חם מהתנור: מפת המאפיות החדשות מהדרום לצפון

באחרונה נפתחו בתל אביב לפחות תשע מאפיות ונקודות חדשות לממכר לחמי מחמצת ואיתן מגיעה בשורה: סוף סוף מחירי הלחמים מתחילים (בהדרגה) לרדת

פלא אופים חלומות. צילום: אנטולי מיכאלו
פלא אופים חלומות. צילום: אנטולי מיכאלו
20 ביולי 2016

פלא – אופים חלומות

רועי פישמן אפה את הקרואסונים המבריקים של רשת לה גאטרי במאפייה סמוכה לבלומפילד. הוא חבר לדורון שפע עינב, שהיה קונדיטור של הרברט סמואל, ויחד הם פתחו את המאפייה למכירה ישירה לקהל הרחב והוסיפו לה גם אספרסו בר צנוע. לקרואסונים נוסף ליין לחמי מחמצת של דגנים, אגוזים, זיתים, שיפון וכו' (17 ש"ח ליחידה, שניים ב־30 ש"ח), עוגות, עוגיות ואפילו לחמים ללא גלוטן.

חותם הנחתום: קרואסונים שהם פלא (7 ש"ח בלבד לטרי, 5 ש"ח לקפוא לאפייה בבית).

לפרטים נוספים

פלא אופים חלומות. צילום: אנטולי מיכאלו
פלא אופים חלומות. צילום: אנטולי מיכאלו

אדון שיפון

אורן חג'ג', המוכר בציבור הגרגרנים כאדון שיפון, מרכז את פעילות האפייה שלו בסניף חדש בדרום מזרח העיר. חג'ג' ימשיך למכור לחמים בחנות באלנבי 48, אבל במקביל יאפשר לרכוש ישירות מחנות המפעל בימי שישי (התושיה 6). מדובר באפייה כפרית אירופית מדוקדקת, וחג'ג' עובד עם חומרי גלם נדירים כמו פלפל שחור מפקיסטן ומתהדר בקולקציית לחמי סלק, בצל וכוסמת, שיפון ושזיפים, בגטים ועוד (25 ש"ח לכל הלחמים, 10 ש"ח לבגט).

חותם נחתום: לחמי ענק במשקל 5־6 ק"ג (120 ש"ח).

לפרטים נוספים

אדון שיפון (צילום: גל בן זאב)
אדון שיפון (צילום: גל בן זאב)

רוסטיק

השף קונדיטור עמיר לוליאן, שהקים את ליליות בייקרי, פתח בולנז'רי עם מיטב האפייה הכפרית; לחמי מחמצת קלאסיים במחירים שוברי שוק (14־15 ש"ח לכל סוגי כיכרות הלחם), עוגות שמרים ובחושות ועוגיות. המקום מתנהל כקפיטרייה גורמה עם כריכים מושקעים, סלטים, קישים ומאפים לכל שעה משעות היום.

חותם הנחתום: חלות מתקתקות בשישי (12 ש"ח).

יגאל אלון 63 תל אביב, ראשון־חמישי 7:00־20:00, שישי 7:00־שעתיים לפני כניסת השבת, 6398853־03

רוסטיק. צילום: יולי גורודינסקי
רוסטיק. צילום: יולי גורודינסקי

המאפייה

מאפייה ענקית שוקקת עוברי אורח רעבים שחלפו באלנבי, המציעה לחמי מחמצת בסגנון מכירה עממי וחייכן. לחמי חיטה מלאה, לבן איטלקי, שיפון, כוסמין ועוד (18־24 ש"ח) נמכרים לצד בורקס, עוגיות, ועוגות רושם קרמיות מהמקרר.

חותם הנחתום: קלצונה ענק מהטאבון (55 ש"ח לק"ג).

 

לפרטים נוספים

נחמה וחצי

בית הקפה המצליח נחמה וחצי אימץ את האופה המוכשר ירון שנלר (בעבר מהלחם של תומר וכיום מהמאפייה של קבוצת בנדיקט) שיאפה עבורם ליין מסעיר של לחמי מחמצת שמתפקדים כפרוסות בכריכים הנמכרים בבית הקפה, וגם נמכרים באופן עצמאי בחנות קטנה שהוקמה בתוך חלל בית הקפה (16־19 ש"ח).

חותם הנחתום: שמני זית מכרמי יוסף נמכרים לצד הלחמים.

 

לפרטים נוספים

נחמה לחם וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)
נחמה לחם וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)

לחם חם

מאפיית לחמא, שהוקמה במטרה למכור למלונות ולבתי קפה לחמי מחמצת, פותחת שני סניפים בעיר ובדרך יש סניפים נוספים. הטריק שלהם הוא שיווק של לחמים כמעט אפויים לגמרי, שעוברים חימום בתנור כמה פעמים ביום וגם יכולים להימכר קפואים לאפייה בבית. שאור אגוזים, כוסמין, כפרי קלאסי ועוד (19.50־23 ש"ח).

חותם הנחתום: סטארט אפ רוגלך חלווה (69 ש"ח לק"ג).

לפרטים נוספים

לחם חם (צילום: אנטולי מיכאלו)
לחם חם (צילום: אנטולי מיכאלו)

לחם וחברים

זוג עולים מצרפת החליט להקים מאחז פחמימות פריזאי בעיר המזיעה והלחה. ההצלחה גרמה להם להחליט לפתוח בשבוע הבא סניף נוסף, עצום ממדים, בצפון דיזנגוף (על חורבות הסטריטס). לחמי מחמצת מקמח מלא או שיפון, עם או בלי אגוזים וצימוקים, וכל שאר הקולקציה (20 ש"ח לכל סוגי הלחמים, חוץ מהשיפון ב־25 ש"ח) לצד מאפי בוקר.

חותם הנחתום: לא תוכלו להתעלם מהוויטרינה עם אוצרות השנטילי (אלקרים ופחזניות).

לפרטים נוספים

פחזניות בלחם וחברים. צילום: אנטולי מיכאלו
פחזניות בלחם וחברים. צילום: אנטולי מיכאלו

בר לחם

מאפיית בת למאפיית בר לחם המשובחת שבהדר יוסף. גם ברמת אביב ג' בוקעים מהתנור מדי יום 180 סוגים משתנים של מאפים מלוחים ומתוקים ולחמי מחמצת. לחם כוסמין, לחם שיפון עם אגוזים, חלת בריוש, לחם שאור וזיתי קלמטה, לחם קימל (18־23 ש"ח) ועוד.

חותם הנחתום: מי שנשאר לשתות קפה יהנה מתערובות איכותיות שנוצרות ונקלות במיוחד עבור בר לחם.

 

לפרטים נוספים

בר לחם. צילום: אפיק גבאי
בר לחם. צילום: אפיק גבאי

פארין

מאפייה חדשה בעיר הממוקמת באולם ענקי בקומה ראשונה של מבנה תעשייתי בנאות אפקה ובה ירכתיים עם תנורים וחזית עצומה בגודלה עם תצוגה של מאפים, מגוון לחמי מחמצת (כל סוגי הלחמים: שניים ב־30 ש"ח), כריכים עם חביתה, סביח, אבוקדו וכו' (22 ש"ח לכריך). עוד בהיצע סלטים ארוזים בוויטרינה, קישים, פוקצ'ות ובורקס.

חותם הנחתום: עוגות פרסבורגר פרג של פעם (59־69 ש"ח לק"ג).

קהילת ונציה 12 נאות אפקה, ראשון־חמישי 6:30־21:00, שישי 6:30־שעתיים לפני כניסת השבת, 4225053־050