חדשות ומתחדשות: גל החום לא עוצר את גל הפתיחות של מסעדות העיר

ביסטרו ובייקרי עם טאץ' פרסי בצהלה, קפה עמליה במקום גדרה 26 בשוק הכרמל, לולו שבנווה צדק הופך לבר יין ועוד מקומות חדשים

עמליה בשוק הכרמל. צילום: ענת פייזר
עמליה בשוק הכרמל. צילום: ענת פייזר
30 ביולי 2017

המוני בתי אוכל חדשים צצים בימים אלה בכל רחבי העיר ואפילו מאה אחוזי לחות לא יעצרו מבעדכם מלנגוס בחידושים הקולינריים שלעיר יש להציע.

 

1. מקפה ומאפה לכוס יין ונשנוש- לולו בנווה צדק הופך לבר יין

גיגית נחושת ענקית מלאה בקרח ניצבת על הדלפק של בר היין לולו בנווה צדק, ובתוכה יינות קייצים קלילים ומושלמים; שרדונה 2015 מבורגון, מוסקדה מעמק הלואר, ריוחה ספרדית מ- 2004 ועוד (18-56 ש"ח לכוס יין). דניאל אלכסנדרוב שהיה מנהל מסעדה וסומלייה במסעדות מלון נורמן ואחראי על אוצרות היין ברפאל הוא האחראי על המהפך שבמהלכו הפך בית הקפה הצרפתי בנווה צדק לבר יין הפעיל בימי חול מהשעה 16:00. אחר הצהריים נכנסים אליו בשמחה לקוחות לאפרה מידי כלומר אפרטיבו צרפתי שבמהלכו כל מי שמזמין אלכוהול (ויש גם בירה נגב, 28 ש"ח ואם מאוד תרצו גם קוקטייל) מקבל במחיר המשקה בנוסף גם שש צלוחיות קטנות של דג נא, ארטישוק כבוש ועוד, וכן לחם וחמאה אירית.
השף אסף בלינדר (שהיה הסו שף של פייר גנייר במסעדת סקצ' בלונדון) ממונה על הצד הקולינרי התואם את הקונספט החדש. המנות כאן בנויות בגודל בינוני כך שניתן להחשיב אותן כנשנוש לצד היין, או לייצר ארוחה מלאה. מטורטליני גבינות ופרמז'ן חמאת מרווה (52 ש"ח)  או קממבר צלויה עם פיסטוקים, שקדים וקונפיטורת שזיפים (42 ש"ח), ועד קלמרי על הפלאנצ'ה עם תרד טורקי, עגבניות לחות, שום בצל וחמאה (48 ש"ח), או אונטריב בורגניון מעושן לצד פירה ושאלוט דמי גלאס (68 ש"ח). הנינוחות וחוסר הפורמליות מחביאים מאחוריהם מקצועיות וקונספט מהודק, כולל תפריט ידידותי במיוחד של שמונים וחמישה יינות בבקבוקים. התפריט מתאים את היין לסוג החוויה, למזג האוויר ולתפריט האוכל.
לולו בר יין

2. בדרך לקניות בשוק עוצרים בעמליה

הקניינים הקבועים של שוק הכרמל חששו מהשלכתה של סגירת מסעדת גדרה על מסע הרכישות שלהם בשוק. בכל זאת מדובר היה באחד העוגנים החיוניים למי שמבקש לעצור לעסקית מתגמלת בסכומים מאופקים. במקום גדרה נפתחה עמליה, בשינויים קוסמטיים קלילים, תוך שמירת הרוח הסמי-היפסטרית של המקום. מסעדה-קפה עמליה מתחילה לפעול כבר בשעות הבוקר, כשהתפריט גמיש בהתאם לחומרי הגלם בשוק. תוכלו לפתוח את היום עם כריכים (15 ש"ח לחצי כריך ועד 36 ש"ח לכריך עיג'ה בפיתה), או ארוחות בוקר של שקשוקה, סביח או קפה ומאפה (20-45 ש"ח). בשעות הצהריים תוכלו להזמין מבחר של סלטים (11-45 ש"ח), ומנה של קבב עם תוספות (42 ש"ח). בערב מציעים בעמליה נשנושים לפי רמת מחיר: ב- 17 ש"ח תקבלו פרוסות תפוחי אדמה ובטטה קריספיים, ב-27 ש"ח אנטי פסטי של ירקות, וב- 37 ש"ח סלופי ג'ו של מאמות ברוטב עגבניות ובמיה. בירה נגב מהחבית (21 ש"ח לכוס קטנה) אמורה להוות הצהרה של בעלי המקום על כך שהם מקפידים על חומרי גלם מכאן. העניין הוא שגם פס הקול נאמן במאה אחוזים למוסיקה מקומית מקורית. קחו בחשבון במידה והז'אנר טורט את מנוחתכם.

עמליה בכרמל. צילום: ענת פייזר
עמליה בכרמל. צילום: ענת פייזר

עמליה

3. יום טוב: ועכשיו הגלידה

יומי לוי, האיש שמאחורי מעדניית יום טוב והסנדוויצ'יה באותו שם משוק לוינסקי, הגיע למסקנה שאין הצדקה כלכלית להפעלת הגלידריה הטבעונית שניהל בשכונה מכיוון ש"זה נישתי מידי" לטענתו. לפיכך הגלידריה הטבעונית הפכה לאחרונה לגלידריה קונבנציונלית, המציעה בעיקר גלידות שמנת של 30 אחוזי שומן שמרקמן סמיך ועשיר במיוחד. לוי מסביר שהגלידה מיוצרת במפעל בצפון בהזמנה מיוחדת עבורו. לפתיחה הוא הביא טעמים שגרתיים למדי של קינדר, קרמל מלוח וריבת חלב. בשבועות הקרובים הוא מתכוון להביא טעמים פרועים יותר של היביסקוס, אגסים ביין, זעפרן, ואפילו גלידת מלפפון. (18-24 ש"ח לגביע גלידה). טריק מיוחד שהביא איתו לוי מהביקור האחרון בארצות הברית הוא משקה פלוטס של בירה שחורה, קולה או קולה שרי שעליה צף כדור גדול של גלידה. (28 ש"ח). טבעונים שנקלעים לכאן ימצאו כשלושה טעמים משתנים ללא מוצרים מהחי.

הגלידרייה של יומי, עכשיו לא טבעונית. צילום: יומי לוי
הגלידרייה של יומי, עכשיו לא טבעונית. צילום: יומי לוי

יום טוב גלידה

4. הבייגל האמריקאי מירושלים מגיע לתל אביב

הרשת הירושלמית סאם'ס בייגל תפתח במהלך השבועות הקרובים סניף בדיזנגוף. המוצרים והמחירים אמורים להיות דומים לאלה הירושלמים, כשבמרכז תשומת הלב אמור לככב הבייגל הנאפה בסגנון אמריקאי מסורתי. (6 ש"ח ליחידה) ונמכר הביתה, או ככריך שמתקינים עבורכם במקום עם ירקות וגבינות (20-36 ש"ח). כריך הדגל, כמיטב המסורת הניו יורקית, מכיל סלמון וקרים צ'יז (36 ש"ח).
SAM'S BAGEL, דיזנגוף 112, תל אביב, פתיחה בקרוב.

5. פיש אנד צ'יפס ולקינוח מקרון בשרונה מרקט

במקום בית הקפה של פושון (החנות, והדוכן נותרו כשהיו) בשרונה מרקט הופיעה לאחרונה מסעדת פיש אנד צ'יפס הפונה לגינה. תמצאו מנות של דג לבן קריספי עם צ'יפס ורוטב טרטר (39 שח), פיש וסלט קצוץ דק (52 ש"ח), פיש בורגר בלחמניה עם הום פרייז וסלט ירוק (52 ש"ח), בקבוק בירה (26 ש"ח). וגם ארוחות בוקר של פרנץ' טוסט (35 ש"ח) או בוריק ביצה (20 ש"ח). לקינוח תוכלו כמובן לרכוש לעצמכם עוגיית מקרון  צרפתית.
פיש אנד צ'יפס שרונה מרקט

6. ליבי'ס – ביסטרו עם טאץ' פרסי

בביסטרו ליבי'ס השלימו את תקופת ההרצה ומשיקים את התפריט שבנתה עבורם השפית רותם ליברזון, שהרכיבה מנות בגוון בריא, עם מבחר אפשרויות ללא גלוטן, וגם מספר מנות טבעוניות. במקום פועל בייקרי שבו נאפים לחמי מחמצת למכירה הביתה ולהכנת הכריכים (26-47 ש"ח). השליטה המרהיבה של ליברזון במטבח הפרסי מורגשת כבר בשעות הבוקר עם חביתת ירוקים (56 ש"ח). בהמשך היום תוכלו למצוא פיצות (44 ש"ח למרגריטה), ובעיקר תבשילים כמו מג'דרה טבעונית (48 ש"ח), או תבשיל קציצות בקר עם חצילים, לימון פרסי ושזיפים שחורים (62 ש"ח) וקינוח של מלבי טבעוני מחלב קוקוס (26 ש"ח). אגב, לביסטרו סניף המתמחה במכירת לחמים, כריכים ומאפים בלבד במרכז שוסטר.

ליבי'ס- ביסטרו ובייקרי. צילום: עמית גירון
ליבי'ס- ביסטרו ובייקרי. צילום: עמית גירון

ליבי'ס

7. רק היום בשוק צפון מתרחבת

אבנר לסקין השף והבעלים של דוכן "רק היום" בשוק צפון הרחיב את פעילות הדוכן והפך אותו למסעדה של ממש בעזרת אימוץ שטחי ישיבה במרפסת והרחבת התפריט היומי המשתנה. לסקין הוסיף מנות דוגמת עגבנייה מהשטח מעגבניות צלויות על הפלנ'צה בשילוב קונפי בשמן זית ועשבים קשים על תבשיל ירוקים עונתיים, או שקשוקה אוסבוקו מנתח מפורק מהעצם בציר עגבניות ועוד (25-70 ש"ח לכל המנות בתפריט), ובנוסף צפויים להשלים את החוויה בקרוב גם קוקטיילים.

רק היום: אפשר לשבת בנוחות. צילום: אבי לוי
רק היום: אפשר לשבת בנוחות. צילום: אבי לוי

רק היום