חשיפה לדרום: שינויים במסעדת סרדיניה

השף רועי סופר עזב את מסעדת סרדיניה שביפו, ובמקומו נכנס למטבח השף איל סבן, שמתפקד גם כבעל המקום

סרדיניה. צילום: אנטולי מיכאלו
סרדיניה. צילום: אנטולי מיכאלו
2 בספטמבר 2014

סרדיניה שטה דרומה – זה מה שקרה למסעדה האיטלקית מכיכר קדומים ביפו עם עזיבתו של השף רועי סופר את המסעדה לטובת בינדלה ועם כניסתו של איל סבן לתפקיד השף והבעלים של המסעדה. ממסעדה שהתפריט שלה התפרש על פני חבלי הארץ האיטלקיים השונים, נכתב ונרקח תפריט חדש לגמרי שמתמקד דווקא בדרום של ארץ המגף.

סבן, שהיה איש היי־טק, חובב מוזיקה, תיאטרון ובישול, קם בוקר אחד והחליט שהדבר שיגרום לו אושר זה להיות שף. הוא החל בלימודים בבית ספר בישולים, המשיך בסטאז' של חודשיים – שהפכו לשנה – אצל מאיר אדוני בכתית, ואז חזר לבישולים בשביל להתמחות בקונדיטוריה. כל אלה רק הותירו אותו סקרן יותר ועוררו בו את הצורך ללמוד במשך חודש בבית ספר לבישול בדרום איטליה.

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

התוצאה של מעלליו של סבן היא התפריט החדש של סרדיניה, שמתבסס בעיקר על עגבניות, שמן זית ופירות ים – או בקיצור דרום איטליה. כדורי ארנצ'יני של אורז ממולאים גבינת עזים (38 ש"ח), ניוקי טרטופו (62 ש"ח), רביולי עזים ושקדים (63 ש"ח), פיצה פורצ'יני (58 ש"ח) וכבד עגל במרסלה (85 ש"ח) הן מנות המייצגות את הגישה החדשה הממוקדת והלא מעונבת מדי של המסעדה. החיוך של סבן מעיד שהוא באמת מרגיש כפי שהוא מספר, שבמסעדה נולד מחדש, ואין כמו פסטות ממולאות כדי לגרום לו להיות מאושר. מתברר שעם גביע של יין בפיאצה היפואית, גיאוגרפיה היא עניין נזיל לחלוטין.

למסעדת סרדיניה