חוגגת את יום העצמאות האמריקאי בשתי ארוחות תחת הכותרת: By the Book, בהשפעת המחוזות הקולינאריים השונים שבארה"ב. כנהוג בסקוליארד וכחלק מתוכנית ההכשרה בבית הספר, התפריט נבנה בשיתוף עם עם התלמידים והם גם אלה שיבשלו. רשימת המנות כוללת פתיחים כמו BULLDOG COLORADO  – קוקטייל קולה מהמערב, HANKY PANKY CLEVELAND – טוסט בשר, נקניקיות וגבינה חרוך היטב; ובהמשך SOUL CHICKEN -עוף מטוגן עם בייקון ומייפל מוגש על וואפלס וגם ג'מבלאייה, צלעות מטקסס עם תפוחים ותבשיל כרוב ועוד. לקינוח יוגשו מאפי פאי אמריקאיים והארוחה כולה תלווה בבירות של מבשלת ROGUE מאורגון, ממבשלות הקראפט הבולטות בארה"ב. המחיר: 241 ש"ח, כמספר שנותיה של הידידה הטובה ביותר שלנו.

צלעות מטקסס בסקוליארד. צילום: דנון
צלעות מטקסס בסקוליארד. צילום: דנון

התערוכה 3, נמל תל אביב,רביעי (26.7) סרוויס ראשון 19:00-21:00, סרוויס שני 21:30-23:30; שני (31.7) סרוויס ראשון 19:00-21:00, סרוויס שני 21:30-23:30; הזמנות באתר www.danon.org.il/by-the-book או בטל' 054-8073935

 

מזרח-מערב בדייגו סאן

בר האוכל הלטינו-אסייתי דייגו-סאן משיק תפריט קיץ חדש שנבנה בשיתוף פעולה עם השף אוהד לוי (סושיאל קלאב, אורטריו, צ'יקטי). המאש-אפ הקולינרי מחבר בין המזרח הרחוק – וייטאנם בעיקר – ומקסיקו וארה"ב במערב, במנות צבעוניות וקלילות: מקסיקן נאצ'וס – טורטיות תירס פריכות, עגבניות, כוסברה, צ'דר, שמנת חמוצה, גוואקמולה וחלפיניו כבוש (36 ש"ח), סלט פפאיה שניתן לקבל גם בגרסה טבעונית (42 ש"ח), נאמס שרימפס (44 ש"ח) ועוד. בקטגוריית BOWLS החדשה מתקבצות מנות בקערות: ביבימבאפ שכבר נחשב לקלאסיקה במסעדה, פוקי סלמון- קערת אורז הוואית שכבשה את העולם עם נתחי סלמון נא (או טופו לטבעונים), אצות ווקאמה, אדממה, אבוקדו, מלפפון ושמשום ברוטב סויה מתוקה וג'ינג'ר (54 ש"ח), וקערת אטריות ויאטנמית עם שרימפס או טופו, אטריות שעועית, אצות וואקמה וירקות (56 ש"ח). מנות חדשות נוספות הן טאקו אבוקדו טמפורה עם פיקו דה גיו, רוטב חלפיניו, ליים וכוסברה (32 ש"ח), באנז שורט ריבס (38 ש"ח)וצ'יקן בורגרז (44 ש"ח). באגף המתוקים עושה קאמבק הקינוח המושחת מימי הפתיחה: דיי סאן- בננות מקורמלות, גלידת קוקוס שחורה ואופנתית, קצפת, שברי פקאן וסירופ שוקולד (36 ש"ח).

ממזרח: קערת אטריות וייטנאמית בדייגו סאן. צילום: דניאל לילה
ממזרח: קערת אטריות וייטנאמית בדייגו סאן. צילום: דניאל לילה

דייגו סאן

 

אייל שני בחגיגת סטריט פוד

המותג פפסי מקס משיק את שנתו השלישית של פסטיבל האוכל – חגיגת סטריט פוד ישראלי בהובלת השף איל שני. שני נכנס למטבחים של כ-20 מסעדות ברחבי הארץ ויצר את הפרשנויות שלו על אוכל רחוב מהארץ ומהעולם: משאושה כרובית עטופה בשמן זית ושחלות עגבניות בחומוס אבו דאבי, פיצה עם עורות ירוקים של נקבות קישואים בגרינברג ("קליפת הקישוא היא מיצוי הטעם של הקישוא, החיבור הכי רחב של טעם הקישוא והמוצרלה"), שיפודי טנדורי מגולגלים בנאן עם צ'אנה, דאל, כוסברה, בצל ירוק פלפלים ושמנת חמוצה בקפטן קארי, ועוד חיבורים שנושאים את טביעת האצבע הייחודית של השף הפואטי. 25-68 ש"ח כולל בקבוק פפסי מקס.

קבב מתבוסס ברטטוי חצילים א-לה אייל שני בסמי ובניו. צילום: דניאל לילה
קבב מתבוסס ברטטוי חצילים א-לה אייל שני בסמי ובניו. צילום: דניאל לילה

 

ראשון-רביעי (16-26.7), לרשימת המסעדות המשתתפות והמנות שנרקחו

 

לאכול ולצלם את טוסקנה

בסוף עונת התיירות, כשאיטליה תחזור לשפיות, מתכננים צלם האוכל דן לב והשף יוגב ירוס טיול צילום וקולינריה לחבל טוסקנה. במשך במשך שישה ימים הם ידריכו קבוצה קטנה (עד 15 איש) בסיור משובץ בסדנאות צילום מקצועי, סטיילינג אוכל ובישול טוסקני, מתוך מטרה למצוא את החיבור בין אנשים, תרבויות ונופים. הסיור יעבור בפירנצה, סיינה, אורבייטו ועוד ערים ציוריות במחוז הכי מתויר ומצולם באיטליה, ויפגיש את המשתתפים עם אנשים, יצרני בוטיק ומקומות שאינם נגישים לתייר הממוצע. קהל היעד הצפוי: פודי'ז חובבי צילום שמעוניינים להתנסות, ללמוד ולצאת עם כלים מעשיים להעשרת האינסטוש, ואולי בדרך לקריירה חדשה. מחיר: 2,089 אירו לאדם בחדר זוגי כולל טיסה, העברות, לינה ואוכל, למעט בזמן החופשי.

יוגב ירוס ודן לב עושים את איטליה. צילום: אוהד אורפז
יוגב ירוס ודן לב עושים את איטליה. צילום: אוהד אורפז

חמישי-רביעי )7-13.9), פרטים והרשמה באתר באתר ובטל'  054-2898277,  03-5182107

 

פסטיבל קיץ לבן בגריג

מסעדת גריג האירופאית הצוננת בדרך כלל, מאווררת את החום והלחות בפסטיבל יינות קיציים מצרפת. איש היין של המסעדה אורי כפתורי מבטיח הופעת בכורה ליינות ויקבים שטרם נראו בישראל, לשתיה במקום או לקניה במחירי היכרות. החצי השני של גריג, השף עידו פיינר, יצר לכבוד האירוע מנות רעננות שילוו את היינות הלבנים: זוקיני צעירים מחוות קיימא על הפלנצ'ה עם יוגורט ועשבי תיבול (40 ש"ח), ברוסקטת קלאמרי צרובים על הפלאנצ'ה, סלט ארוגולה וקרם גבינת המאירי (65 ש"ח), מנות מגוונות של דגים נאים (50-70 ש"ח) ועוד. את הפסטיבל תחתום מסיבת יין קיצית וממוזגת, שתשכיח את העובדה שאוגוסט המהביל עוד לפנינו.

לבן וקר בגריג. צילום: חיים יוסף
לבן וקר בגריג. צילום: חיים יוסף

גריג

 

ערב דוכני אוכל בפיפיז

החוויה החזקה ביותר בדוכני אוכל במזרח היא היעדר התוכן הכפוי, שבארץ נהוג בעדות השווארמה בפיתה ("מה לשים לך? הרבה חריף?"). בפיפיז האסייתית מאמצים ליום אחד את הגישה הזו, שמביאה את הרפטטיביות להתמקצעות, ועושים כבוד לדוכני הלילה של אסיה במסיבת אוכל סקסית: סלטים קטנים, סט שיפודים, קוקטיילים ובירות, מוזיקה ואווירת שוק בוייטנאם. בין המנות שיוגשו אפשר למצוא סלט מנגו חריף עם ירוק וברווז מעושן (36 ש"ח), טטאקי שייטל עם שום, ג'ינג'ר, פיש סוס וליים (47 ש"ח), אננס עם פייסט קשיו חמוץ חריף מתוק ובטן חזיר (42 ש"ח), קרפ בייג'ין עם טופו מטוגן, ירוקים והויסין משמשים (56 ש"ח) ועוד, כולל אופציות טבעוניות. האירוע קורץ לכל הערים שבהן האוכל לא מפסיק אף פעם, גם לא בשלוש לפנות בוקר, ובפיפיז מבטיחים לא להפסיק עד שאתם תגידו די.

פיפי'ז. עד שתגידו די. צילום: אנטולי מיכאלו
פיפי'ז. עד שתגידו די. צילום: אנטולי מיכאלו

פיפי'ז

 

תפריט יפני־מקומי בדיינינגס

יפן פוגשת את ישראל: מסעדת דיינינגס במלון נורמן, המתמחה במטבח יפני שמחבר מסורת לטכניקות וחומרי גלם עדכניים, משיקה תפריט שיצרו השף המקומי כריס גולדינג ושף מסעדת האם בלונדון מאסאקי סוגיסאקי. לחומרי הגלם היפניים, שחלקם מוטסים לארץ במיוחד, נוספו השפעות, תבלינים וחומרי גלם מקומיים עיליים (למשל בשר ואגיו מרמת הגולן) מתוך כוונה להעניק לכל אחת ממסעדות דיינינגס בעולם אופי לוקאלי. בין המנות החדשות: טטאקי טונה, מוס כבד אווז מעושן וקיזמי ווסאבי – שורש ווסאבי טרי קצוץ בסויה (86 ש"ח), צלעות טלה על הגריל וספייסי מיסו עם תערובת תבלינים ים תיכונית (142 ש"ח), פילה לוקוס, חמאת וואסבי, פירה נורי וקוויאר שחור (156 ש"ח) ועוד. חידוש נוסף הוא ארוחת טעימות בת שש מנות שמאפשרת להתרשם ממנות דגל של המסעדה: סלט אטריות סובה וויניגרט שומשום, סלמון טריאקי וירקות עונתיים בגריל ועוד (285 ש"ח).

דיינינגס גואינג לוקאל. צילום: אנטולי מיכאלו
דיינינגס גואינג לוקאל. צילום: אנטולי מיכאלו

דיינינגס

חגיגת בשר בגוש חלב של ארז קומרובסקי

אחרי הצלחת אירוע "על אש קטנה" בשנה שעברה, השף ארז קומורובסקי מצרף חברים ומשחזר את החוויה, רק ביותר גדול. בעזרת השפים עומאר עלוואן, אליאס מטר ואיתן פרי, ובתוספת אקסטרה-תגבור של אסאדורים, עראק ויין, יעלו על הגריל נתחי בשר באווירת חגיגה. סינטה, שייטל, טלאים, פיקניה, נתח קצבים ועוד יוגשו בזה אחר זה וללא הגבלה על רקע מוזיקה ופינות ישיבה ברחבת הכנסייה המארונית בגוש חלב, אחד הכפרים הכי ציוריים בגליל. את האירוע ילוו יינות של יקב הרי גליל במחיר סמלי (20 ש"ח לכוס), בירה ועראק. בגלל האלכוהול הכניסה מוגבלת מגיל 20 ומעלה, מה שיאפשר גם להורים קצת חופש גדול.שבת 29.7, מ-16:00, כרטיסים בטל' 052-3688436

אמנות ואוכל באואזיס

השפית רימה אולברה חונכת שיתוף פעולה יוצא דופן בינה ובין האמן גרגורי לרין. במהלך השבועיים הקרובים יוצגו במסעדת אואזיס עבודותיו של לרין, ולתפריט המסעדה התווספו מנות מיוחדות שרקחה אולברה בהשראתן.

אמנות ואוכל באואזיס. צילום: אנטולי מיכאלו
אמנות ואוכל באואזיס. צילום: אנטולי מיכאלו

אואזיס, 24.7־7.8

יוון על המפה: הזוכה בתחרות השף הצעיר של סן פלגרינו

השפית היוונית קונסטדינה וולגרי קודסופולו ממסעדת Pelagos Sea Side זכתה בגמר האזורי של תחרות השף הצעיר של סן פלגרינו 2018, שנערכה בתל אביב בשבוע שעבר. השפית הצעירה הגישה מנה הנקראת "טעמים יווניים" – חוגלה מבושלת ברוטב יין וחומץ ב-54.5 מעלת בדיוק, בהשראת המטבח היווני הקדום, וזכתה לתשבוחות מהשופטים. השף חיים כהן, אחד מהשופטים בגמר האזורי, אמר:"חומרי הגלם המיוחדים והטריים יחד עם נראות המנות של המתמודדים השונים הרשימו אותי לטובה, נהניתי מהחוויה ובנוסף אני גם שמח שהתחרות והבישול מקרבים בין המדינות שלנו כי אנחנו שכנים וחברים".

את המקום השני קטף בן שירי, סו שף במסעדת מסה שהגיש צלי בקר ברוטב פטריות עם ג'לי פטריות ממולא בשקדי טלה ושפונדרה בציר טלה וכמון, על ציר עוף, יין לבן, זעפרן ומרווה עם קרם ארטישוק ירושלמי ווסאבי.

למקום השלישי הגיעה חאזאל אילדרים מטורקיה, סו שפית במסעדת Hudson Restaurant. המנה שהגישה לשופטים: דג בס עם עשב סליקורניה לצד פירה משעועית לבנה.

הגמר העולמי יערך ביוני 2018 במילאנו, איטליה.

טעמים יווניים: המנה הזוכה של קונסטדינה וולגרי. צילום אמיר מנחם
טעמים יווניים: המנה הזוכה של קונסטדינה וולגרי. צילום אמיר מנחם